Skocz do zawartości

[Nowy napęd] kompleksowy remont


corrado28

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! 

Mam Krossa level a4 z 2007 r. Od tego czasu poza łańcuchem nie wymieniałem żadnego elementu napędu. Niestety nie mam wystarczającej wiedzy w zakresie doboru odpowiedniego osprzętu. Chciałbym wymienić tylko korbę, kasetę i łańcuch (ewentualnie jeszcze suport) i uczynić to jak najniższym kosztem. Będę wdzięczny za pomoc w ocenie zaproponowanych przeze mnie części zamiennych w stosunku do oryginalnego osprzętu. Chodzi mi przede wszystkim o to, czy zestaw będzie ze sobą współgrał i czy może wystarczające będą jakieś tańsze komponenty? Jaki byłby orientacyjny koszt takiej wymiany? (mam świadomość, że widełki cenowe mogą być szerokie). Dodam, że rowerem jeżdżę rekreacyjnie i tylko ok. 1,5-2 tys. km rocznie. 


Korba: Truvativ X-flow  - wymiana na Shimano FC-M371 44x32x22T Kwadrat  (link do sklepu) - a może jakaś inna? czy na kwadrat?

Suport: Truvativ - czy potrzebna jest wymiana? - ewentualnie wymiana na Shimano BB-UN26 68/122,5mm na kwadrat (link do sklepu)

Łańcuch: KMC Z 9000 -  wymiana na Shimano Deore CN-HG53 9speed (link do sklepu)

Kaseta 9-cio rzędowa: SRAM PG-950  - wymiana na Shimano CS-HG30 9speed (link do sklepu)  - a może jakaś inna?

Przerzutka przód: Shimano Alivio - bez zmian

Przerzutka tył: Shimano Deore - bez zmian

Manetki: Shimano Deore Dual Control - bez zmian

 

z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. 

Napisano

Jeśli z suportem nic się nie dzieje to zostaw, to nie rozrząd w samochodzie żeby robić kompletem :) Łańuch weź kmc x9.73, na pewno nie bierz od shimano. Kaseta jakakolwiek, byle by było stopniowanie jakie chcesz. Do korby z tego co widzę nie wymienisz koronek, więc prawdopodobnie będziesz jednak musiał wymienić też suport. Więc albo spróbujesz trafić z wymiarem albo wymienisz całość, radziłbym ci wziąć albo korbę na octalink albo z zintegrowaną osią, sumarycznie jakichś strasznie większych kosztów nie będzie, a kwadrat to jednak już jest przeszłość.
Zintegrowana oś kosztowałaby cię ok. 200 za korbę + ok. 40 za suport. Jak chcesz trochę dołożyć to bierz zintegrowaną oś. Jak taniej to kwadrat, ewentualnie octalink.

Napisano
3 minuty temu, corrado28 napisał:

Korba: Truvativ X-flow  - wymiana na Shimano FC-M371 44x32x22T Kwadrat  (link do sklepu) - a może jakaś inna? czy na kwadrat?

M371 będzie pasować aczkolwiek lepiej byłoby wziąć M391 (w razie zużycia wymieniasz same zużyte zębatki anie całą korbę). Możesz rozważyć przejście z kwadratu na octalink http://allegro.pl/mechanizm-korba-shimano-fcm391-fc-m391-44-32-22-17-i6795465344.html

6 minut temu, corrado28 napisał:

Suport: Truvativ - czy potrzebna jest wymiana? - ewentualnie wymiana na Shimano BB-UN26 68/122,5mm na kwadrat (link do sklepu)

Suport do wymiany ze względu na różną długość osi.

7 minut temu, corrado28 napisał:

Łańcuch: KMC Z 9000 -  wymiana na Shimano Deore CN-HG53 9speed (link do sklepu)

Zdecydowanie lepszym wyborem będzie KMC X9.

8 minut temu, corrado28 napisał:

Kaseta 9-cio rzędowa: SRAM PG-950  - wymiana na Shimano CS-HG30 9speed (link do sklepu)  - a może jakaś inna?

Lepszą opcją byłaby HG300 lub HG400.

Napisano
Teraz, gtb napisał:

M371 będzie pasować aczkolwiek lepiej byłoby wziąć M391 (w razie zużycia wymieniasz same zużyte zębatki anie całą korbę). Możesz rozważyć przejście z kwadratu na octalink http://allegro.pl/mechanizm-korba-shimano-fcm391-fc-m391-44-32-22-17-i6795465344.html

Suport do wymiany ze względu na różną długość osi.

Zdecydowanie lepszym wyborem będzie KMC X9.

Lepszą opcją byłaby HG300 lub HG400.

 

Teraz, Piter233 napisał:

Jeśli z suportem nic się nie dzieje to zostaw, to nie rozrząd w samochodzie żeby robić kompletem :) Łańuch weź kmc x9.73, na pewno nie bierz od shimano. Kaseta jakakolwiek, byle by było stopniowanie jakie chcesz. Do korby z tego co widzę nie wymienisz koronek, więc prawdopodobnie będziesz jednak musiał wymienić też suport. Więc albo spróbujesz trafić z wymiarem albo wymienisz całość, radziłbym ci wziąć albo korbę na octalink albo z zintegrowaną osią, sumarycznie jakichś strasznie większych kosztów nie będzie, a kwadrat to jednak już jest przeszłość.
Zintegrowana oś kosztowałaby cię ok. 200 za korbę + ok. 40 za suport. Jak chcesz trochę dołożyć to bierz zintegrowaną oś. Jak taniej to kwadrat, ewentualnie octalink.

 

Dzięki za tak szybkie podpowiedzi! Rzeczywiście zapomniałem, że warto zainwestować w korbę z wymiennymi koronkami. Patrząc na łączny koszt osprzętu, to zapewne i tak niski wymiar kary. 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...