Skocz do zawartości

[korba] XT FC-M8000 34-24T czy da się założyć tarczę 38 zamiast 34


rhaaziel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Koleżanki i Koledzy
Posiadam w swoim rowerku (Merida Big Nine XT-edition 2017) korbę XT FC-M8000 34-24T, niestety mimo ćwiczeń nie jestem w stanie wykrzesać z siebie kadencji, która pozwoliłaby na szybką jazdę.

Wiem, że po latach ćwiczeń pewnie  nauczę się szybciej pedałować ale przeskok z korby 42 na 34 jest dla mnie w tej chwili ciut za duży.
Dlatego chciałbym zapytać czy da się zwyczajnie podmienić w tej korbie tarczę 34 na 38 (da się ją osobno dokupić). Oczywiście mógłbym wymienić całą korbę gdyż jest takowa dostępna (38-28) ale to byłaby kosztowna operacja więc wolałbym jej uniknąć. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że chciałbym zachować zębatkę 24.
Z góry dzięki za wszelkie porady!

Napisano

Do tej korby zębatki występują jedynie z różnicą 10T , nie ma zębatki 38T która współpracowałaby z młynkiem 24T poza tym przednia przerzutka ogrania tylko różnicę 10T.

Napisano

Koleżanki i Koledzy

Posiadam w swoim rowerku (Merida Big Nine XT-edition 2017) korbę XT FC-M8000 34-24T, niestety mimo ćwiczeń nie jestem w stanie wykrzesać z siebie kadencji, która pozwoliłaby na szybką jazdę.

Wiem, że po latach ćwiczeń pewnie  nauczę się szybciej pedałować ale przeskok z korby 42 na 34 jest dla mnie w tej chwili ciut za duży.

Dlatego chciałbym zapytać czy da się zwyczajnie podmienić w tej korbie tarczę 34 na 38 (da się ją osobno dokupić). Oczywiście mógłbym wymienić całą korbę gdyż jest takowa dostępna (38-28) ale to byłaby kosztowna operacja więc wolałbym jej uniknąć. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że chciałbym zachować zębatkę 24.

Z góry dzięki za wszelkie porady!

 

Super wielkie dzięki za info, pozostaje mi zatem ćwiczyć młynek jak Armstrong ;))))

 

Napisano

ewentualnie starsze korby oferują takie różnice (np. fc m785) tylko byłoby to trochę kosztowne i nie wiem czy w pełni kompatybilne

Napisano

Spokojnie panowie, można wymienić 34 na 38 ale wiązać się to będzie ze zmianą przerzutki na taką od 2x10. Owszem, nastąpią pewne trudności w regulacji, ale będą spokojnie do pokonania. No ewentualnie wymienić obie zębatki i zbudować 38/28 lub 36/26.

 

Wróć, zapomniałem, ta 38 od 11s jest dedykowana do działania z 28, niestety taki układ nie zaskoczy nawet z przerzutka od 2x10, a tarcze 38 od 10s mają inny rozstaw śrub. No to niestety, tylko pozostaje 36/26 lub 38/28.

Napisano

Blat 34 i z tyłu 11 daje mocno ponad 30km/h przy śmiesznie niskiej kadencji 80. Kolega jest pewien tego co pisze? I osiąga takie prędkości przelotowe? Śmiem wątpić.

 

Każdy przeciętny kolarz dociągnie do 50km/h przy takich ustawieniach w sprincie i nie będzie kręcić jak chomik.

Napisano

Blat 34 i z tyłu 11 daje mocno ponad 30km/h przy śmiesznie niskiej kadencji 80. Kolega jest pewien tego co pisze? I osiąga takie prędkości przelotowe? Śmiem wątpić.

 

Każdy przeciętny kolarz dociągnie do 50km/h przy takich ustawieniach w sprincie i nie będzie kręcić jak chomik.

 

Nie rozumiem kolego po co te uwagi w typie „śmiem wątpić...” co chcesz wnieść do dyskusji, popisać się że jesteś lepszym kolarzem...? Na 100% tak! gdyż ja jestem mniej niż przeciętnym amatorem, który od czasu do czasu siada na rower i poprosił o poradę.

Jestem wielkim facetem (120kg)  i ostatnio jeżdżę głownie w bardzo łatwym terenie, natomiast odkąd pamiętam jeździłem siłowo i ciężko mi się przestawić na jazdę na wysokiej kadencji. Dla mnie 80 to już bardzo dużo, a o100 nawet nie myślę.

Liczyłem, że przeskok na małą korbę będzie łatwiejszy niestety okazało się to znacznie trudniejsze niż przypuszczałem dlatego poprosiłem o poradę dotyczącą wymiany blatu na trochę większy.

Reasumując dzięki wszystkim za podpowiedzi, ze względu na to że podmian blatu nie ogranicza się tylko do prostej wymiany jednej części pozostaje mi ćwiczyć kręcenie nogami.

Pozdrawiam.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...