Skocz do zawartości

[napęd] Wymiana napędu w Kross Level a2 z 2009r.


karoleczko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post na tym forum ;)
Posiadam już dosyć wysłużonego Krossa wymienionego w tytule. Od nowości nic w nim nie wymieniałem i ostatnio wpadłem na pomysł, aby troszkę go odświeżyć. Mam do dyspozycji ok 500zł i zastanawiam się, co najlepiej w nim wymienić. Jestem zielony w tej tematyce, dlatego chciałbym Was poprosić o jakieś sugestie odnośnie napędu, bo chyba jednak to chciałbym wymienić w pierwszej kolejności. Chciałbym abyście pomogli mi delikatnie zagłębić się w temat, tak abym mógł dalej już zgłębić go sam. Pytam więc, co byście polecili wymienić i jak ma się cena do klas jakości. Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam serdecznie ;)

Napisano

j/w przyjrzeć się rowerowi od strony eksploatacyjnej, napęd, hamulce, piasty, stan opon
a żeby coś doradzić to fajnie jakbyś się podzielił co już jest w rowerze

Napisano

Najbardziej denerwuje mnie napęd, gdyż jest strasznie głośny i potrafi przeskakiwać. Na pewno do wymiany jest łańcuch, który jest w sporej części zardzewiały. Nie wiem na ile reszta jest zużyta, a na ile po prostu zaniedbana (brudna). Jest gdzieś na forum jakiś poradnik odnośnie czyszczenia, konserwacji napędu? 

Dzięki bardzo za odpowiedzi!

Napisano

jak już przeskakuje to kaseta na 98% i blaty/korba na 90% do wymiany, ale to przydałyby się zdjęcia
generalnie co około 100km, czy co dłuższą wycieczkę, warto łańcuch naoliwić, a co ~300km zdjąć i dokładnie wyczyścić, w linku poniżej jest podpięty jako 1 temat odnośnie czyszczenia łańcucha
dorzucę 3 grosze, bo mam podejrzenia skoro nie za bardzo dbasz o rower... jak ci przerzutki ciężko chodzą warto wymienić linki i pancerze
https://www.forumrowerowe.org/forum/30-warsztat-i-konserwacja-roweru-zrob-to-sam/ dział m.in. o konserwacjach

Napisano

Czyli chodzi o doprowadzenie roweru do stanu w którym wszystko poprawnie działa? Źle zrozumiałem sformułowanie " co najlepiej w nim wymienić"

Potrzebne są szczegółowe fotki czystych blatów korby i kasety aby ocenić ich stan.Dopiero wtedy można dalej coś kombinować.jeśli linki i pancerze dawno nie były wymieniane,to tak jak napisał kolega Looser można je wymienić

Napisano

Dzięki bardzo za odpowiedzi! ;)

Tatanka, może rzeczywiście zbyt mało precyzyjnie się wyraziłem, ale dokładnie o to mi chodzi, aby doprowadzić go do ładu. 

Nie wiem, czy przerzutki ciężko chodzą, na pewno warto będzie wymienić te linki i pancerze, skoro nie było to robione od nowości, czyli 8 lat.

Looser, dokładnie, zaniedbałem rowerek, jednak teraz zamierzam wprowadzić mocne postanowienie poprawy i po doprowadzeniu do ładu dbać o niego regularnie. Łańcuch jest zardzewiały, nie smarowany też kilka lat.

W weekend będę miał sposobność, aby go umyć, więc wtedy wrzucę zdjęcia ;) Nie jestem tylko pewien, czy to nadal będzie dobry dział (moglibyście rozwiać moją wątpliwość?).

 

 

Chciałbym jeszcze zapytać jakie linki i pancerze byście polecali? I czy warto wymienić również te hamulcowe?

Dzięki bardzo za pomoc! Pozdrawiam ;)

Napisano
Chciałbym jeszcze zapytać jakie linki i pancerze byście polecali? I czy warto wymienić również te hamulcowe?

Polecam shimanowskie (nawet te najtańsze) , lepiej tańsze i częściej zmieniać niż drogie na długi czas.

Kross A2 2009 ma hamulce hydrauliczne ( http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=870&kr=2009 )  tu póki przewód się nie uszkodzi  nie wymieniasz ich jedynie co jakiś czas zmieniasz płyn/olej hamulcowy w układzie.

 

EDIT

No chyba, że masz tego z V-brake http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=871&kr=2009 to tu również wymieniamy linki i pancerze ,  profilaktycznie wymieniłbym również fajki.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Fotki kasety pod kątem i ciężko ocenić , korba może mieć problem z nowym łańcuchem, dolne kółeczko przerzutki do wymiany.

Napisano

 

 

Od nowości nic w nim nie wymieniałem

To dziwne,bo jak na moje oko,to korba jest w gorszym stanie niż kaseta,a powinno być odwrotnie.Korba raczej powinna przeżyć chociaż 2 kasety.Kółko przerzutki do wymiany.Czyli jak dla mnie to korba,kaseta,łańcuch i kółko nowe.

Ps.Fajne te ''części napędu" na drugim planie :thumbsup:

Napisano

Ja wam powiem, że faktycznie oprócz tego kółeczka przerzutki i łańcucha, ja bym nic więcej nie wymieniał. Piski i te kółeczko to efekt jazdy na suchym łańcuchu, przeskakiwanie to regulacja. Zaczął bym od kupna łańcucha i właśnie regulacji. Jak coś będzie się działo, to resztę zawsze można wymienić. Nie ma takiej możliwości, by kaseta była ok, a korba zajechana. On zrobił zdjęcie zębów korby w tych miejscach gdzie są one specjalnie tak profilowane i dla tego pewnie takie wrażenie zużycia.

 

W tej korbie M191 chyba zębatek się nie wymienia czy się mylę?

Napisano

Dzięki bardzo ;) możecie polecić mi jakiś łańcuch adekwatny do tego roweru? :) czy kółeczka przerzutki są uniwersalne, czy muszę kupić jakieś konkretne ? I tak z ciekawości, po czym poznajcie, że jest ono do wymiany?

PS dzięki Tatanka :P

Napisano

No to teraz tym bardziej małymi kroczkami bym podchodził do wymiany. 

 

Karoleczko, jak nowy łańcuch się nie przyjmie, to rozpoznasz to po jego uślizgiwaniu się na niektórych zębatkach, prawdopodobnie na którejś z tych najmniejszych na kasecie. Gdy mocno depniesz, to poczujesz jakbyś coś zerwał i korba opadnie ci o kilka cm w dół. Jak tak się stanie, to musisz rozpoznać na jakiej zębatce ma to miejsce (na korbie czy na kasecie) i wtedy ten element wymienić niestety, albo jeździć i liczyć, że po 100/200/500km się wszystko ze sobą ułoży.

 

Kółeczka takie powinny pasować:

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/czesci-zamienne/p,kolka-przerzutki-gorne-i-dolne-rd-m390-m430-m4000-shimano,375775.html

 

a lepsze to:

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/czesci-zamienne/p,kolka-do-przerzutki-uszczelniane-lozyska-tacx,658147.html

 

Łańcuch:

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/lancuchy-rowerowe/p,lancuch-x8-93-8rz-116-ogniw-srebrny-spinka-kmc,118947.html

 

Można tańszy np. Shimano, ale Shimanowskie nie mają zbyt dobrej opinii.

 

PS.

Na tym zdjęciu masz źle założona nakrętkę od szybkozamykacza, powinna być ząbkami do ramy: https://ibb.co/iccXSa

Napisano

Kurde, skoro zależy to od szczęścia, to nie wiem, czy ryzykować. Od wyczyszczenia i nasmarowania już nic mi nie hałasuje i nie przeskakuje póki co (przejechałem dopiero 20km), więc nie wiem, czy jest sens. Jedynie łańcuch na 2 dolnych tarczach korby ociera o przednia przerzutkę, ale to oczywiście kwestia regulacji,której podejmę się przy wymianie linek i pancerzy.

Napisano

Łańcuch zawsze warto wymieniać. Wyciągnięcie o ok. 3 do 4mm (w porównaniu do nowego) będzie skutkowało tym, że zaorasz tak zębatki, że nowy już się nie przyjmie. Oczywiście w twoim przypadku nie ma sensu zbyt częsta wymiana, bo twoja kaseta kosztuje tyle co łańcuch, ale już korba w całości jest znacznie droższa, więc ją warto oszczędzać. Myślę, że jeden łańcuch kup, przymierz do obecnego (pewnie nie masz spinki :) ) i zobacz, o ile ten nowy jest dłuższy od starego. Jeśli więcej niż 3/4mm, to wymień, jeśli nie, to pojeździj jeszcze trochę na starym.

 

 

Napisano

Spinki nie mam. A czy nie wystarczyłoby, żebym kupił taki przyrząd do sprawdzenia długości łańcucha? Odległość między ogniwami powinien wynosić 1cal, tak?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...