Skocz do zawartości

[Kompatybilność] Kaseta MTB Shimano 11s na bębenek 10s


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,
mam pytanie odnośnie kompatybilności - czy można założyć kasetę Shimano MTB 11s na bębenek 8/9/10s? Zakładając, że chodzi o kółka Shimano. 
Widziałem w kilku miejscach informację, że długość jest taka sama i będzie to grało bez żadnych kombinacji z np. XT8000. 

 

Jeśli pasuje to znów pojawia się pytanie - czemu w takim razie szosowa kaseta by nie pasowała?
Pytam, bo chciałbym mieć 2 zestawy kół do przełajówki, na obecnym mam szosową ultegrę 11s, przerzutka tylna też z tej grupy i obawiam się, czy to będzie działać z kasetą MTB w konfiguracji jak wyżej - tj. gdyby wymagało doregulowania po zmianie koła to cały plan jest kompletnie bez sensu. 

Napisano

Kaseta MTB 11s wchodzi bezproblemu na bębenki 8/9/10 (największa koronka jest na tyle duża , że osadzona jest poza szerokością bębenka - przesunięta w stronę szprych). Przy szosowej nie było takiej możliwości stąd potrzeba szerszego bębenka.

Shimanowskie 11s MTB/szosa nie są ze sobą kompatybilne.

Napisano

Czyli w razie czego i tak należałoby nieco poprawiać przerzutkę... no i nie ma w ofercie Shimano kaset MTB 11s o zakresach typu 11-28 lub 11-32 (teraz się zorientowałem) więc chyba taki pomysł muszę odpuścić. 

Napisano

Jak masz jakaś dziwną piastę, to jest jakieś tam ryzyko że największa koronka będzie haczyła o szprychy.

A kasety które podajesz, są ale dla szosy. Tylko kasety szosowej 11rz raczej na bębenek MTB nie wrzucisz.

Napisano

Mam DT 350 Road w wersji pod tarcze CL, obecne kółka z Daveo

No i właśnie, wychodzi na to, że pod koło z piastą np. shimanowską na 8/9/10s nie wrzucę szosowej kasety 11s, a taka jest mi potrzebna aby mieć zakres jakby chciałbym - 11-28 lub 11-32. Czyli ta opcja odpada i muszę szukać czegoś z piastą pod szosowe kasety 11s... albo najlepiej z taką samą co by od razu wyeliminować problem konieczności regulacji zacisku przy podmianie kół - bo z tego co kojarzę i na logikę to jeśli będą takie same, ta kwestia też powinna wtedy odpaść (choć mogę się mylić). 

Wychodzi więc że najlepiej złożyć drugi, nawet identyczny zestaw, tyle że z uwzględnieniem innych wymagań (tubelessy). 

Napisano

Niby tak, choć nie jestem pewien - tutaj znów mowa o kołach Shimano MT66. Nie będzie z ich przypadku problemu z wymianą bębenka?

Żeby nie zamotać - teraz mam szosowy zestaw od Daveo na piaście o której pisałem. Drugiego zestawu kół nie mam i się zastanawiam własnie, czy lepiej złożyć taki sam jak już posiadam (choć nie potrzebuję w ich przypadku jakiejś lekkości itp.), czy jednak kupić MT66 i jak piszesz, zmienić w nim bębenek, jeśli to możliwe. Druga opcja sporo tańsza. 

Napisano

MT66 to koła do MTB przecież?

W sumie to się pogubiłem co ty chcesz osiągnąć. xD

Bo raz piszesz o szosowych DT 350 a raz o MT66.
Do MT66 chcesz wrzucić kasetę 11rz szosową? Raczej się nie uda, byś musiał kupić do nich pasujących bębenek 11rz do szosy.

Napisano

Tak, chodzi o to co napisane w pierwszym poście - 2 zestawy kół do przełajówki.
Jeden już mam i służy mi z kasetą 11-25 (11s) i slickami 700x28c za szosowy.

Chcę się natomiast wyposażyć w drugi pod lekki teren i zastosowania typowo przełajowe - opony 700x33c typu Schwalbe X-One na mleczku.
Pytanie więc brzmi czy lepiej składać, czy wymieniać bębenek w tych MT66 - o ile jest to w ogóle możliwe :)
Wariant z użyciem standardowego bębenka 10s z MT66 + kasety MTB 11s odpada bo brakuje w nich zakresów które by ogarnęła przerzutka.

Napisano

Ty masz te kola 29er, stąd chcesz im wsadzić oponę 700?

Byś musiał podejść do jakiegoś większego serwisu rowerowego i spróbować bębenek szosowy dopasować do nich, taniej Ci to wyjdzie bo z 100zł.

Napisano

Tak/nie - przełajówka ma zwykłe 28" - 622 mm. Te MT66 to też 622 mm. Z tego co mi wiadomo 28" i 29er to jest to samo, różnica wynika z większych balonów w oponach MTB. W obu przypadkach (te o których mówię) obręcze to 622 mm, różnica jest w szerokości:

Aktualne: 622 x 18C
MT66: 622 x 19C

Ale to nie problem, bo pod 19C podejdą opony 700x28C i szersze, a ja chciałbym tam wpakować przełajową 700x33 (lub nawet 35c). 
Tak że z kołami to można w przypadku szosy/cx/gravela i 29er wachlować, tyle żeby w przypadku szosy pamiętać o szerokości jeśli się ma np. opony 700x23c lub 700x25c.

Ja nawet w trybie szosowym używam Conti S4000 II w rozmiarze 700x28c i na niższy już nie wrócę (przerabiełm i 23c i 25c i właśnie 28c - różnic w szybkości nie ma, w komforcie jest ogromna).

Napisano

Dobra, poczytałem, popytałem w zaprzyjaźnionych serwisach i nie ma się co bawić - lepiej zamówić drugi zestaw kół na identycznej piaście bo:

- nie wiadomo czy uda się wymienić bębenek
- bardzo możliwe że trzeba będzie doregulowywać przerzutkę przy zmianie koła, tym bardziej że to 11s
- bardzo możliwe że trzeba będzie poprawiać hamulec

Wyjdzie drożej ale wtedy nie powinno być żadnych cyrków ani z hamulcami ani z przerzutką. Ot, zmieniam zestaw i tyle, rower gotowy do jazdy. 

Napisano

No właśnie, dlatego wolę mieć jedno i to samo w obu zestawach - pod każdym względem (oprócz cenowego ;) ) jest to pewniejsze i lepsze wyjście z tego co widzę i teraz wiem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...