Skocz do zawartości

[suport] Kwadrat, 68x122,5mm - wątpliwości

michalbike

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć koledzy,

długo mnie tutaj nie było, ale zmuszony losem wróciłem, by coś naskrobać. Posiadam rower z lat 90-tych, typ MTB, jednak pełny sztywniak. Rama stalowa, podobnie jak widelec. Znaczną część elementów roweru już wymieniłem (jeżdżę nim od 2012 roku), ale utknąłem na wymianie suportu. Jako, że kupiłem jakiś czas temu korbę FC-M131 pod oś 122,5mm, to i automatycznie zakupiłem suport o wymiarach 68x122,5mm (mufa w ramie ma długość 68mm właśnie). Jako, że po kilku godzinach prób odkręcenia suportu nie udało mi się go odkręcić, to nabrałem wątpliwości czy aby na pewno posiadam gwint BSA, a nie francuski. Tak cholerstwo się zapiekło, że przedłużka 50cm + 60kg masy ciała nie dają rady. Średnice standardu angielskiego i francuskiego oraz szerokości muf się pokrywają. Lewą miskę (akurat ta w obu przypadkach ma prawy gwint) już prawie zniszczyłem. Okazała się być aluminiowa. Druga miska, prawa jest nienaruszona konstrukcyjnie, ale też prawdopodobnie jest aluminiowa (powstają łatwo wgniecenia od pobijania płaskim wkrętakiem).

Pytania do Was z prośbą o pomoc kieruję następujące. Czy można rozróżnić (bez wykręcania) gwint francuski i BSA? W jaki sposób radzicie sobie z wykręceniem wkładu, ze zniszczoną miską włącznie? 

Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi. 

Napisano

Ha, witaj w klubie! Od dwóch dni walczyłem że starym suportem w rowerze cioci i też zwątpiłem w rodzaj gwintu, ale był bsa. Na szczęście wszystko było ze stali. Pomogło zalewanie Brunoxem i grzanie opalarką (niestety lakier namufie zmienił kolor i wyskoczyły bąble). No ale jak rower przez lata nie widział przeglądu to tak się kończy. Jak masz dostęp do klucza udarowego to też może pomóc. Na pocieszenie - jak puściło to satysfakcja ogromna;-)

Napisano