Skocz do zawartości

[4000] MTB damskie i męskie


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

szukałem powitalni, ale nie znalazłem, więc Witam wszystkich serdecznie, gdyż to mój pierwszy post.

 

Forum okazjonalnie śledziłem już od dłuższego czasu, jednak dopiero teraz postanowiłem się zarejestrować.

 

Od około dwóch lat rekreacyjnie jeździmy wraz z dziewczyną na trekkingach (100-200 km/tyg). Rekreacyjne wypady za miasto, na lekko i z sakwami. Często nasze szlaki zbaczały na drogi gruntowe i w lasy, gdzie nasze trekkingi niestety nie dawały już rady. Postanowiliśmy zakupić rowery MTB.

 

Po tym wstępnie i odwiedzeniu kilku sklepów chciałbym przedstawić nasze typy:

 

Dla mojej dziewczyny jesteśmy prawie zdecydowani na wybór Scott Contessa Scale 720. Możemy go zakupić za 3700 w Gdańsku lub 4000+ bon 400 zł na wyposażenie w Gdyni.

 

Co sądzicie o wyborze?

 

Większy problem mam z wyborem roweru dla siebie. Dziś po odwiedzeniu sklepów,  dwóch największych konkurentów to :

 

- Scott Aspect 910 vs. KTM Ultra Sport 2016

 

Scott podobnie jak powyżej Gdańsk - 3700, Gdynia 4000 + bon. KTM jest przeceniony na 3799 i z tej ceny nie bardzo chcą już cokolwiek urwać.

 

Brałem też pod uwagę:

 

- Giant Talon 29er LTD

- Unibike Flite 29

 

Dodam, że forum przekopywałem już forum w poszukiwaniu informacji nt tych rowerów. Wiem już co nieco, i w sumie każdy z nich ma jakieś + i -.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i informacje.

 

Pozdrawiam :)

 

 

 

 

PS.  Rzuciłem okiem na sprzęty ze sklepów internetowych:

 

W założonym budżecie mieszczą się:

 

Damskie:

 

Grand Canyon 5.9

 

oraz

 

Radon ZR Lady 6.0

 

Męski:

 

Grand Canyon 5.9

 

oraz

 

Radon ZR TEAM 2.9 7.0

 

A trochę ponad budżet, ale wydaje się fajny:

 

Grand Canyon 6.9

 

 

Macie jakieś doświadczenia w temacie posezonowych przecen. Co prawda nogi swędzą, ale może warto by poczekać? :)

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

KTM bym odrzucił, bo w tej cenie można dostać zdecydowanie rower z lepszym amortyzatorem, w Scott 910 koła według mnie słabe.

 

Canyon 5.9 (M) Dobry sprzęt masz prawo do zwrotu do 30 dni lub wymianę na inny model. Rower może posiadać ślady użytkowania. Przesyłka do dodatkowe 200 zł więc warto pamiętać.

 

Radon ZR 7.0 Lepsze koła od Canyon 5.9 nie wiem jak dokładnie wygląda sprawa z amortyzatorami który lepszy/ gorszy.

 

Tylko Canyon ma od początku lipca wyprzedaże więc już mało rozmiarów zostało. 

 

Do do damskich to pewnie pierwsze kryterium to wygląd? ;) 

Ale według mnie bardziej Canyon/ Radon 

 

PS. Ewentualnie poszukaj Kross B7 2016  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłka do dodatkowe 200 zł więc warto pamiętać.

 

 

tak, tylko ze za 'przesyłkę' dostaje się parę bonusów :)

Opisy są przy rowerach, tam jest np pompka do amorka, zestaw kluczy, torebka podsiodłowa (z tego co pamiętam z grzebania po ich stronach)

Za swojego przesyłkę zapłaciłam w sumie 80zeta i miałam hak skrzywiony  <_<

 

 

Radon ZR TEAM 2.9 7.0

 

a on ma przynajmniej taper :)

i w większości poskładany na deorce. 

Hamulce podobna siła co Canyon (oj mocno się ceni ostatnimi dwoma laty :))

 

 

w tym budżecie mozesz już szrpnąć się dla siebie nawet na b8 2016

http://www.superrowery.pl/pl/p/Kross-Level-B8-Czarny-Grafitowy-Srebrny-L-2016/722

z fajnym osprzetem  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudny wybór :)

 

Reasumując, KTM odrzucamy, Scotty wypadają dość blado przy Radonach i Grand Canyonach. Nie obawiam się zakupu przez internet i liczę się z kosztami wysyłki, ale nawet dodając je do ceny rowery ze sprzedaży wysyłkowej wypadają dobrze.

 

Nie ukrywam, że chciałbym zakupić oba w jednym sklepie.

 

Co do Krossa, to nie zwracałem na niego uwagi, ale faktycznie wydaje się dość atrakcyjną propozycją. Jednak damskie wersje wypadają słabo.

 

Najwyższy model

 

Kross Lea R6

 

Jest zasadniczo tańszy, ale nie przekonuje mnie osprzętowo.

 

 

 

 

Do do damskich to pewnie pierwsze kryterium to wygląd? ;)

 

Wygląd oczywiście też ma znaczenie, ale na pierwszym miejscu jednak jakość.

 

 


Orientujecie się może jak wygląda kwestia serwisu Radonów i Canyonów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś nic o waszych wzrostach np. tylko dystanse.

Co do kross to nie ma potrzeby patrzenia na ich tansze odpowiedniki. Jesli wzrost partnerki pozwoli i się rower spodoba to warto rozważyć go podwójnie. Te Lea to bardzo... niska półka. Takie 'cukiereczki' pod oko w zasadzie. b8 to kawał solidnego sprzetu.

 

Ze swojej strony podrzucę coś w budżecie ze strony accentów

Lady peak 29 nx jaki sama posiadam w rozmiarze M (tu macie dwa rozmiary M odpowiada Sce w peaku męskim)

peak nx (3rozmiary)

 

macie tam fajne amortyzatory, nową grupę napędu 1x11 (zależy jak kto na to patrzy ale mój śmiga i po szosie i szutrze i w terenie i jest ok;) sa jednak zwolennicy ze dwa blaty i inne rozwiązanie bedzie np dla was niewygodne.

w męskiej wersji masz sztywną os z przodu. Meski około 3400 damski powinien wyjśc mniej.

https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/gorskie-mtb/29-cali/p,rower-peak-lady-nx-rozowy-czarny-2017-accent,642980.html

np tu 

https://rower.com.pl/accent-peak-29-nx-595912

 

Jesli np partnerka powie nie na 29 (chociaż S w peaku damskim jest dla dziewczyn naprawdę niskich bardzo wygodna) to może się przymierzyć do dedykowanego dla kobiet 560 rockeridera ma 27,5 z całkiem niezłym osprzętem (taper widelec napęd dość trudny do zajechania no i ta gwarancja)

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-560-275-id_8364732.html?gclid=CjwKCAjw2NvLBRAjEiwAF98GMSYg13nvuNIznXGmfzbAIJ5MoQiaqQ_CwXp_sckue4l2jdrZrKQxqhoCXE4QAvD_BwE

 

Mozecie poszukać też czegoś w Cube (tam jest dedykowany rozmiar koła pod wzrost i nogę) ale patrząc cenowo i to jednak dystrybucja robi swoje i osprzet jest trochę zubożony kosztem marketingu ( w przediałach cenowych jakie was interesują) trzeba patrzeć np na amortyzatory (golenie i jaki rodzaj ich jest) czy hamulce (zwykle mocno przyoszczędzają)

https://www.bikester.pl/rowery/rowery-gorskie/rowery-mtb-29-cali/rowery-hardtail-29-cali.html

 

co do pytania o serwis -pakujesz rower i wysyłasz do nich:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wzroście miałem właśnie wspomnieć, a propos wyboru rozmiaru ramy.

 

Już prawie byliśmy zdecydowani na Radony :) A tutaj nam się zakres poszukiwań rozszerza, zamiast zacieśniać.

 

B8 nie mówię nie.

 

Nie jednak  musiałbym powiedzieć Accentom. Wydają się naprawdę fajnym sprzętem, ale napęd 1x11 to nie dla nas. Docelowo sprzęt ma służyć do wycieczek, również z sakwami.

 

Nie mówię, że się nie da jeździć w turystyce na 1x11, ale chyba to jednak nie to czego szukamy.

 

Ja mam ok. 188 cm wzrostu i 88 kg , a partnerka 163 cm i 53 kg.

 

Dokładniejsze rozmiary mogę podać jutro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Krossy to mi się wydaje są unisex. Tylko z tego co się dowiedziałem jeżeli jakieś naprawy gwarancyjne (nie życzę tego) to tylko w tym sklepie co go kupiłeś, u jakiegoś sprzedawcy Krossa za rogiem go nie naprawisz.  Gdybyś brał dwa Krossy B8 to na pewno spory rabat by się udało urwać ;)

 

 

lederfox34 właśnie jak ja szukałem dla siebie MTB i gdy zapytałem się o Peak to mi odradzili ze względu na ten właśnie napęd, a chciałem się nim też w dużej ilości poruszać się po asfalcie ze względu na spory kawałek do lasów, ale po Twojej wypowiedzi rozumiem, że nie narzekasz na zbyt małą ilość zębów z przodu? Dodatkowo prosiłbym o opinię na temat hamulców, bo nigdzie nie ma o nich opinii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę nt. 1x11...hmmm....na pewno mają plusy.

 

Co prawda na napędzie z jedną tarczą z przodu jeździłem, bo miałem taki w trekingu poprzednim, ale to zupełnie inna bajka. Nie można porównywać.

 

Musiałbym sam to sprawdzić, a trochę obawiam się próbowania na świeżo zakupionym rowerze. Na pewno pewne braki w dostępności przełożeń można nadrobić kondycją, a z nią .... nie jesteśmy zawodowcami. Ot moje obawy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Krossy to mi się wydaje są unisex. Tylko z tego co się dowiedziałem jeżeli jakieś naprawy gwarancyjne (nie życzę tego) to tylko w tym sklepie co go kupiłeś, u jakiegoś sprzedawcy Krossa za rogiem go nie naprawisz.  Gdybyś brał dwa Krossy B8 to na pewno spory rabat by się udało urwać ;)

 

 

lederfox34 właśnie jak ja szukałem dla siebie MTB i gdy zapytałem się o Peak to mi odradzili ze względu na ten właśnie napęd, a chciałem się nim też w dużej ilości poruszać się po asfalcie ze względu na spory kawałek do lasów, ale po Twojej wypowiedzi rozumiem, że nie narzekasz na zbyt małą ilość zębów z przodu? Dodatkowo prosiłbym o opinię na temat hamulców, bo nigdzie nie ma o nich opinii.

Więc spieszę z informacją ze używam z radością 1x11 również w terenie mocno płaskim typu asfalt. Jezdzę po szutrze, korzeniach, wertepach, polach, terenach mocno bagiennych. Nie narzekam. W góry na 30 z przodu powinno dac radę z uśmiechem. Jest czystość na kierownicy i nie musze kombinować co wrzucić. Jadę na 'moc' odczuwaną. Problemem przy napędach nie jest szybkosć (bo peak ma kopa) ale utrzymanie prędkosci na szerszej kierownicy czy na wiatr. Na kole to inna bajka. Wyskakujesz i zanim ktoś zmieni bieg już odjeżdżasz. Powiedziałabym ze to dedykowany do zmian tempa napęd. Na wariacje:) 

Ale spokojnie- na normalny obrót noga też jest przyjemny. 

Wiem że są plusy i minusy. Decydował u mnie kąt podsiodłowy (74st) i możliwośc offsetu na rzecz przepchnięcia w razie czego, bo mam z czego redukować. 

Nie korzystałam z dużego blatu w mtb na 26 (a miałam 44) bo i tak nie musiałam aż takich prędkosci docisnąc. Wystarczały mi dwa blaty. 

O doborze napędu i 1x11 dla kogo- fajnie opisali to bracia Banachowie. Tam jest też temat o treningu i ewentualnych poprawkach techniki.

http://banachbrothers.pl/porady/dla-kogo-1x11/

 

 

Hamulce to całkiem udany nowy model ice od accenta. Robione tym razem pod mineralny ( a nie jak dotychczas pod DOT4) i mają spokojnie dac radę w zimę- wzorowane pod tektro auriga (zaznaczam wzorowane:) nie kopiowane aczkolwiek jak to u accenta bywa są kompatybilne z tektrowskimi, jak bb5 czy bb7 z avidami: )

I są mocne. Ani razu mnie po dotarciu nie zawiodły.

 

I kopniaczek mały w stronę db1 w kross np (jezdziłam torchę na 26 ich) i nie zamieniłabym ich na tamten model. Za miękkie i piszczą za czesto. 

Siłę porównam po dotarciu (około 30km terenu) do własnie elixirów 5. Myslałam o wymianie szybkiej ale się przekonałam do nich i póki co zostają. (a myślałam np o ich scrapper 2 - kapitalne- lub czymś wyższym od elixir 5)

 

Kross mocno był wymęczony jako taki wyprawowiec na Saharze przez United Cyclist a oni dość mocno cisną sprzęt i go recenzują. Dostał 5. A testowali tam go własnie na 1x11 (wymienił tylko przedni blat na 36)

Tylko do nich trzeba się przymierzyć. Ja na S-ce czułam się nie bardzo. M to już wzrost powyżej 180cm. Można krótszy mostek (już w sklepie wymienić) i możne pozycja będzie lepsza pod 'kapryśną' kobietę  :thumbsup:

Dobre kąty mają- przód fajny i tył też. 

Na ten rok też poszli 1x11 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc spieszę z informacją ze używam z radością 1x11 również w terenie mocno płaskim typu asfalt. Jezdzę po szutrze, korzeniach, wertepach, polach, terenach mocno bagiennych. Nie narzekam. W góry na 30 z przodu powinno dac radę z uśmiechem. Jest czystość na kierownicy i nie musze kombinować co wrzucić. Jadę na 'moc' odczuwaną. Problemem przy napędach nie jest szybkosć (bo peak ma kopa) ale utrzymanie prędkosci na szerszej kierownicy czy na wiatr. Na kole to inna bajka. Wyskakujesz i zanim ktoś zmieni bieg już odjeżdżasz. Powiedziałabym ze to dedykowany do zmian tempa napęd. Na wariacje:)

Ale spokojnie- na normalny obrót noga też jest przyjemny.

Wiem że są plusy i minusy. Decydował u mnie kąt podsiodłowy (74st) i możliwośc offsetu na rzecz przepchnięcia w razie czego, bo mam z czego redukować.

Nie korzystałam z dużego blatu w mtb na 26 (a miałam 44) bo i tak nie musiałam aż takich prędkosci docisnąc. Wystarczały mi dwa blaty.

O doborze napędu i 1x11 dla kogo- fajnie opisali to bracia Banachowie. Tam jest też temat o treningu i ewentualnych poprawkach techniki.

http://banachbrothers.pl/porady/dla-kogo-1x11/

 

 

Hamulce to całkiem udany nowy model ice od accenta. Robione tym razem pod mineralny ( a nie jak dotychczas pod DOT4) i mają spokojnie dac radę w zimę- wzorowane pod tektro auriga (zaznaczam wzorowane:) nie kopiowane aczkolwiek jak to u accenta bywa są kompatybilne z tektrowskimi, jak bb5 czy bb7 z avidami: )

I są mocne. Ani razu mnie po dotarciu nie zawiodły.

 

I kopniaczek mały w stronę db1 w kross np (jezdziłam torchę na 26 ich) i nie zamieniłabym ich na tamten model. Za miękkie i piszczą za czesto.

Siłę porównam po dotarciu (około 30km terenu) do własnie elixirów 5. Myslałam o wymianie szybkiej ale się przekonałam do nich i póki co zostają. (a myślałam np o ich scrapper 2 - kapitalne- lub czymś wyższym od elixir 5)

 

Kross mocno był wymęczony jako taki wyprawowiec na Saharze przez United Cyclist a oni dość mocno cisną sprzęt i go recenzują. Dostał 5. A testowali tam go własnie na 1x11 (wymienił tylko przedni blat na 36)

Tylko do nich trzeba się przymierzyć. Ja na S-ce czułam się nie bardzo. M to już wzrost powyżej 180cm. Można krótszy mostek (już w sklepie wymienić) i możne pozycja będzie lepsza pod 'kapryśną' kobietę :thumbsup:

Dobre kąty mają- przód fajny i tył też.

Na ten rok też poszli 1x11

Gdybym Twoja opinie poznałbym miesiąc temu to teraz tez raczej bym jeździł Peak. Pozycja bardzo sportowa?

 

Co do Krossa to rozmiarowka jest duża i najlepiej jest zrobić przymiarkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaryzykowałam trochę tak dziwnie- kartka w dłoń, pomiarówka budowlana i przymiarki. 

Pozycja- cóż- objeździłam trochę rowerów, dla mnie- banan za każdym razem jak wsiadam. Mam spore porównanie do Corrateków, Treków, Krossów, Merid. A i jeszcze po upadku Mbików i Karbon.

Pozycję nijako dostosowuje się pod siebie. Sztyca bez offsetu daje pole manewru. Damski rozmiar ma inny kąt przodu 70 st dlatego możne być jeszcze wyciągnięta bardziej pozycja- dłuższy mostek i nie będzie narowisty. (lub szersza kierownica) 

 

Kierownica płaska 700- ten kąt sportowego cofnięcia ma (dla niektórych moze być niewygodny bo powinni zaczynać od 9 st do siebie) ale jest fajnie. Mostek 90 mm na -. Jak przysłali ją to wszystkie podkładki na dole były i powiem ze po 20 km rozjazdu - po szosie ;) bo folii ochronnych nie miałam jeszcze, było niesamowicie wygodnie :whistling:  Coś jakby własnie wrzucić sakwy czy odwłok na tył i leniwca w rurę i jechać jechać jechać...

Wywaliłam prawie wszystkie na górę i kierownica zeszła do 98 cm. 

Geometria jest przemyślana bo dłuższe rurki tylne rekompensuje się krótkim w sumie rowerem. Zwrotność bardzo dobra. Płynność podjeżdżania (widełki) plus cięcie zakrętów (krótka baza kół) bez wcześniejszego namysłu czy dam radę. 

Mam 29.2,2 aki i szerokość ich na obręczach to 56mm. i mam zapas na więcej. Jest super. 

 

A w razie czego jest 'łapacz' na linkę pod przerzutkę przednią  :thumbsup:

 

tak kross'y niestety mają długą rozmiarówkę, są mocno pod sport robione ale bez przesady... Peak też a widzę ze sporo w 'rekreacji' jeździ i ma się dobrze:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...