kishoth Napisano 21 Marca 2018 Udostępnij Napisano 21 Marca 2018 Cześć, Chcę zmienić hamulce w swoim rowerze. Posiadam w tej chwili hamulce Cantilever Smooth Post (nie jestem pewny jaka jest polska nazwa tego systemu, opieram się na tutorialach parktoola z YT) i chcę je zamienić na hamulce typu dual pivot. Czy będzie z tym problem czy wszystko powinno pójść gładko? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 21 Marca 2018 Udostępnij Napisano 21 Marca 2018 Zmieni się sposób mocowania hamulca do ramy. Pivoty na canti pozostaną wolne, a nowe będą zamocowane do otworów w ramie i widelcu. Musisz znać odległość tych otworów od obręczy u Ciebie i dobrać wg tego zasięg ramion hamulców. Swoją drogą to skąd taka zmiana? Jak Ci brakuje mocy w canti to ja bym poszedł raczej w mini V-brake. Zmiana będzie łatwiejsza i nie ograniczy Ci miejsca na oponę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kishoth Napisano 22 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2018 Dzięki za odp. Nad zmiana się mocno zastanawiam dopiero, nie jest to nic pewnego. A ten mini V-brake to z czym się to je? Czym się różni od dual-pivot no i jak z montażem? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Marca 2018 Udostępnij Napisano 22 Marca 2018 mini V-brake to są po prostu V-brake dostosowane pod szosowe klamki hamulcowe - mają krótsze ramiona. Montuje je się na te same pivoty co Twoje obecne Canti i tylko linki z pancerzami będziesz musiał wymienić. Jakie masz opony? W dual-pivot zwykle szersze niż 28 mm się nie mieszczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kishoth Napisano 23 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2018 Mam tam opony 28 mm i szerszych raczej nie przewiduję. Nie są to hamulce pod klamki szosowe tylko pod zwykłe klamkomanetki do roweru trekingowego. Rozumiem, że w takiej sytuacji mini v-brake się nie sprawdzi? Pozdr. Edit: Czy dual pivot są dedykowane pod klamki szosowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Marca 2018 Udostępnij Napisano 23 Marca 2018 Wybacz, ale ja trochę Cię zamotałem w takim razie. Skoro masz obecnie hamulce cantilever to Twoje klamki obsługują cantilever, dual-pivot i mini V-brake. Mają identyczny ciąg linki jak szosowe stąd moja pierwsza myśl. Pomyślałem, że masz rower przełajowy, a nie coś "retro". Mógłbyś założyć zwykłe V-brake jeśli zmieniłbyś klamki, ale bez wymiany klamek dalej moim faworytem będą mini V-ki. Dual-pivot obecnie są stosowane tylko i wyłącznie w rowerach szosowych i chyba tylko dlatego, że nie wymagają pivotów na widełkach. Możesz też wymienić hamulce na jakieś nowsze-lepsze cantilever, bo ten typ hamulców nadal stosuje się w kolarstwie przełajowym i dają radę. Ja też mam takie w jednym z rowerów i jestem całkiem zadowolony. Wiadomo, że do tarczowych to sporo im brakuje, ale dobre i dobrze wyregulowane nie ustępują w niczym innym hamulcom obręczowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.