Skocz do zawartości

[Opony] Eurobike Basic 0.1 Pomoc w wyborze opon.


marta3

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ,Na wstępie przyznam się że jestem w tym temacie zielona i proszę Was o pomoc :-) poszukuje opon do roweru Eurobike Basic 0.1 , orginalne były rozmiaru 28x1,6 42-622 , poprzednie 28x1,75 47-622 . Poszukuje opon które sprawdzą się do jazdy zwłaszcza po mieście ale też i poza , budżet niewielki do 50zł . Prosiłabym o polecenie konkretnych opon wraz z rozmiarem jaki wybrać żeby jazda była lekka i wygodna,a opony trochę posłużyły ;-)   

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

Ten rozmiar który jest na powyższej aukcji będzie odpowiedni ? jeszcze jedno, jaki rozmiar dętki będzie pasował do powyższych opon ?

Teraz, remover napisał:

50 za 1 czy komplet?

Za jedną oponę.

Napisano

Ten rozmiar będzie ok, opony będą ciut węższe niż Twoje poprzednie. Dętki w rozmiarze 700x35/42, długi zawór min 40 a najlepiej 48 mm.

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

Ten rozmiar będzie ok, opony będą ciut węższe niż Twoje poprzednie. Dętki w rozmiarze 700x35/42

A na węższych nie będzie bardziej telepało i ciężej jeździło ?

Napisano

Rozmiar opon który podałem 700x38, jest najbardziej popularny w rowerach taki jak Twój. Jest to średnia wartość - stosunek szerokości, miękkości do oporów toczenia. Im szersze od 700x38  np.  700x42  700x45 - tym opór toczenia wzrasta, jeździ się ciężej, natomiast rośnie komfort, gdyż ciśnienie w oponach może być niższe i opona posiada większy, szerszy balon, przez co bardziej się ugina i pracuje, amortyzuje.  Węższy niż 700x38  to analogicznie - jeszcze niższe opory toczenia - jeździ się lżej, ale komfort już spada - opona coraz węższa,  twardsza, uginająca się coraz mniej, każdą dziurę będzie czuć bardziej. ( np. rozmiar 700x 35  700x32 )

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

Rozmiar opon który podałem 700x38, jest najbardziej popularny w rowerach taki jak Twój. Jest to średnia wartość - stosunek szerokości, miękkości do oporów toczenia. Im szersze od 700x38  np.  700x42  700x45 - tym opór toczenia wzrasta, jeździ się ciężej, natomiast rośnie komfort, gdyż ciśnienie w oponach może być niższe i opona posiada większy, szerszy balon, przez co bardziej się ugina i pracuje, amortyzuje.  Węższy niż 700x38  to analogicznie - jeszcze niższe opory toczenia ale komfort już spada - opona coraz węższa,  twardsza, uginająca się coraz mniej, każdą dziurę będzie czuć bardziej. ( np. rozmiar 700x 35  700x32 )

To które konkretnie byś polecił żeby komfort był dobry ? żebym na naszych Polskich drogach wstrząsu mózgu nie dostała ;-)

Napisano

Do miasta jak i na ubite ścieżki będzie ok,  jak dodasz bardziej agresywny bieżnik przy tym rozmiarze to będzie już wyraźny wzrost oporów toczenia w porównaniu do 700x38.. chciałaś żeby jeździł lekko...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...