Skocz do zawartości

[Modernizacja roweru] b'Twin Rockrider 5.0 m


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Planuję lekko przebudować swoje starego rockridera, konkretnie cały napęd

1. Zmiana wolnobiegu na kasetę

- KASETA 11-32 Shimano CS-HG51 8-Rzędów 

2. Zmiana kół

- KOŁA AIRLINE PLUS 26 RODI NOVATEC (łożyska maszynowe, 36 szprych w jednym kole)

3. Zmiana korby

-FCM-311 SHIMANO ALTUS 42 (montaż na kwadrat)

4. Zmiana manetek

- MAN13 SHIMANO REVOSHIFT SL-RS45 3X8 (gripy)

5. Zmiana łańcucha

- SUNRACE CN-M84 

6. Zmiana opon

Kenda Small Block Eight (drut)

7. Zmiana przerzutki z tyłu

- SHIMANO ALTUS M310

8. Zmiana przerzutki z przodu

SHIMANO FD-M190

 

Co sądzicie o tym zestawie? Nie będzie problemu, żeby zamontować taki zestaw na ramie z tego modelu? Nie wiem czy potrzebnie ale boję się że tylna piasta będzie za szeroka i nie wejdzie wraz z kasetą

Edytowane przez esen1a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower sam w sobie jest stary. Przejechałem na nim ponad 10 000. Korby wymieniałem w nim też nie raz. Podobnie łańcuch i wolnobieg, przerzutke z tyłu. Kiedyś włożyłem w niego amortyzatory. Nie ruszałbym go gdyby nie peknieta  przerzutka, zcentrowane kolo, spilowane zębatki. Wymiana na inny rower używany za te pieniądze co włożenie w części jakos mnie nie przekona bo i w używany będę musial włożyć jakieś pieniądze. Na tym wygodnie mi się jeździ i chyba mam do niego sentyment po tylu latach :)

Edytowane przez esen1a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj korby na kwadrat, kup chociaż Octalink. Wybierz też inne manetki, to co podałeś to największa padaka jaka istnieje. Poszukaj sobie jakiś Altus/ Acera.

Jak podliczysz, ile wychodzi Ci za powyższe części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej żeby nie robić dyskusji gdzie wynikiem będzie - lepiej jak kupisz sobie nowy rower za 2000 zł wyjdzie podobnie i cena "prawie" taka sama... To może nie ma sensu zmieniać na kasetę a kupić wolnobieg i zostać przy obecnych manetkach. Widziałem gdzieś zestaw koła + wolnobieg + łańcuch za 250 zł.

Edytowane przez esen1a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również bym nie pakował tych pieniędzy w ten rower.  Lepiej mimo wszystko poszukać używki i włożyć dużo mniejsze pieniądze w rower oparty na lepszej, aluminiowej ramie.

np:

https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-mtb-giant-atx-840-rama-19-5-cala-CID767-IDtdNOT.html#94265fe742

https://www.olx.pl/oferta/rower-caly-deore-lx-rock-shox-jettxt-stx-avid-sr-bomber-CID767-IDiPc7N.html#1ea91a4f38

https://www.olx.pl/oferta/rower-author-deore-xt-rock-shox-duro-xtr-stx-bomber-CID767-IDpU3lt.html#d7f61234b8

tego jest więcej w necie.

/edit

jesli regenerować stary rower to tylko małym kosztem, trzymać się oryginału ( poziom cenowy/jakościowy )

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, czyli albo odpuścić sobie kasetę i ewentualnie większe wymiany albo zmienić rower na inny? Chyba jednak "podreperuję" obecny bo jak mam zmieniać na inny to już wolałbym coś samemu poskładać (wtedy koszt pewnie będzie znacznie większy...) Zakup używanego roweru powiedzmy za 700 zł na aluminiowej ramie skończy się pewnie tym, że do wymiany będzie kaseta, korba i łańcuch. To już kilka stów. Koła pewnie też lekko scentrowane, opony łyse to kolejne kilka stów. I zaraz z tego się zrobi drugie 700 i wyjdzie, że lepiej było kupić nowy rower. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wszystko zalezy od szczęścia i stanu roweru. Jeśli możesz rower obejrzeć to przy jakiejś tam wiedzy praktycznie wszystkie potencjalne miny wyeliminujesz. Jeśli ze zdjęć ( zawsze możesz poprosić o dokładniejsze np. napędu, lag amortyzatora itp. ) to ryzyko istnieje ale też bez przesady. Ostatnio od jednego z w/w sprzedawców jeden z forumowiczów kupił rower i fakt ukryta była mina ( a raczej minka ) - ułamane 2 zęby na średniej tarczy - nowa tarcza z przesyłką 50 pln. Amortyzator 19 letni w stanie bdb ( sprężynowo olejowy judy c ) który na starcie łyka te wszystkie suntoury xct,xcm,xcr a prostota budowy i serwisu amorów rs z tamtego okresu jak i dostępność częsci - uszczelek - powoduje, że nie ma się co bać jeśli lagi nie wytarte, brak luzów czy przeżarte. Dzięki panującej obecnie modzie na koło 29, używane rowery na kole 26 można znaleźć za naprawdę małe, czasami śmieszne pieniądze. Hamulce v brake ( klamki i szczęki ) deore lx czy xt z równoległym prowadzeniem - zdziwiłbyś się jak dobrze to hamuje w porównaniu do zwykłych no name- ów, tak samo manetki 9 tki lx czy xt - to chodzi bardzo dobrze. Zastanów się 2 razy - poszukaj w okolicy - poproś o dokładniejsze zdjęcia jeśli rower z daleka, można trafić dobry stan. Serio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...