Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[MTB] Merida Big Nine 300 vs Kross Level B5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 exander

exander

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 17 sierpień 2017 - 19:55

Cześć,

 

Nosze się z zamiarem zakupu roweru MTB 29er. Mam 188cm wzrostu oraz ważę ok. 90kg.

Rower ma mi służyć na różnego rodzaju wyjazdy rekreacyjne oraz na trening w lesie, a jak czas pozwoli również w górach. Chciałbym też w przyszłości spróbować amatorskich maratonów MTB.

W związku z tym szukam roweru, który pozwoliłby mi cieszyć się jazdą po okolicznych lasach i górkach oraz w przyszłości pozwolił amatorsko spróbować zabawy w maratonach MTB. Aktualnie zastanawiam się nad dwoma modelami wymienionymi w tytule. Pozwoliłem sobie na małe porównanie w którym zawarłem moje spostrzeżenia i wątpliwości:

 

1. Merida Big Nine 300 2017

 

-blokada amortyzatora na goleni

-pozycja wydaje mi się bardziej rekreacyjna w porównaniu do Krossa

+powietrzny amortyzator

+taperowana rama

+ladniejsza rama, trwalsza?

 

1. Kross Level B5 2017

 

-wydaje się być cięższym rowerem

-amortyzator na sprężynie

+bardziej sportowa pozycja. Mam wrażenie, że lepiej spisałby się na podjazdach i w przyszłości na maratonie/

+blokada amortyzatora z manetki

 

To są moje spostrzeżenia po krótkich jazdach próbnych. Teraz moje wątpliwości:

 

Blokada amortyzatora

W sklepie rowerowym dostałem sprzeczne informacje. Jeden sprzedawca twierdzi, że można powietrzny amortyzator blokować w trakcie jazdy natomiast w kolejnym sklepie zostałem poinformowany, że blokując amortyzator w trakcie jazdy można łatwo uszkodzić blokadę i raczej nie jest to zalecane. Więc jak to jest z tą blokadą powietrznego amortyzatora w Meridzie? Można go blokować w trakcie jazdy np. przed podjazdem należy zejść z roweru i wtedy zablokować?

 

Geometria.

Ciężko mi jednoznacznie stwierdzić po jednej rundce na rowerze, ale moje pierwsze spostrzeżenia są takie, że pozycja na Krossie jest bardziej sportowa i bardziej sprawdzałaby się w górach. Myślę jednak, że Meride również można by dostosować do "sportowej" jazdy w górach odwracając mostek i ewentualnie odsuwając troszeczkę siodło do tyłu. Jeśli ktoś miał styczność z którymś z rowerów bardzo proszę o odczucia z użytkowania, zarówno podczas dłuższej rekreacyjnej jazdy jaki podczas nieco bardziej sportowej jazdy w górach i w lesie.

 

Trwałość.

Merida daje 2 lata gwarancji, natomiast Kross daje 5 lat gwarancji. W zasadzie moja jedyna wątpliwość dotyczy trwałości ramy oraz brandowanych podzespołów. Jak to jest z trwałością ramy oraz podzespołów brandowanych przez Krossa czy Meride?

 

Na koniec cena, oba rowerki mogę nabyć w zbliżonej cenie ok 2600-2700 zł i w takich widełkach się poruszam. Najbardziej moją uwagę przykuły wyżej wymienione egzemplarze, ale jeśli możecie zaproponować coś lepszego w podobnej cenie to jestem otwarty na propozycje.

 

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!


  • 0

Reklama

Reklama

#2 lederfox34

lederfox34

    Maniak

  • Użytkownik
  • 607 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:srodkowe klimaty kraju
  • Imię:lejdipik
Garaż Rower

Napisano 21 sierpień 2017 - 12:11

kolejnym sklepie zostałem poinformowany, że blokując amortyzator w trakcie jazdy można łatwo uszkodzić blokadę i raczej nie jest to zalecane. Więc jak to jest z tą blokadą powietrznego amortyzatora w Meridzie? Można go blokować w trakcie jazdy np. przed podjazdem należy zejść z roweru i wtedy zablokować?

 

serio?...jaja sobie ktoś robi ze tak się wyrażę  :huh:    już to widzę jak te rzesze amatorów na zawodach zsiadają i blokują po czym wskakują i pędzą dalej....

to chyba pod cyclocross by podchodziło  :laugh:

 

a na poważnie to na początku można brak na kierownicy odczuwać potem już nie. Efekt psychologiczny :) Można się przyzwyczaić zwłaszcza jeśli teren masz płaski lub wyjeżdżasz w owe góry raz. dwa razy w roku. 

Amorek powietrzny jest o tyle dobry ze dostosowujesz go pod swoją wagę, zwykle jest też lżejszy.

Wg. mnie kiepskie korby Kross'a. Na plus koła pod bez-dętki. Kross też ma taper. 

Merida ma ogólnie fajne ramy, dobrze wykonane, kiedyś nazywano to shootgun taki ich patent na rozpraszanie drgań. (teraz to 66) 

W niej możesz na przyszłość wymienić korby na hallowtech 2 co da ci -- z wagi i plus do sztywności i wytrzymałości przy 'depnięciu' jesli myślisz o ściganiu. 

 

podobny pod Kross jest unibike evo, hamulce alivio inaczej biegi zestopniowane, xcr sprężyna

EXPERTBIKE - Unibike Evo 29 2016

 

i mozesz poszukac czegoś u Cube z xcr spręzyna ale korby nowa grupa acery

Rower Cube ANALOG 29" szaro-niebieski 2016 | Internetowy sklep rowerowy Sporti

 

za to zwiększając trochę budżet (może jeszcze negocjacje) masz już fajny amorek i korby porządne no i piasty deorki 

https://www.sportpoi...-caAn8pEALw_wcB

 


  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post