Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
blackdeadangel

[Rower] Giant terrago 96 r

Rekomendowane odpowiedzi

blackdeadangel

Witam, ostatnio kupiłem rowerek giant terrago z 96 roku. Chciałbym troszkę go zmodyfikować, a wszystko jest w oryginalnych częściach. Dodam, że rama to 22 cale, a ja w temacie roweró jestem zielony i dopiero zaczynam przygodę. I stąd kilka moich pytań:

1. Jaki założyć amorek bo widelec szywny...

2. Jeżeli obręcze kół są oryginalne to mogę założyć hamulce typu vbrake?

3. Przednie zębatki niestety są bez osłony więc też jakie założyć?

Z góry dzięki za odpowiedzi:) Pozdro

rower.jpg

571321616_3_1000x700_giant-terrago-rowery.jpg

571321616_6_1000x700_giant-terrago-.jpg

571321616_7_1000x700_giant-terrago-.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Za dużo zabawy ( klamki, szczęki, amor, stery, wspornik kierownicy, linki, pancerze )  i psucia tego retro bajka nowszym sprzętem. Masz 190 cm wzrostu? Jeśli 177-187 to  lepiej sprzedać na szybko i kupić takie coś. Masz już wszystko co trzeba - porządne v brejki, 3x9 napęd, wszystko deore lx, porządny amor.

https://www.olx.pl/oferta/rower-american-eagle-shimano-deore-lx-krakow-skawina-CID767-IDojv28.html#a0714a1371

No chyba, że bardzo chcesz zmieniać, to wymiana klamek ( dźwigni hamulca ) na takie pod V brake, szczęki V brake x 2, linki i pancerze - i możesz wymieniac śmiało hamulce. Amor to w zależności od budżetu - używany lepszy od około 200 w górę - nowy 250 w górę. Jeśli wymiana amora to raczej stery ( ułożyskowanie kierownicy ) wspornik kierownicy równiez do wymiany.

Osłony szukaj dedykowanej ( trudne zadanie ) albo uniwersalnej pod 42 z

http://allegro.pl/oslona-zebatki-korby-sw-719-42-44t-uniwersalna-1sr-i7178090592.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdeadangel

Hamulce to na sto procent musze wymienic tylko pytanie czy beda pasowaly na piwoty? A i czy musza byc specjalne obrecze do tych hamulcow? Amorek tez wymienie ale to pozniej bo wiadomo o co sie rozchodzi, ale nie wiem jakibtam bedzie pasowal. Jak mozecie to podpiwiedzcie cosik.

P.S. Rama jest dobra mam 195 cm wzrostu:-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
SoloTM
Napisano (edytowane)

 Skok max 100 mm, lepiej i 80 mm,  rura 1 1/8 cala, ahead będzie wymagał wymiany sterów i wspornika kierownicy :

https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-rock-shox-judy-c-hydra-coil-retro-CID767-IDoxqcu.html#0cd0c62e06

( brakuje pivotów - trzeba dokupić )

https://www.olx.pl/oferta/rock-shox-judy-race-amortyzator-26-CID767-IDtpegt.html#995c229963

( cena wysoka ale świetny stan )

albo nowe sr suntour xct,xcm,xcr ( od 200 pln w górę )

 

musisz zmierzyć długość ( wysokość )  główki ramy jeśli szukasz używanego  ( jest długa w Twoim rowerze )

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdeadangel

A te vbreki nadaja sie co link wrzucilem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michal5150

Chyba każde hamulce v-brake można zainstalować zamiast cantilever. Podane powyżej amortyzatory Judy C, Race mają możliwość ustawienia skoku - 63mm, 80mm, 100mm, za pomocą prostego przełożenia wewnętrznych podkładek, więc można dopasować sobie wysokość tak, żeby za bardzo nie zaburzyć geometrii roweru. Jaką masz rurę sterową - 1" czy 1 1/8" ? Na zdjęciach główka wygląda na cienką, chyba że to złudzenie ze względu na wielkość ramy.

Aaa, akurat piwoty do Judy mam na zbyciu;)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

V brake ktore wrzuciłeś będa oczywiście pasowały. Tylko to słabe dość jest. ( mocniejsze od cantileverów które masz )  Przy wzroście 195 trochę ważysz, chyba że długi szczypior jesteś ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Ups, 1 cal to będzie ciężko znaleźć cokolwiek godnego uwagi, niestety.

https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-rst-gila-26-CID767-IDtnvPf.html#340e9ee3e3

Zadzwoń czy abo to nie jest 1 cal.

https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-rst-CID767-IDt4eb5.html#02f27bde01

a tu nówka

http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xct-26-1cal-180mm-gwint-956-i7150680875.html

( musisz zmierzyć długośc główki ramy - ten jest pod stare stery i wspornik - nie trzeba będzie nic zmieniać jeśli długość rury będzie ok. Ewentualnie ją skrócić )

http://allegro.pl/1-amortyzator-mtb-sr-suntour-xcm-v3-czarny-i7299192882.html

tu to samo

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdeadangel

Czyli jaka dluga jest glowka taka ma byc dlugosc rury?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Nie do konca, ale mniej więcej. Musisz wyjąć amor z ramy i zmierzyć lub od osadzenia dolnej bieżni widelca do konca rury sterowej która to kończy się mniej więcej w połowie nakrętki kontrującej u góry. Niestety, jeśli  1 cal z gwintem to trzeba to dosyć dokładnie zmierzyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdeadangel

Dzieki dobrze wiedziec:-) Na samym pocczatku hamulce a pozniej reszta bo Zona mnie zastrzeli wkoncu za ten rower:-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Przy montażu będzie potrzebna dokładność rzedu kilku mm max. ( 1-4 mm max. ) przy czym o ile rura bedzie za długa to można skrócić, ale za krótka już do niczego się nie nada.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdeadangel

No jak bede mial chwile to musze go rozkrecic i sprawdzic:-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdeadangel

Sluchajcie koledzy bo mam problem z przednia zebatka, poniewaz wyrwala mi dwa zeby. Jaka mam kupic do tego roweru?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Wyrwała, strzeliło coś głośno? Często w tych korbach specjalnie jakby brakowało zęba, dwóch, żeby ułatwić zmianę przerzutek. Zrob zdjęcie zebatki. Podaj oznaczenie korby wybite po wewnętrznej stronie ramienia korby.

Korba chyba stx ale chcę się upewnić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdeadangel

Tzn one wygladaja jakby byly wytarte i sa krotsze. Ale tylko dwa? Moze rzeczywiscie jest to zrobione specjalnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

To specjalnie tak jest. Wszystko ok. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdeadangel

Dzieki ze mnie uspokoiles:-) A jeszcze mam pytanko czemu opona mi krzywo siedzi na feldze po napompowaniu i w czasie jazy czuc bicie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Jesteś pewny, że opona? Może obręcz? zakręć  kołem i patrz na odległość obręczy od klocka.  Jeśli to opona to może być źle założona ( najczęsciej w miejscu gdzie wentyl dętki ) lub po prostu trzeba ją poprawnie ułożyć na obręczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol
Napisano (edytowane)

Wracając do amortyzatora ...
Porzuć ten pomysł. Ta rama geometrycznie nie jest w żaden sposób na to przygotowana.
Widelce sztywne są sporo niższe od jakiegokolwiek współczesnego amortyzatora, włożenie amortyzatora znacząco podnosi główkę ramy.
Włożenie np takiego XCM "obciętego" do 70 mm skoku poważnie wpłynie na prowadzenie tego roweru. Jak wsadzisz tam amortyzator o skoku 100 mm będzie źle ... a nawet bardzo źle.

Bawiłem się w to kiedyś w Giant GSR300 też z okolic 96 roku i też fabrycznie na sztywnym widelcu.
Oprócz geometrii to tanie budżetowe widelce pracują bardzo kiepsko, tak czy siak będziesz musiał nauczyć się jazdy na "miękkich" łokciach i nadgarstkach aby cokolwiek wytłumić. Amorek do tego roweru to były najgorzej wydane pieniądze w mojej karierze rowerowania.
W połowie lat 90`tych amortyzacja raczkowała typowy amortyzator miał wtedy około 2 cale skoku ...
Jak chcesz cokolwiek amortyzować i chcesz zachować klimat epoki to szukaj jakiejś "perełki" z tamtych czasów. 

Aby pomóc oponie ułożyć się na obręczy użyj mydła w płynie albo wody z dużą ilością płynu do mycia naczyń, musi być poślizg  :).
 

Pozdrawiam 


 

Edytowane przez rzezniol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdeadangel

Dzieki wielkie za odpowiedz:-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdeadangel

Sluchajcie a moze ktos zna specyfikacje tego mojego sprzetu? Przeszukalem cale google i nigdzie nie moge tego znalesc...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×