Spuleer Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Witam szanowne forum Od jakiegoś czasu planuję zakup jakiegoś Traila. Niestety jestem w tym zupełnie zielony. Dotychczas wszelkie moje doświadczenia z rowerami ograniczają się do jazdy na najzwyczajniejszych MTB nie przekraczających cenowo 2500 zł. Wytypowałem dwa interesujące mnie modele - CUBE http://skiteam.pl/rowery/9222-rower-cube-853200-stereo-120-hpa-pro.html - Giant http://www.biketop.pl/p3195,giant-trance-4-2017.html Z mojej skromnej wiedzy wynika, że CUBE ma troszkę lepsze części ( mogę się mylić ) lecz mimo to znajomi polecają mi bardziej Gianta ( większy skok ). I tutaj pytanie do Was. Czy ktoś doświadczony byłby w stanie się wypowiedzieć? A może zaproponować całkiem inny model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g286 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Cube stereo to klasyczna 120, przemyśl Canyona: https://www.canyon.com/pl/mtb/neuron/neuron-al-5-0.html. Pamiętaj że w rozmiarze S będzie to 27,5 a większe są na 29". Rower jest wyposażony już w sztycę regulowaną, której brakuje obu wymienionym. Co do Gianta to osprzęt jest dużo gorszy, wynika to z oszczędności by zmieścić cenę roweru o skoku 140-150 w jakiś widełkach. W Canyonie jest to odpowiednik Spectrala AL lecz to całkiem inna półka sprzętu, nie ma tam wersji na tak tanim osprzęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spuleer Napisano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Nigdy nie słyszałem o Canyonach ( nic dziwnego ) a rowerek wydaje się naprawdę fajny. Rozumiem też, że w przypadku większego "rozmiaru" rower utraci na zwrotności i szybkości ( tutaj znów mogę się mylić ) z powodu '29. Jak dobrać rozmiarówkę? Działa to podobnie jak w przypadku części garderoby? Jeśli tak to M by pasowało... Wiem, że to wszystko co tu wypisuje może brzmieć idiotycznie lecz jestem tylko informatykiem, który postanowił ruszyć tyłek i wyruszyć na jakieś poważniejsze rowerowe przejażdżki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g286 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Co do utraty właściwości to jest właśnie dokładnie odwrotnie. Po to stosowane są dwie wielkości koła by przy różnym wzroście/rozmiarze zachować podobne wlasciwosci. Co do osprzętu to jeśli zaczynasz przygodę z rowerem nie warto przywiązywać zbyt dużej wagi do osprzętu. Na wszystko przyjedzie pora i dopiero po 2-3 sezonach określisz się co chcesz na rowerze robić. Zacząłeś od rozwiązania dwóch bardzo różnych modeli. Cube to bardzo tradycyjna konstrukcja o uniwersalnym przeznaczeniu. Osobiście nie przepadam, jak coś jest do wszystkiego to jest do... Giant to nowoczesna konstrukcja która ma zadatki na lekkie enduro czy AM. Przywołany przeze mnie Canyon znajduje się gdzieś pośrodku, jest lepiej wyposażony i bez zbędnych modyfikacji na początek spiesze się doskonale w roli scieżkowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Się wypowiem o Cubie, a w zasadzie o komforcie , prowadzeniu i zawieszeniu. Rower bardzo stabilny, pewny w prowadzeniu, dosyć spokojny w trudnym terenie. Wskazany rower me tłumik ( tylny amortyzator) średniej klasy z blokadą, ma lepszy napęd niż Dżajant. Oba rowery mają takie same, dosyć kiepskie hamulce. Najważniejszą różnicą jest skok zawieszenia, a co za tym idzie przeznaczenie i prowadzenie roweru. Cube to rower na lekkie tereny, bardziej do turystycznego jeżdżenia. Dżajant ze skokiem 150 mm jest przeznaczony na większe rąbanki. Pytanie brzmi- czy potrzebujesz skoku 150 mm i będzie miał go gdzie wykorzystać? Jeśli nie będziesz jeździł po cięższym terenie to skok 150 mm jest mocno wątpliwy. G286- zawieszenie Maestro w Dżajancie jest produkowane z minimalnymi zmianami od chyba 8 lat i jest równie nowoczesne jak Horst w Cubie i Canyonie. Kupowanie roweru o dużym skoku "bo może się kiedyś przyda'" jest średnim pomysłem. Szczególnie ,gdy nie wiemy gdzie i jak często Autor będzie wykorzystywał rower zgodnie z przeznaczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g286 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Przez nowoczesność konstrukcji rozumiem geometrię i przeznaczenie sprzętu. Jak weźmiesz takiego gianta sprzed 8 lat to mimo wspólnego systemu zawieszenia będą jeździć całkiem inaczej(lepiej). Tak..., najważniejsze cechy w fullu to damper z blokadą i heble. Czy po to się kupuje zawieszony rower by robić z niego sztywniaka i zatrzymać ? Tanie heble spokojnie wystarczą na początek. Zatrzymają rower. Każdy z omawianych rowerów ma zawieszenie zaprojektowane tak by minimalizowało "bujanie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Tak..., najważniejsze cechy w fullu to damper z blokadą i heble. Czy po to się kupuje zawieszony rower by robić z niego sztywniaka i zatrzymać ? Hamulce są po to ,aby zatrzymać. Słabe hamulce zrobią to później, mniej pewnie lub prawie w ogóle. Blokada? Skąd wiemy,jak często Autor tematu będzie jeździł po asfalcie, ubitych drogach lub długo pod górę po asfalcie? Rower do wszystkiego ma tą cenną cechę ,że sprawdzi się w większości warunków, co IMO jest szczególnie ważne dla kogoś, kto kupuje jeden rower. Niewielu jest takich ,którzy mają fulla AM/Enduro, klasycznego górala HT i szosówkę/gravela/CXa. Oni mogą sobie pozwolić na wąsko specjalizowane rowery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spuleer Napisano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Rower MUSI poradzić sobie w terenie. Będę jeździł po lesie gdzie trasy są bardzo zróżnicowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Bierz CUBE - mam zeszłorocznego Stereo 120 (trzy blaty z przodu) Ganiam nim maratony mtb, wyjazdy w góry, spacery z dziećmi i czasem do pracy pojadę - dobry rower na początek przygody i wyspecjalizowanie potrzeb Z mojego punktu widzenia najsłabszym elementem są koła, ale to finansowy drobiazg Jak cie wciągną wyjazdy w cięższy teren, to wymienisz przerzutkę na taką ze sprzęgłem i koło z tyłu na solidniejsze..może jeszcze prawą manetkę na XT Heble są tanie, działają dobrze i wytrzymują dużo, w tym sezonie skutecznie zjadły mi łącznie 5 kompletów klocków Jak gdzieś zahaczysz i połamiesz klamkę, to nową z zaciskiem dostaniesz za 100zł A jak za jakiś czas będzie brakowało wrażeń, to będziesz już wiedział jakiego roweru szukasz Tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Rower MUSI poradzić sobie w terenie. Będę jeździł po lesie gdzie trasy są bardzo zróżnicowane. Klasyczny trailowiec jakim jest Cube bez problemu sobie poradzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.