lofty Napisano 25 Kwietnia 2017 Napisano 25 Kwietnia 2017 Witam. Chciałbym kupić crossa do rekreacyjnej jazdy głównie po asfalcie i czasem na lekkim terenie. Zależy mi na kasecie i sztywnej sztycy. Mam 185 wzrostu i ważę 70 kg. Myślę nad nim. Warto go kupić? http://aventurasport.pl/pl/p/ROWER-CROSSOWY-MERIDA-CROSSWAY-URBAN-20-MD-46CM-SILK-WHITEBLACKWHITE/3297
Pablo59 Napisano 25 Kwietnia 2017 Napisano 25 Kwietnia 2017 A ta rama nie będzie ciut mała na twój wzrost? Przymierzałeś się ? Sztywny widelec chyba ?
lofty Napisano 25 Kwietnia 2017 Autor Napisano 25 Kwietnia 2017 Zadałem pytanie co myślicie o rowerze, a nie czy rama będzie na mnie za mała. Akurat z tym jest najmniejszy problem bo jest kilka do wyboru.
lofty Napisano 25 Kwietnia 2017 Autor Napisano 25 Kwietnia 2017 Może uzasadnisz swoją odpowiedź albo wyślesz konkretne modele bo własnie o to mi chodziło. Też mogę wymienić kilka firm robiących rowery.
Pablo59 Napisano 25 Kwietnia 2017 Napisano 25 Kwietnia 2017 Już sam się gubisz gdzie co i jak pisałeś ... Przy twoich założeniach ta merida jest rozsądnym wyborem - a tak naprawdę to i nie ma w czym przebierać. Oczywiście propozycje zangetsu od transroweru to inna bajka jest - chyba że ci złożą na zamówienie sztywnego spartacusa na 3x9 alivio za 1350 ...Podobno jest taka opcja i to byłaby moim zdaniem atrakcyjna alternatywa dla meridy..
yarad Napisano 26 Kwietnia 2017 Napisano 26 Kwietnia 2017 Jak dla mnie to warto kupić tę Meridę dla samej ładnej i markowej ramy miejskiego ścigacza. Mając świadomość ograniczonej przydatności w lekkim terenie (gorszy komfort jazdy z powodu braku amortyzatora; w zamian zysk na wadze roweru). Cena wyjściowa raczej budzi opór, bo wyposażenie jest zupełnie podstawowe (konkurencja wypada jednak równie słabo i drogo - np. Trek FX, Specialized Sirrus, Giant Escape...). Ale przy tak dużym upuście wystarczy środków do wymiany części, których działanie nie spełniałoby oczekiwań (hamulce?). Pozostaje dobry materiał do stopniowego doskonalenia roweru w miarę zużycia poszczególnych komponentów. Konkurencją cenową jest rzeczywiście przede wszystkim oferta Transroweru (Kands & family), czyli nieźle wyposażone, uniwersalne crossy na, jak dla mnie, niezbyt urodziwych ramach. Ale ich popularność rośnie, trochę ich już widuję na drogach. Można jeszcze spojrzeć na markowe modele z lat poprzednich w sklepach internetowych - w cenie ok. 1500-1600 widywałem crossy Giant Roam 3, osprzęt podobny jak u Meridy, ale jest amortyzator, natomiast hamulce v-brake zamiast tarczowych. Kwestia dostępności i doboru rozmiaru. http://www.esportowiec.com.pl/rowery-crossowe-c-11/rower-giant-roam-3-srebrny-2014-p-3822.html Podobnym do tej Meridy rowerem jest także Kross Seto, uroda do dyskusji, za to wyposażenie o wiele lepsze. Między sezonami można było znaleźć dobre oferty cenowe (1600-1700 zł), ale teraz to chyba już trudno... https://www.domenasportowa.pl/product-pol-80195-Kross-Seto-2016-Rower-miejski.html
lofty Napisano 26 Kwietnia 2017 Autor Napisano 26 Kwietnia 2017 Bardzo dziękuję za odpowiedź. Postanowiłem jednak, że pierwszy kupiony rower będzie tańszy. Z biegiem czasu jeśli będę wiedział, że potrzebuje czegoś lepszego, to po prostu kupie. Na razie wybrałem najtańszą możliwość. Zobaczymy co przyszłość pokaże.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.