Skocz do zawartości

[Osprzęt] Tourney Deore

Mr.C

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem totalnym laikiem więc proszę o wyrozumiałość i poradę. Rok temu zacząłem swoją przygodę z rowerem mtb. Wybór padł na Gianta ATX 2 2017. Głównie jeżdżę w terenie, zjazdy, wjazdy, błoto itp i niestety mój osprzęt nie daje sobie rady (Shimano Tourney). Wpadłem na pomysł żeby wymienić wszystko od a do z. Myślę żeby zainwestować w zestaw Shimano Deore M6000. I teraz moje pytanie:

1. Czy to dobry wybór 

2. Mam zamiar kupować partiami, od czego zacząc na początku żeby było kompatybilne z tourneyem i czy w ogóle jest taka możliwość. 

Pozdrawiam serdecznie :)

Napisano

1. Kwestia tego, co chcesz w tym rowerze wymieniać. Rama jest niestety mało rozwojowa, reszta szpeju zresztą też, i może okazać się, że lepszym pomysłem jest odłożenie pieniędzy na zakup lepszego roweru. Sama grupa osprzętu jest ok.

2. W zasadzie jedynie przednia przerzutka wraz z korbą i lewą manetką mogą zostać. Tyle, że dostaniesz niepraktyczne przełożenia, więc trochę lipa. Wszystko pozostałe tak czy inaczej musisz wymienić jednocześnie. Dodatkowo jeszcze tylne koło. A przynajmniej piasta, ale przeplatanie przy tej klasie sprzętu będzie nieopłacalne. Oraz prawa klamka hamulcowa, bo aktualnie masz klamkomanetki. I tutaj wracamy do rozważań z punktu pierwszego. 

Napisano

Co masz na myśli pisząc ze rama jest mało rozwojowa? 

Co do wymiany osprzęt i amortyzator z blokadą. Dzięki za odpowiedź.

Napisano
2 minuty temu, Mr.C napisał:

Co masz na myśli pisząc ze rama jest mało rozwojowa? 

Ano choćby to że nie ma taperowanej główki ramy. Trochę szkoda bo szukając fajnego amortyzatora zaczyna się robić ciasno w segmencie '1 1/8. Mały wybór.