zedzed Napisano 19 Czerwca 2017 Napisano 19 Czerwca 2017 cześć, chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post na tym forum. Jestem całkiem zielony jeśli chodzi o rowery, zmuszony sytuacją (tzn żoną ) musiałem wymienić w kupionym kilka lat temu używanym rowerze (który te kilka lat przestał nieużywany w schowku) kierownicę, linki, pancerze ( po wymianie kierownicy stare byty za krótkie), klocki hamulcowe itp. Nawet sprawnie wszystko poszło, mam tylko jeden problem : w jednej manetce (Shimano ST-EF-29-8) w miejscu gdzie była wyprowadzona linka od przerzutki nie było baryłki. Gdy dokupiłem baryłkę okazało się, że nie ma w tym otworze gwintu. Wkręciłem więc baryłkę w drugi otwór i przez niego wyprowadziłem linkę. Przerzutka działa ale muszę ją jeszcze wyregulować. Pytanie mam takie czy zmiana otworu wyprowadzenia linki od przerzutki niesie jakieś konsekwencje dla jej działania ? I po co w ogóle są 2 otwory w manetce ? Aha i jeszcze połamałem mocowanie do kosza przy zakładaniu na kierownicę - czy orientujecie się może czy da się dokupić samo mocowanie czy raczej cały komplet z koszem muszę znowu kupić ? Oznaczenie na mocowaniu : MTS System art. nr 38110 , LOHR (niemieckie) dzięki i pozdrawiam
seraph Napisano 19 Czerwca 2017 Napisano 19 Czerwca 2017 Jeśli to prawa manetka to tam nie było baryłki - powinna być przy przerzutce. Dopiero później przeniesiono regulację do manetki i z tego powodu jak masz starą manetkę i nową przerzutkę to możesz wcale nie mieć baryłki, a jak odwrotnie to aż dwie Drugi otwór przy manetce jest na wyprowadzenie linki do zewnętrznego wskaźnika przełożeń - dawniej coś takiego istniało, ale było niesamowicie rzadko używane. Wykorzystanie tego otworu do sterowania przerzutką może się odbić na precyzji działania, ale pewien nie jestem. Co do koszyka to szczerze wątpię byś znalazł samo mocowanie.