Skocz do zawartości

[Naped] Campagnolo Veloce 2x10 na 1x


kacpermm

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

posiadam napęd Campagnolo Veloce 2x10 w przełaju. Chicałbym zamienić go na 1x10/11. 

Cały napęd do wymiany czy mam jakieś możliwości modyfikacji albo wymiany pojedynczych cześci? Napęd praktycznie nowy.

Napisano

A znajdziesz zębatkę NW pod 135mm? Tak pobieżnie kiedyś szukałem i nie ma. Kwestia korby, wymień ją nawet na taką od MTB,  Od Srama linia łańcucha wyjdzie +/- taka sama jak z blatu obecnej (~47,5 vs 49mm), a możliwości zębatkowe znacznie większe.

W kompaktach jest rozstaw 110mm, tu jest łatwiej coś znaleźć z NW.

No możesz też najprościej wywalić blat i przerzutkę i jeździć na młynku. Wtedy trzeba by pomyśleć nad jakimś napinaczem czy czymś w tym stylu, by łańcuch ci nie spadał.

Napisano
17 godzin temu, Arni220 napisał:

A znajdziesz zębatkę NW pod 135mm? Tak pobieżnie kiedyś szukałem i nie ma. Kwestia korby, wymień ją nawet na taką od MTB,  Od Srama linia łańcucha wyjdzie +/- taka sama jak z blatu obecnej (~47,5 vs 49mm), a możliwości zębatkowe znacznie większe.

W kompaktach jest rozstaw 110mm, tu jest łatwiej coś znaleźć z NW.

No możesz też najprościej wywalić blat i przerzutkę i jeździć na młynku. Wtedy trzeba by pomyśleć nad jakimś napinaczem czy czymś w tym stylu, by łańcuch ci nie spadał.

Jak z linią łańcucha bedzie przy wmianie korby na sramowa (np. rival1)?

Napisano

Nie mogę znaleźć tej informacji, ale piszą że kompatybilna z ramą szosową 130mm i pod tarcze 135mm. Powinno być zatem OK. 

Nie wiem tylko czy jest sens wymiany całej korby? Jak masz kompakta o BCD 110mm, to wystarczy wstawić taką zębatkę i po problemie:

https://banless.pl/pl/p/Zebatka-owalna-5x110BCD/35

Kwestią pozostaje teraz miejsce gdzie ją wstawisz, czy jako wewnętrzną (lepsze jak będziesz częściej jeździł na dużych koronkach kasety) czy jako zewnętrzną (częstsza jazda na małych koronkach). Nie spodziewam się też, by 38/40z nie zmieściła się jako środkowa, to byś musiał sobie potwierdzić. W szosową ramę wejdzie nawet 42z, ale w przełajową na 100% nie wiem.

Napisano

Czyli mówimy o zmianie tylko zębatki z przodu i wywaleniu przerzutki? :) Powinno wtedy wszystko chodzić dobrze?

Miejsca dużo jest, bo rama była robiona na zamówienie specjalnie pod napęd 1x, ale został wrzucony napęd który był akurat pod ręka, bo kiedys w innym rowerze miał być wiec szkoda było nie wykorzystać.

Napisano

No tak, pod warunkiem, że masz korbę kompaktową czyli 50/34 lub 52/36. One są na 5 śrub o BCD 110mm. Widzisz inne przeszkody? Nie spasuje ci jedynie korba klasyczna 53/39 lub 52/39, bo one mają rozstaw 135mm.

Nie wiem jaki masz rozstaw widełek/szerokość piasty, jak pod tarcze (135mm) to byłoby super, bo linia łańcucha kasety wyniesie ok. 45mm (dla zwykłej ramy 130mm LŁ wynosi 43,5mm), a na korbie w zależności od miejsca przykręcenia tej zębatki albo ~40mm albo 47mm. Wygląda nawet, że lepiej byłoby wkręcić ten blat jako zewnętrzny :) co da estetyczniejszy wygląd całości.

Jedyny problem jaki napotkasz, to konieczność dania podkładek lub zakupu/skrócenia samodzielnie śrub i/lub kominów. Rozumiesz, w korbie do jednej śruby masz przykręcone dwie tarcze więc jeśli jedna odejdzie, to śruby staną się o ok. 2mm za długie. 

Napisano

No to nie masz wyjścia. Campa to typowa firma szosowa, która nie produkuje podzespołów do CX, dla tego tak ciężko dokupić coś na 1xX pod 135mm, a oni sami nie uznają jeszcze tego typu napędu nawet w 12rz 

Korbę sprzedasz bez problemu. Świetne i trwałe produkty, nie ma znaczenia do jakiego napędu pójdzie.

Z drugiej strony nie wiemy jaką linię łańcucha ma Rival, w MTB jest 49mm i jeśli tyle samo ma Rival, to też nie będzie to najszczęśliwsze rozwiązanie do linii łańcucha twojej kasety 43,5mm. 

A jak masz klasyka, to czemu nie zdemontować tylko zewnętrznej tarczy i przerzutki kręcąc tylko na małej? Wprawdzie nie jest to NW czy owal, ale to najtańsze rozwiązanie. Bez problemu można wymienić tarczę z 39 na 42z, a chyba nawet da się kupić 44z. 

http://www.porebarowery.pl/main/product/4151,VENTO-135MM-SREBRNY-WEWNETRZNA,page:1

Ewentualnie do ramy warto byłoby przykręcić taki ogranicznik zapobiegający spadnięciu łańcucha z korby i po problemie. Może coś w tym stylu?

https://kalkuluj.pl/euslugi/sport_turystyka_i_hobby/rowery_i_akcesoria/czesci_rowerowe/lancuchy/akcesoria_do_napinacza_lancucha/prowadnica_lancucha_keeper_czarna_anodowana.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...