Skocz do zawartości

[przerzutka tylna XT M8000] smarowanie i konserwacja


hulajnogaA

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na wózku tylnej przerzutki XT M8000 na plastikowej pokrywce z napisem "Dynasys" znajduje się gumowy koreczek. Tu mam pytanie czy to jest jakaś smarowniczka ? bo tak to wygląda. Jeśli tak to co tam się aplikuje (smar, olej) i jak często ?

Napisano

Tak , to smarowniczka (na smar) do sprzęgła . O częstotliowości smarowania trudno powiedzieć zapewne zależne od warunków itp. Sam mam M8000 od marca i nawet nie zawracałem sobie głowy tym elementem (tym bardziej , że w M786 tego nie było).

Napisano

To jest zaślepka od regulacji napięcia sprzęgła. Lepiej nie smarować.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Napisano

@@kudizc masz rację dopiero teraz mnie tknęło aby tam zajrzeć i jest tam śruba na imbus (do tej pory kierowałem się manualem gdzie shimano podawało jako dodatek smar do sprzęgła i tym się zasugerowałem :wallbash:  ).

Napisano

Też miałem przez chwila mieszane uczucia, jednak odkręcenie dekielka kilka dni temu rozwiało moje wątpliwości. Nie smarować!

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Napisano
Tu mam pytanie czy to jest jakaś smarowniczka ? bo tak to wygląda. Jeśli tak to co tam się aplikuje (smar, olej) i jak często ?

Tam znajduje się, jak już napisano, mechanizm sprzęgła.

Pod dekielkiem jest uszczelka, która uniemożliwia dostanie się do środka wody, pyłu czy błota. Jeśli działa - nie ruszać, nic się nie będzie z tym działo. Jeśli jednak już będziesz musiał rozebrać, smaru użyj jedynie do uszczelki (fabrycznie była pokryta jakimś mazidłem, ja użyłem przy składaniu PM600 do amortyzatorów).

Poza tym konserwacja jak zwykle - umycie całej przerzutki, wyczyszczenie sprężyny (można potem kapnąć trochę oliwki do łańcucha), czyszczenie kółek (polecam szczoteczkę do zębów i odrobinę benzyny - tak, by nie rozpuścić smaru wewnątrz łożysk, a wyczyścić brud jedynie z zębów) i to by było na tyle. :) Oczywiście zawsze można rozebrać przerzutkę na części pierwsze, ale póki działa bez zastrzeżeń - nie ma potrzeby.

Gumowy kapturek, jak też już zauważono, to zaślepka od śruby regulującej sprzęgło. Możesz nią pokręcić i ustawić sprzęgło pod siebie, ale jak za mocno skręcisz, mogą być problemy ze zmianą biegów. W praktyce wygląda to tak, że fabryczne ustawienie jest jak najbardziej OK i nie trzeba go zmieniać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...