Skocz do zawartości

[1000-2000] Jaki uniwersalny rower kupić


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Czas kupić jakiś nowy rower na lato. Nie znam się na tym kompletnie więc postaram się opisać swoje wymagania.

Cena jaką chce przeznaczyć na rower tak do 2000zł. Myślę, że w tej cenie już kupię porządny rower, ale mogę się mylić. W razie potrzeby mogę trochę dopłacić.

Rower potrzebny mi do rekreacyjnej jazdy, zarówno po mieście jak i poza miastem. Jakieś polne drogi, ścieżki leśne. Żadnego skakania czy szybkich zjazdów w lesie. Średnio myślę, że wypad na rower będę robił z raz na tydzień (20-50km). Jazda spokojna, rekreacyjna. Chcę zrobić zakup raz a porządny, żeby rower służył mi wiele lat.

Do tej pory miałem jakiś mtb za 500zł z allegro, taki typowy marketowiec, ale służy mi do dziś i byłem nawet z niego zadowolony.

Nie chcę roweru typowo miejskiego, taki bardziej klasyczna budowa mnie interesuje. Chcę coś pośredniego, pomiędzy lekkością prowadzenia szosówki, a mtb. Miałem okazję jeździć szosówką i mam super wspomnienia. Ale rower nie nadaje się na ścieżki za miastem. Rowerem marki cross też jezdziłem, typowy mtb, to prawie płuca wypłułem, strasznie ciężki i spore opory toczenia (szeroka opona).

Mam 182cm wzrostu, waga 85kg.

Pozdrawiam.

Napisano

Jeśli jazda rowerem szosowym się podobała,ale boisz się nim poruszać po gorszej nawierzchni,to może warto zastanowić się na d przełajem lub gravelem? W przypadku roweru przełajowego,to ceny raczej od 2500 zł,a gravel raczej więcej.Ewentualnie zostać przy klasycznym crossie.

Napisano

W szosówce fajnie się jechało ze względu na lekkość, kilka ruchów korbą i rower się toczył sam po asfalcie, ale pozycja siedzenia na rowerze trochę mnie męczyła. Więc przełaj raczej odpada. Chcę sobie jeździć rekreacyjnie, a nie kłaść się na kierownicy.

Szkoda też mi wydawać większe pieniądze, bo wiem, że nie wykorzystam potencjału tego roweru nawet w części.

Napisano

Coś takiego konstrukcyjnie mi odpowiada. Właśnie znalazłem w internecie rowery marki Wheeler, ładnie sie prezentują ze względu na w miarę cienkie opony (chyba ciut grubsze niż ten z Twojej propozycji z decathlona, mniej szosowe, ale to nawet lepiej, poza miastem też jeździć będę).

Coś takiego: http://www.bikko.pl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_6029.jpg

Napisano

W wymienionym sklepie (bikko.pl) rzeczywiście jest niezła oferta na Wheelera Cross Lite 640, do którego wyposażenie trudno się przyczepić... Co prawda cena sięgająca 2300 zł przekracza założony budżet. No i to model z 2015 roku, choć jeśli jest dostępny w rozmiarze 56 cm, to może pasować... Zbliżone wyposażeniem są Romety Orkan 4, cena poniżej 2000 zł, uroda dyskusyjna... Można też spojrzeć na rowery urban Meridy (1800-1900 zł), które zamiast amortyzatora moją sztywne widelce. Ich wyposażenie może nie powala, ale pojazdy powinny być lekkie, w sam raz do miasta, a trekkingowe opony dadzą radę na polnych drogach i w lesie, choć komfort jazdy terenowej pewnie będzie niższy niż w typowym crossie z amortyzatorem...

Napisano

Coś takiego konstrukcyjnie mi odpowiada. Właśnie znalazłem w internecie rowery marki Wheeler, ładnie sie prezentują ze względu na w miarę cienkie opony (chyba ciut grubsze niż ten z Twojej propozycji z decathlona, mniej szosowe, ale to nawet lepiej, poza miastem też jeździć będę).

Coś takiego: http://www.bikko.pl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_6029.jpg

 

Jeżeli ten Triban ci odpowiada, to zobacz też Romet Mistral Urban i Mistral City. Teraz modele z 2015/2016 są w dobrych cenach na portale aukcyjnym.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi. Triban wydaje mi się, za bardzo "szosowy". Cienka opona może być problematyczna przy jeździe po bardziej dziurawych ścieżkach. Merida urban też odpada, chcę coś na amortyzatorze.

Romet Orkan 4 jest ciekawą propozycją. Natomiast Ministral mi się nie podoba.

Wheelery są bardzo ładne i chętnie bym coś z nich wybrał. Tylko nie wiem jaki model. Piszecie o modelach z 2015, na bikker.pl znalazłem modele z 2016r. i jeżeli są warte swojej ceny i będą spełniać swoją rolę chętnie się na takie zdecyduje, nawet mogę ten budżet przekroczyć.

http://www.bikko.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-lite-630-man-2015-48cm-19653.html (dostępna rama 60cm)

http://www.bikko.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-lite-640-man-2015-48cm-19575.html (dostępna rama 56cm)

http://www.bikko.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-lite-6-2-man-2016-48cm-23700.html (dostępna rama 48, 52, 56 i 60cm)

http://www.bikko.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-lite-6-3-man-2016-48cm-23704.html (dostępna rama 48, 52, 56 i 60cm)

 

Chyba wszystkie z nich mają takie same opony jak ze zdjęcia które wstawiłem wyżej. Niektóre modele można kupić trochę taniej na allegro.

Co sądzicie o nich i który wybrać? Oczywiście zapraszam do dyskusji, chętnie poznam inne propozycje.

Napisano

Odświeże temat.

Zacząłem zastanawiać się nad przełajówką bądź gravelem. Więc chciałbym poznać jakieś propozycje tych rowerów.

Chcę tylko aby pozycja nie była taka leżąca. Na szosówce na której miałem okazje jeździć, pozycja siedzenia, a raczej leżenia była masakrycza. Ale frajda z jazdy ogromna. Chcę coś na czym da się siedzieć w miarę prosto i nie będą mnie bolały plecy po takiej wycieczce rowerowej. Chcę też opony szersze niż w szosówce, chcę tym jeździć uniwersalnie, po asfalcie ale też polne drogi, ścieżki leśne, itp. Sporo też będę jeździł po wale wzdłuż rzeki, super trasa.

Budżet mogę naciągnąć w razie konieczności.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...