Skocz do zawartości

[hamulce V-brake]Regulacja naprężenia linki


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pisałem kiedyś o trudnościach z tą regulacja, bo śruba przy klamce hamulca nie chciała się wykręcać. Przyczyna było to, że końcówka pancerza się rozeszła i pancerz ostrymi krawędziami zahaczał o gniazdo w klamce. Wymieniłem te końcówkę i znowu to samo - takie g... teraz produkują :( Ale wystarczy odciągnąć na siłę pancerz od klamki, wykręcić śrubę o tyle obrotów ile chcemy i puścić. I tak możemy sobie wyregulować hamulec :) Niby proste ale w necie nie znalazłem takiej informacji, sa tylko porady aby trzymac linke szczypcami np. https://www.btwin.com/blog/pl/blog-aktualnosci/jak-wyregulowac-hamulce-v-brake/, co u mnie się nie sprawdzało, bo po wykręceniu śruby i zwolnieniu kombinerek śruba sama sie wkręcala z powrotem.

Napisano

Hmm... najtańsza linka hamulcowa z pancerzem Shimano SIS, do kupienia obecnie za 5-7 zł, ma metalowe zakończenie. Bez problemu też kupisz metalowe zakończenia osobno (np. w Piaście).

 

W życiu nie miałem problemów, które opisujesz. Osobiście to bym baryłkę na twoim miejscu wymienił bo masz chyba jakiś chiński badziew, który rozwala te końcówki.

 

Ewentualnie wyszlifuj zakończenie pancerza przed założeniem końcówki.

 

Napisano

 

 

Hmm... najtańsza linka hamulcowa z pancerzem Shimano SIS, do kupienia obecnie za 5-7 zł, ma metalowe zakończenie. Bez problemu też kupisz metalowe zakończenia osobno (np. w Piaście). W życiu nie miałem problemów, które opisujesz. Osobiście to bym baryłkę na twoim miejscu wymienił bo masz chyba jakiś chiński badziew, który rozwala te końcówki. Ewentualnie wyszlifuj zakończenie pancerza przed założeniem końcówki.

No wlasnie kupiłem nowe metalowe koncówki i jedna z nich po zalożeniu się rozwaliła. Szlifowanie pancerza pilnikiem tez robiłem, nie pomogło.

Wiem wiem że to dziwny problem, ale czasem potrafi uprzykrzyć życie.

Napisano

Bardzo dziwny problem. Na pewno to nie jest norma. A rozwalenie metalowej końcówki to dla mnie już szok. Rozumiem upadek - wtedy nie takie rzeczy jak końcówki linek pękają ;-)

 

Podejrzewam, że za krótko obciąłeś pancerz i teraz jest zbyt wygięty. Dlatego na końcówkę cały czas idzie nacisk boczny. Przy okazji hamowanie wymaga zwiększonego użycia siły, bo masz większe tarcie linki o pancerz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...