q1980 Napisano 3 Czerwca 2018 Napisano 3 Czerwca 2018 Mam taki problem z przednią przerzutką (przerzutka jest nowa tzn. ma przejechane ok 200-250km), że kręcąc śruby H oraz L w dowolne strony nie przynosi to żadnego efektu - przerzutka ani drgnie w skrajnych położeniach, przez co nie mogę sobie poradzić z obcieraniem. Oglądając filmy w sieci to spodziewałem się jednak że będzie się ruszać. Przerzutka to Shimano Sora. Dlaczego tak może się dziać?
Mod Team Puklus Napisano 3 Czerwca 2018 Mod Team Napisano 3 Czerwca 2018 Bo śruby L i H nie są do kręcenia a do regulacji wrzuć na 1 w korbie odkręć linkę, zakręć śruba L a gwarantuje ci że klatka przerzutki się ruszy. Analogicznie wrzuć na 2 bieg, napnij linkę, zakręć śruba H i tez zauważysz ze sie ruszy. Ogólnie z nową sora miewałem problem regulacyjny ... i nie bardzo dało sie z tym walczyć. Ot Logiczne podejście do ustawiania nie działało. Jak by manetka ciągnęła złą ilość linki.
q1980 Napisano 3 Czerwca 2018 Autor Napisano 3 Czerwca 2018 Dziękuję za odpowiedź. Z samym przerzucaniem u mnie nie ma żadnego problemu - zrzuca jak i wrzuca wydaje się prawidłowo. Jeśli dobrze rozumiem to śruby wykręcone praktycznie do końca powinny dać efekt, że przerzutka wychyli się maksymalnie z obydwóch stron, tak? I problem obcierania powinien ustać, tak? A czy odkręcenie linki jest wymagane w przypadku śruby L? Wogóle, która śruba to L a która H (standardowo od ramy H?), bo u mnie nie są oznaczone, probówałem eksperymentalnie obydowama na górym blacie jak i dolnym ale wózek przerzutki ani drgnie. Może te śruby powinny być jakoś zresetowane, albo coś, np. przy odkręconej lince wkręcone do połowy czy coś i dopiero wtedy napinać linke, czy to nie ma żadnego znaczenia?
Mod Team Puklus Napisano 4 Czerwca 2018 Mod Team Napisano 4 Czerwca 2018 23 godziny temu, q1980 napisał: Jeśli dobrze rozumiem to śruby wykręcone praktycznie do końca powinny dać efekt, że przerzutka wychyli się maksymalnie z obydwóch stron, tak? Owszem. 23 godziny temu, q1980 napisał: A czy odkręcenie linki jest wymagane w przypadku śruby L? Niestety ... co ci da odkręcenie śruby regulacyjnej, jak klatka będzie trzymana przez napiętą linkę? 23 godziny temu, q1980 napisał: Wogóle, która śruba to L a która H (standardowo od ramy H?), Nie ma na to odpowiedzi, bo to zależy od konstrukcji przerzutki, ale są podpisane. Jak nie widać to pozbądź się syfu z góry. W klasycznym układzie : - najbliżej ramy to L jeżlei mamy dowswing - najbliżej ramy to H jeżeli mamy topswing. - w nowszych przerzutkach to już rożnie bywa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.