Skocz do zawartości

[napęd] Wymiana napędu w Kross Level a2 z 2009r.

karoleczko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post na tym forum ;)
Posiadam już dosyć wysłużonego Krossa wymienionego w tytule. Od nowości nic w nim nie wymieniałem i ostatnio wpadłem na pomysł, aby troszkę go odświeżyć. Mam do dyspozycji ok 500zł i zastanawiam się, co najlepiej w nim wymienić. Jestem zielony w tej tematyce, dlatego chciałbym Was poprosić o jakieś sugestie odnośnie napędu, bo chyba jednak to chciałbym wymienić w pierwszej kolejności. Chciałbym abyście pomogli mi delikatnie zagłębić się w temat, tak abym mógł dalej już zgłębić go sam. Pytam więc, co byście polecili wymienić i jak ma się cena do klas jakości. Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam serdecznie ;)

Napisano

j/w przyjrzeć się rowerowi od strony eksploatacyjnej, napęd, hamulce, piasty, stan opon
a żeby coś doradzić to fajnie jakbyś się podzielił co już jest w rowerze

Napisano

Najbardziej denerwuje mnie napęd, gdyż jest strasznie głośny i potrafi przeskakiwać. Na pewno do wymiany jest łańcuch, który jest w sporej części zardzewiały. Nie wiem na ile reszta jest zużyta, a na ile po prostu zaniedbana (brudna). Jest gdzieś na forum jakiś poradnik odnośnie czyszczenia, konserwacji napędu? 

Dzięki bardzo za odpowiedzi!

Napisano

jak już przeskakuje to kaseta na 98% i blaty/korba na 90% do wymiany, ale to przydałyby się zdjęcia
generalnie co około 100km, czy co dłuższą wycieczkę, warto łańcuch naoliwić, a co ~300km zdjąć i dokładnie wyczyścić, w linku poniżej jest podpięty jako 1 temat odnośnie czyszczenia łańcucha
dorzucę 3 grosze, bo mam podejrzenia skoro nie za bardzo dbasz o rower... jak ci przerzutki ciężko chodzą warto wymienić linki i pancerze
https://www.forumrowerowe.org/forum/30-warsztat-i-konserwacja-roweru-zrob-to-sam/ dział m.in. o konserwacjach

Napisano