Skocz do zawartości

[suport] zepsuty gwint w mufie.


ANeXo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, otóz z winy mojego mlotka i przecinaka stal sie problem.  Rozdupcyłem gwint z lewej strony w mufie.

Sprawdzalem rozne typy suportu i myslalem nad zeszlifowaniem gwintu w mufie i wcisniecia osi suportu z gwintem lub wciskane suporty.  

Gdyby ktos pomógł dopasowac jakiś suport bylbym bardzo wdzieczny. Gwintowanie nie wchodzi w gre bo mieszkam na wsi.  

Na moim suporcie znajduja sie takie oznaczenia;

CH51-70

127L

BC1. 37x24T

Myślałam nad takim,  ale chciałbym suport maszynowy,  ponoć lepszy. 

539881620_3_644x461_suport-na-kliny-lub-kwadrat-do-klasyka-starego-typu-roweru-romet-rowery.jpg

Napisano
Teraz, ANeXo napisał:

Rozdupcyłem gwint z lewej strony w mufie.

zapodaj koniecznie zdjęcia..... lewa strona to jakiś procent szans na uratowanie. Ale musisz pokazać jak to wygląda.

Napisano

Słabo widać, ale nagwintowanie ( wiem, wiem ) myślę, że pomogłoby - załatwiło sprawę. Ewentualnie jakiś klej do gwintów na koniec i suport na kwadrat, na łożysku maszynowym. łap za telefon i szukaj najbliższego serwisu który ma gwintowniki.

/edit

Takie poprawienie gwintu trwa minutkę max, koszt nie powinien być duży, 10 pln ( zależy od serwisu, więcej to zdzierstwo )

Napisano

Mamy tutaj ładnie zrąbany początek gwintu. Wyrównać, zrobić fazę i wkręcić nowy suport na maszynach. Jak cię stać- przegwintować suport. Dobry warsztat zgarnie za to 100 zł + suport. Spokojnie do uratowania.

Napisano

Pozostaje mi jedynie prosic was o dopasowanie jakiegos taniego suportu,  a mufe to raczej oddam do gwintowania. 

Chyba,  ze istnieje dokupienie "tylnich widełek". Nie wiem jak sie to nazywa fachowo ale na ponizszym zdjeciu roweru,  mam mozliwosc odkręcenia "tyłu".

Tylko czy jest szansa to dokupić? 

 

TRAVERS_ROWER_GORSKI_26_CALI_TRAVERS_16891053_0_350_350.jpg

Napisano

Chm- ja bym naprawiał. Splanować mufę, zrobić fazkę i do gwintowania. Da się to ogarnąć bez gwintowania- ale jak chcesz mieć fachowo to zleć to dobremu warsztatowi. Dobiorą ci suport i wkręcą.

Zawsze możesz wyrównać pilnikiem i próbować wkręcić suport shimano z plastikową lewą miską- takie druciarstwo ale działa. 

Jeśli by to trafiło w moje ręce zeszlifował bym do równości pilnikiem zrobił fazkę od wewnątrz i wkręcił na smarze suport na kwadrat. Ta rama nie jest warta droższej zabawy. Takie proste triki ślusarski. 

Jak chcesz mieć idealnie naprawione..... to tanio nie będzie. Gwintowanie + suport.

 

Napisano

Zorganizuje siano i najwyzej zabiore go do jakiegos warsztatu,  ale jak widze,  ze to ponad stówe kosztuje to moge rozgladac sie za innym rowerem.  Bo mój to i tak szrot ale przywiązałem sie do niego. 

Taki sobie na szybko znalazlem za 200zł takze zapewne polowy ceny roboty xd

A jak nie,  to pozostaje mi iść na zlomowisko i wyłowic jakąś sztuke. 

 

Dziekuje wam bardzo za błyskawiczną pomoc. 

689342075_1_644x461_rower-gorski-rayon-agrresive-xp-alu-26-shimano-olesnica_rev001.jpg

Napisano

Taki markeciak- full jak zdezelowany to na złom ;-(

Ja bym wolał poszukać czegoś używanego ale o normalnej konstrukcji, pamiętaj o doborze do wzrostu. Szukaj czegoś w przedziale 300-400 zł. Będzie łatwiej.

Napisano
29 minut temu, woojj napisał:

 

Zawsze możesz wyrównać pilnikiem i próbować wkręcić suport shimano z plastikową lewą miską- takie druciarstwo ale działa.

 

Mógłbyś podrzucic jakies zdjecie tego suportu lub nazwe żebym bez problemu taki znalazl? 

 

Napisano

Najpierw musisz podać jaką korbę masz - na jaką długość osi. Wedy dobierasz suport.

Tę mufę musisz porządnie przygotować. Płaskim pilnikiem wyrównać czoło mufy (splanować, a potem okrągłym pilnikiem zrobić fazę, tak aby ta miska mogła się jakoś wkręcić. Jak dobrze przygotujesz to wkręcisz każdy suport nawet taki z obiema stalowymi miskami.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...