karoleczko Napisano 25 Kwietnia 2017 Napisano 25 Kwietnia 2017 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post na tym forum Posiadam już dosyć wysłużonego Krossa wymienionego w tytule. Od nowości nic w nim nie wymieniałem i ostatnio wpadłem na pomysł, aby troszkę go odświeżyć. Mam do dyspozycji ok 500zł i zastanawiam się, co najlepiej w nim wymienić. Jestem zielony w tej tematyce, dlatego chciałbym Was poprosić o jakieś sugestie odnośnie napędu, bo chyba jednak to chciałbym wymienić w pierwszej kolejności. Chciałbym abyście pomogli mi delikatnie zagłębić się w temat, tak abym mógł dalej już zgłębić go sam. Pytam więc, co byście polecili wymienić i jak ma się cena do klas jakości. Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam serdecznie
Tatanka Napisano 25 Kwietnia 2017 Napisano 25 Kwietnia 2017 Najlepiej by go odświeżyło przejście na napęd 2x10,ale kompletny to ponad Twój budżet
MokryxD Napisano 25 Kwietnia 2017 Napisano 25 Kwietnia 2017 Budżet dość niewielki, proponuję wymienić to co się zużyło, albo to co Ci przeszkadza.
Looser Napisano 25 Kwietnia 2017 Napisano 25 Kwietnia 2017 j/w przyjrzeć się rowerowi od strony eksploatacyjnej, napęd, hamulce, piasty, stan opona żeby coś doradzić to fajnie jakbyś się podzielił co już jest w rowerze
karoleczko Napisano 25 Kwietnia 2017 Autor Napisano 25 Kwietnia 2017 Najbardziej denerwuje mnie napęd, gdyż jest strasznie głośny i potrafi przeskakiwać. Na pewno do wymiany jest łańcuch, który jest w sporej części zardzewiały. Nie wiem na ile reszta jest zużyta, a na ile po prostu zaniedbana (brudna). Jest gdzieś na forum jakiś poradnik odnośnie czyszczenia, konserwacji napędu? Dzięki bardzo za odpowiedzi!
Looser Napisano 25 Kwietnia 2017 Napisano 25 Kwietnia 2017 jak już przeskakuje to kaseta na 98% i blaty/korba na 90% do wymiany, ale to przydałyby się zdjęciageneralnie co około 100km, czy co dłuższą wycieczkę, warto łańcuch naoliwić, a co ~300km zdjąć i dokładnie wyczyścić, w linku poniżej jest podpięty jako 1 temat odnośnie czyszczenia łańcuchadorzucę 3 grosze, bo mam podejrzenia skoro nie za bardzo dbasz o rower... jak ci przerzutki ciężko chodzą warto wymienić linki i pancerzehttps://www.forumrowerowe.org/forum/30-warsztat-i-konserwacja-roweru-zrob-to-sam/ dział m.in. o konserwacjach
Tatanka Napisano 25 Kwietnia 2017 Napisano 25 Kwietnia 2017 Czyli chodzi o doprowadzenie roweru do stanu w którym wszystko poprawnie działa? Źle zrozumiałem sformułowanie " co najlepiej w nim wymienić" Potrzebne są szczegółowe fotki czystych blatów korby i kasety aby ocenić ich stan.Dopiero wtedy można dalej coś kombinować.jeśli linki i pancerze dawno nie były wymieniane,to tak jak napisał kolega Looser można je wymienić
karoleczko Napisano 25 Kwietnia 2017 Autor Napisano 25 Kwietnia 2017 Dzięki bardzo za odpowiedzi! Tatanka, może rzeczywiście zbyt mało precyzyjnie się wyraziłem, ale dokładnie o to mi chodzi, aby doprowadzić go do ładu. Nie wiem, czy przerzutki ciężko chodzą, na pewno warto będzie wymienić te linki i pancerze, skoro nie było to robione od nowości, czyli 8 lat. Looser, dokładnie, zaniedbałem rowerek, jednak teraz zamierzam wprowadzić mocne postanowienie poprawy i po doprowadzeniu do ładu dbać o niego regularnie. Łańcuch jest zardzewiały, nie smarowany też kilka lat. W weekend będę miał sposobność, aby go umyć, więc wtedy wrzucę zdjęcia Nie jestem tylko pewien, czy to nadal będzie dobry dział (moglibyście rozwiać moją wątpliwość?). Chciałbym jeszcze zapytać jakie linki i pancerze byście polecali? I czy warto wymienić również te hamulcowe? Dzięki bardzo za pomoc! Pozdrawiam
gtb Napisano 25 Kwietnia 2017 Napisano 25 Kwietnia 2017 Chciałbym jeszcze zapytać jakie linki i pancerze byście polecali? I czy warto wymienić również te hamulcowe? Polecam shimanowskie (nawet te najtańsze) , lepiej tańsze i częściej zmieniać niż drogie na długi czas. Kross A2 2009 ma hamulce hydrauliczne ( http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=870&kr=2009 ) tu póki przewód się nie uszkodzi nie wymieniasz ich jedynie co jakiś czas zmieniasz płyn/olej hamulcowy w układzie. EDIT No chyba, że masz tego z V-brake http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=871&kr=2009 to tu również wymieniamy linki i pancerze , profilaktycznie wymieniłbym również fajki.
karoleczko Napisano 26 Kwietnia 2017 Autor Napisano 26 Kwietnia 2017 Dzięki bardzo, niestety mam tę słabszą wersję. Czy umycie roweru pod wysokim ciśnieniem może być szkodliwe dla jakichś części?
Tatanka Napisano 26 Kwietnia 2017 Napisano 26 Kwietnia 2017 Ja bym nie polecał mycia myjką wysokociśnieniową.Piasty, bębenek, uszczelki amora, suport - tu mogą wystąpić problemy po myciu karcherem.
gtb Napisano 26 Kwietnia 2017 Napisano 26 Kwietnia 2017 Tak , jest szkodliwe i to dość mocno dla piast , bębenka ,suportu ,sterów .
karoleczko Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 Witam ponownie wreszcie znalazłem trochę czasu na wyczyszczenie roweru i chciałbym podzielić się z Wami wykonanymi przeze mnie zdjęciami części napędu https://ibb.co/ctB3YF https://ibb.co/gdZCSa https://ibb.co/cRRRna https://ibb.co/iccXSa https://ibb.co/gDHXSa Bardzo proszę o analizę i informacje Pozdrawiam serdecznie
gtb Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Fotki kasety pod kątem i ciężko ocenić , korba może mieć problem z nowym łańcuchem, dolne kółeczko przerzutki do wymiany.
Tatanka Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Od nowości nic w nim nie wymieniałem To dziwne,bo jak na moje oko,to korba jest w gorszym stanie niż kaseta,a powinno być odwrotnie.Korba raczej powinna przeżyć chociaż 2 kasety.Kółko przerzutki do wymiany.Czyli jak dla mnie to korba,kaseta,łańcuch i kółko nowe. Ps.Fajne te ''części napędu" na drugim planie
Arni220 Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Ja wam powiem, że faktycznie oprócz tego kółeczka przerzutki i łańcucha, ja bym nic więcej nie wymieniał. Piski i te kółeczko to efekt jazdy na suchym łańcuchu, przeskakiwanie to regulacja. Zaczął bym od kupna łańcucha i właśnie regulacji. Jak coś będzie się działo, to resztę zawsze można wymienić. Nie ma takiej możliwości, by kaseta była ok, a korba zajechana. On zrobił zdjęcie zębów korby w tych miejscach gdzie są one specjalnie tak profilowane i dla tego pewnie takie wrażenie zużycia. W tej korbie M191 chyba zębatek się nie wymienia czy się mylę?
Tatanka Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Blaty są nie wymienne,i oczywiście można zrobić jak napisałeś.
karoleczko Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 Dzięki bardzo możecie polecić mi jakiś łańcuch adekwatny do tego roweru? czy kółeczka przerzutki są uniwersalne, czy muszę kupić jakieś konkretne ? I tak z ciekawości, po czym poznajcie, że jest ono do wymiany? PS dzięki Tatanka
Arni220 Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 No to teraz tym bardziej małymi kroczkami bym podchodził do wymiany. Karoleczko, jak nowy łańcuch się nie przyjmie, to rozpoznasz to po jego uślizgiwaniu się na niektórych zębatkach, prawdopodobnie na którejś z tych najmniejszych na kasecie. Gdy mocno depniesz, to poczujesz jakbyś coś zerwał i korba opadnie ci o kilka cm w dół. Jak tak się stanie, to musisz rozpoznać na jakiej zębatce ma to miejsce (na korbie czy na kasecie) i wtedy ten element wymienić niestety, albo jeździć i liczyć, że po 100/200/500km się wszystko ze sobą ułoży. Kółeczka takie powinny pasować: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/czesci-zamienne/p,kolka-przerzutki-gorne-i-dolne-rd-m390-m430-m4000-shimano,375775.html a lepsze to: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/czesci-zamienne/p,kolka-do-przerzutki-uszczelniane-lozyska-tacx,658147.html Łańcuch: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/lancuchy-rowerowe/p,lancuch-x8-93-8rz-116-ogniw-srebrny-spinka-kmc,118947.html Można tańszy np. Shimano, ale Shimanowskie nie mają zbyt dobrej opinii. PS. Na tym zdjęciu masz źle założona nakrętkę od szybkozamykacza, powinna być ząbkami do ramy: https://ibb.co/iccXSa
karoleczko Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 Kurde, skoro zależy to od szczęścia, to nie wiem, czy ryzykować. Od wyczyszczenia i nasmarowania już nic mi nie hałasuje i nie przeskakuje póki co (przejechałem dopiero 20km), więc nie wiem, czy jest sens. Jedynie łańcuch na 2 dolnych tarczach korby ociera o przednia przerzutkę, ale to oczywiście kwestia regulacji,której podejmę się przy wymianie linek i pancerzy.
Tatanka Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Łańcuch KMC X8.93.Kółeczka kupujesz z taka ilością zębów jak masz obecnie.Do wyboru masz standardowo na ślizgach,lub droższe na łożyskach
Arni220 Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Łańcuch zawsze warto wymieniać. Wyciągnięcie o ok. 3 do 4mm (w porównaniu do nowego) będzie skutkowało tym, że zaorasz tak zębatki, że nowy już się nie przyjmie. Oczywiście w twoim przypadku nie ma sensu zbyt częsta wymiana, bo twoja kaseta kosztuje tyle co łańcuch, ale już korba w całości jest znacznie droższa, więc ją warto oszczędzać. Myślę, że jeden łańcuch kup, przymierz do obecnego (pewnie nie masz spinki ) i zobacz, o ile ten nowy jest dłuższy od starego. Jeśli więcej niż 3/4mm, to wymień, jeśli nie, to pojeździj jeszcze trochę na starym.
karoleczko Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 Spinki nie mam. A czy nie wystarczyłoby, żebym kupił taki przyrząd do sprawdzenia długości łańcucha? Odległość między ogniwami powinien wynosić 1cal, tak?
Tatanka Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Kilkuletni,wysłużony rower,w którym nic nie było wymieniane,przeskakujący napęd,i nagle się okazuje że wystarczyło nasmarować?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.