Skocz do zawartości

[kaseta]Ocena stanu kasety


ovDarkness

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o ocenę stanu kasety i ew. poradęco z tym szajsem zrobić.

Kaseta HG50 11-36 z łańcuchem KMC X10.

W łańcuch jeszcze nie do końca wchodzi przymiar 0.7mm, ale dwie najmniejsze zębatki (11,13) przeskakują.

Pytanie, czy reanimować tę kasetę, czy wymienić ją razem z łańcuchem?

Jeśli wymienić, to czy tylko te dwie zębatki, czy całą kasetę i na jaką? SLX? XT?

 

https://1drv.ms/a/s!Akd-YgjIV9WdgaBZoYZuIuWcw2mLJw

 

Pytanie bonusowe: dziśraz mi się zaciął łańcuch na korbie i raz spadł (ze środkowej zębatki do środka).

Czy to oznacza, że powinieniem wymienić cały napęd?

Rower przejechał u mnie ok 1.8tys. km, u poprzedniego właściciela na pewno o wiele mniej (400-500km?).

Czy takie zużycie napędu w rowerze jest normalne? Czy zastosowanie droższych komponentów (n[. pełne Deore XT) przedłuży żywotność napędu?

Napisano

Tak, kup od razu cały nowy rower... Ta kaseta jest jak nowa, skąd w ogóle pomysł że spadanie łańcucha to kwestia zużycia koronek?

Napisano

Jak dla mnie to o czym piszesz może świadczyć o:

 

1. Rozregulowanej przerzutce (regulacja low-hi).

2. Ew. jeżeli źle przeskakuje przerzutka brak napięcia na lince przerzutki sprawdź jej napięcie (regulacja baryłką).

3. Jeżeli na danej zębatce jak jedziesz masz przeskok w napędzie ale bez przerzucania przerzutki to powody mogą być dwa oba miałem :):

    a. Przeciągnięty łańcuch i zdarte zęby kasety (jadąc dookoła Tatr kaseta i łańcuch do wymiany po stronie Słowackiej :) ).

    b. Walnięty wkład suportu (w Bratysławie  - Słowacja poszedł mi suport koło zamku :) ).

 

PS. Chyba mam pecha do Słowacji :)

 

Co do żywotności napędu to zależy wiadomo od grupy którą zastosujesz wiadomo im wyższa tym precyzyjniejsza, trwalsza choć czasem trafisz pechowo na wadliwy egzemplarz. Żywotność zależy także od świadomości, sposobu używania przez użytkownika, nawierzchni, terenu, obciążeń, przeciążeń oraz dbania i odpowiedniej konserwacji napędu. Ja używam stale Deore XT jest to dla mnie wyważone rozwiązanie między jakością i ceną.

 

PozdRowerek

Lukers

Napisano

pokaż zdjęcia korby, u mnie zębatki Slx (blat) ledwo wytrzymują 8 kkm.

Z napędem jest tak im wyższa grupa, tym więcej ubywa z portfela i wcale nie oznacza to, że dłużej pojeździ( wręcz odwrotnie)

Napisano

podepnę się pod pytanie czy to mozliwe by koronka 11z kasety xt 11rz po 800k się wytarła??

mam 2 łańcuchy zmieniłem je po ok 400km, o łańcuch oraz napęd dbam, po każdej jezdzie szejkowanie i smarowanie.

Napisano

Raczej mało prawdopodobne, nawet jeśli jeździłbyś tylko na tej jednej koronce, ale wszystko jest możliwe  :teehee: wrzuć jakieś zdjęcie.

ps. szejkowanie co jazdę to bezsens totalny, chyba że jeździsz tylko w błocie, ale twój wybór ;)

Napisano

Ta ale chodzi o to że już po 200 metrach w lesie masz tak samo "brudny" łańcuch jak przed szejkowaniem więc to takie trochę marnowanie pieniędzy, raz na tydzień już bardziej "normalne" się wydaje, choć ja osobiście nie szejkuje wogóle (poza nowym łańcuchem- fabryczny smar jest dla mnie za lepki) a mimo to nie zauważyłem szybszego zużycia względem tych co szejkują regularnie ;)

Wydaje mi się że ważniejsze jest umiejętne smarowanie lub używanie oleju stosownego do warunków tak żeby smarowanie było, ale nie robiła się pasta ścierna.

Ew. jak komuś się chce to można zrobić smarowanie na sucho- wosk+dwusiarczek molibdenu+ teflon najlepsza możliwa opcja z zerowym "przyciąganiem" syfu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...