czarek1201 Napisano 27 Sierpnia 2017 Napisano 27 Sierpnia 2017 Witam posiadam ns bikes snabb t1. Rower kupiony w kwietniu. Od pewnego czasu podczas tylko i wylacznie pedalowania w pozycji siedzacej pojawia sie skrzypienie w okolicy mechanizmu korbowego(sram gx type 1200, suport truvativ gxp) . Przy pompowaniu, przy zjazdach , przy ladowaniu nic nie skrzypi ani nie strzela. Bylem w serwisie odkrecili sprawdzili oczyszscili zakrecili i nic to nie dalo. Dodam ze nie wplywa to fizycznie na jazde , ale te skrzypienie doprowadze mnie do obledu. Prosze pomozcie
Mod Team durnykot Napisano 27 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2017 Sprawdziłeś ,wyczyściłeś i nasmarowałeś sztycę, jarzmo siodełka i pręty siodełka?
czarek1201 Napisano 27 Sierpnia 2017 Autor Napisano 27 Sierpnia 2017 Wszysto bylo odkrecane sztyca wyjęta oczyszczona i nasmarowana , roura podsiodlowa czyszczona cisnieniem wstecznym z zabieczyszczen , nic to nie dalo...
Mod Team durnykot Napisano 27 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2017 Pedały? Pająk zębatki przedniej? Skrzypi przy pedałowaniu na stojąco?
czarek1201 Napisano 27 Sierpnia 2017 Autor Napisano 27 Sierpnia 2017 Nie skrzypi na stojaca, pedaly sprawdzone ... wsyzstko bylo rozmontowane i sprawdzone.. dodam jeszcze ze skrzypienie pojawia sie po przejechaniu jakis 300 m teoche orzestaje skrzypic jak pojezdzie z 1,5 godziny
marcin_ostrów Napisano 27 Sierpnia 2017 Napisano 27 Sierpnia 2017 Siodełko, ale nie jarzmo tylko łączenie prętów w nosku
czarek1201 Napisano 27 Sierpnia 2017 Autor Napisano 27 Sierpnia 2017 Jarzmo tez ... serwis nie znalazl zadnej przyczyny skrzypienia , zadnej usterki mechanicznej nie ma rower bardzo dobrze sie sprawuje tylko to ... skrzypienie
Mod Team durnykot Napisano 27 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2017 Dolne łożyska zawieszenia?
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2017 Masz korbę gxp a więc na początek, polecił bym zdjąć prawą miskę i dać pod nią podkładkę 2-3 mm. Można też zamiast tego dać sprężynkę falistą. Jest to poniekąd wymagane, bo jak tego nie będzie ( a oryginalnie nie dają) to plastikowy pierścień osłaniający łożysko zwyczajnie wypadnie i wysunie się az do korby odsłaniając łożysko. Następnie wyją był korbę, obadał stan osi - raczej ok bo jest stalowa, każda oś gxp jest stalowa nawet w najdroższej i najlżejszej wersji. Obadałbym też wielowpust w ramieniu, tu moze być nie ok, bo jest alu. Skrzypienie korby w 90% odbywa się właśnie na tym połączeniu. GXP jest dziwnym patentem, mimo że wygląda normalnie. Lewe ramie należy dokręcić do oporu, aż oś korby oprze się o łożysko. Wtedy mamy pewność poprawnego połączenia. Przy wyjęciu osi widać ze lewa jej strona jest lekko stoczona nie ma 24 jak prawa a 22mm. Nie dokręcenie ramienia, skutkuje mikro ruchami a co za tym idzie skrzypieniem. Skręcać należy także na smarze. Skrzypieć może także sama oś, ale w prawym ramieniu. A z tym już nic nie poradzimy, jak rower nowy - korba na gwarancję. Miałem takie przypadki w shimano, korba skrzypiała. Przestawała magicznie skrzypieć po jeździe w deszczu, woda widocznie wnikała w korbę i jak by smarowała. Można zrobić taki test by być pewnym. Można by zwilżyć oś od strony prawego ramienia i sprawdzić czy przestanie jak tak, to nie dobrze.
krzyszy691 Napisano 27 Sierpnia 2017 Napisano 27 Sierpnia 2017 Możesz kupić WD-40 i spryskać domyślne okolice skrzypienia. Uważam to rozwiązanie za doraźne, ale jakby pomgło a niechciałoby się tobie robić to co proponuje @Puklus w poście #9 - może być że się dotrze i potem obejdzie się bez WD-40.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.