1r0n Napisano 7 Marca 2017 Napisano 7 Marca 2017 Witam serdecznie Forumowiczów! Chciałem trzymać się z dala od for przed kupnem roweru, bo tylko wprowadzają mętlik w głowie i z szybkiego zakupu robi się kilka tygodni / miesięcy szukania. ;-) Jednak zaryzykuję. Postawiłem na rodzimą markę Kross, konkretnie model Level A3. Już miałem rzucać się na TEN egzemplarz (prawdopodobnie z 2014 roku), jednak moją uwagę przykuł TEN z rocznika 2015. Pierwszy wydaje mi się, że ma lepszy jakościowo osprzęt (takie moje gdybanie), za to jest trochę zbyt pstrokaty. Dlatego też bardziej podoba mi się wersja nowsza, czarno-grafitowo-pomarańczowa. Pomijając kolorystykę, który z nich będzie lepszy?
seraph Napisano 7 Marca 2017 Napisano 7 Marca 2017 Ten drugi to Level A4 i ma znacznie lepszy napęd i amortyzator. Jak cena jest podobna to nie ma co się zastanawiać.
1r0n Napisano 7 Marca 2017 Autor Napisano 7 Marca 2017 Kurczę, wkradł się błąd. Nie mogę wkleić linku do konkretnego sklepu z modelem A3 2015, dlatego wkleję specyfikację. Rama Aluminium Lite Widelec Suntour XCM RL (skok 100mm, blokada w manetce) Ilość biegów 27 Przerzutka przód Shimano Altus FD-M370 Przerzutka tył Shimano Alivio RD-M4000 SGS Shadow Hamulec przód Shimano BR-M355 (hydrauliczne, tarcza 160mm) Hamulec tył Shimano BR-M355 (hydrauliczne, tarcza 160mm) Dźwignie hamulca Shimano BL-M355 (hydrauliczne) Manetki Shimano Altus SL-M370, 9 biegów Korby SR Suntour XCM 44/32/22T Łańcuch Shimano CN-HG53 Kaseta / Wolnobieg Shimano Alivio CS-HG300-9 11-32T Piasta przód Joy Tech D041DSE Piasta tył Joy Tech D142DSE Opony Schwalbe Obręcze Kross Disc (aluminium, podwójna ścianka) Kierownica Kross Sport Components (aluminium, niski wznios 660mm-S,M; 680mm-L, 31,8mm) Wspornik kierownicy Kross Sport Components S-80mm,M-90mm, L-100mm (aluminium, ahead, 31,8mm) Wspornik siodła Kross Sport Components (aluminium, 27,2mm) Siodło Kross VL-1353 Chwyty Kross Pedały aluminium/nylon Suport SR Suntour Stery VP A41AC pół-zintegrowane Waga 14,4 kg Ale twierdzisz, że A4 lepiej brać? Cena identyczna. Hmm...
seraph Napisano 7 Marca 2017 Napisano 7 Marca 2017 Skoro identyczna to nad czym się zastanawiać? A3 z 2015 ma lekko lepszy napęd, ale widelec już ten sam co rok wcześniej.
1r0n Napisano 7 Marca 2017 Autor Napisano 7 Marca 2017 A4 znalazłem w jednym jedynym sklepie (w rozmiarze M), niby dostępny, ale czekam na odpowiedź.To jest mój numer jeden na tę chwilę. ;-)
1r0n Napisano 8 Marca 2017 Autor Napisano 8 Marca 2017 Zacząłem szukać roweru bardziej pod kątem amortyzatora, a konkretnie XCR. Ten XCR naprawdę jest aż tak znacząco lepszy od XCM?Upatrzyłem sobie Level A4 właśnie z XCR, niby wszystko pięknie, ale niby zastosowane w nim hamulce Avid DB1 są ciężkie w serwisowaniu, co może być dla mnie problemem.
seraph Napisano 8 Marca 2017 Napisano 8 Marca 2017 XCR to też nie jest jakiś kosmos, bo to jednak tylko sprężyna, ale w porównaniu do XCM ma już teflonowe, a nie plastikowe ślizgi. XCMy dosłownie zaraz łapią luzy i uginają się na zakrętach, a przy hamowaniu chcą podwinąć pod rower. No chyba, że chcesz kiedyś i tak robić zmianę na powietrzy widelec to wtedy może rzeczywiście nie być sensu szukać czegoś ponad uginacze typu XCM lub XCT. Kto Ci tak powiedział o tych hamulcach i niby dlaczego ciężkie? AVIDy są na płynie hamulcowym DOT, który rzeczywiście może wchłonąć wilgoć, a wtedy hamulce spuchną i potrzebna jest wymiana płynu, ale to nie jest żadna zasada. Tania hydraulika Shimano lubi pocieknąć i do tego są nieodporne na niskie temperatury jak AVIDy. Ja mam TEKTRO i przez 5 lat nic przy nich nie robiłem, oprócz wymiany klocków i skrócenia węży i to bez odpowietrzania. Niestety do jazdy na mrozie się nie nadają, bo uszczelki twardnieją, a z nimi całe hamulce. Nie ma hydrauliki bez wad - Shimano SLX są chwalone, ale nie masz co liczyć na takie hamulce w budżetowym rowerze.
1r0n Napisano 8 Marca 2017 Autor Napisano 8 Marca 2017 Dzięki wielkie, rozjaśniłeś mi parę rzeczy. ;-)Wysłałem Ci PW.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.