Skocz do zawartości

[5000-6000zł] MTB/XC


Lukasz6391

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przez ostatnie parę dni przeglądam internety i widzę użytkowników karbonowych ram, którzy pytają czy ich rama się nie rozleci. Przez to sam zacząłem się zastanawiać, czy aby dobrze robię zamawiając rower z taką ramą? Od razu mówię że nie chcę tutaj zaczynać wojny "karbon team vs alu team"... Proszę jedynie o pomoc w doborze roweru. Stoję przed trudnym wyborem bo w żaden sposób nie mogę zobaczyć roweru przed zakupem :/ i postanowiłem zamknąć się w kwocie 6000PLN nie biorąc nic z osprzętem słabszym niż Shimano XT. Ważę 94kg i nie oszczędzam sprzętu (co nie znaczy że o niego nie dbam), dlatego zastanawiam się czy karbonowy 29er to dobre rozwiązanie? Innym wyjściem jest aluminiowy odpowiednik na kołach 27,5 (osprzęt ten sam). Niestety oba rowery mają dość skąpy opis i za dużo z niego nie wynika. Tak czy inaczej pod spodem linkuje obie maszyny oraz wrzucam specyfikację po polsku :). Mam nadzieję że pomożecie mi podjąć decyzję albo dobrać coś innego bo męczę się z tym już od w tygodni :(.

 

Propozycja nr 1: Nakamura Grade 6.29
http://www.nakamura.no/sykler-2016/terrengsykkel/grade-6-29/

 

SPECYFIKACJA:
Rama: Karbon
Waga: 10,3 kg
Widelec: Manitou Marvel Comp
Korba: SRAM S1000 (39/26)
Kaseta: Shimano HG50 (11-36)
Przerzutka przednia: Shimano XT
Przerzutka tylna: Shimano XT
Manetki: Shimano SLX
Hamulce: Hayes Radar
Koła: Stan's Rapid 29
Piasty: Shimano XT/Formula
Opony: Kenda 24Seven Race Pro DTC
CENA: Około 6000zł

 

Propozycja nr 2: Nakamura Grade 5.27
http://www.nakamura.no/sykler-2016/terrengsykkel/grade-5-27/

 

SPECYFIKACJA:
Rama: Aluminium
Waga: 10,7 kg
Widelec: Manitou Marvel Comp
Korba: SRAM S1000 (42/28)
Kaseta: Shimano HG50 (11-36)
Przerzutka przednia: Shimano XT
Przerzutka tylna: Shimano XT
Manetki: Shimano SLX
Hamulce: Hayes Radar
Koła: Stan's Rapid
Piasty: Shimano XT/C4
Opony: Kenda Karma Kevlar 120Tpi
CENA: Około 4500zł

 

Myślałem też nad kupnem Krossa Level B8, rocznik 2017 (po mimo że nie mieści się on w moich założeniach, nie schodzenia poniżej grupy XT).

Napisano

Obawiam się że tak, ale to tylko obręcze. Wytrzymałość Rapida powinna oscylować w granicy wytrzymałości Cresta i bez limitowego Arch Ex, czyli jakbyś schudł te 4-5 kg to mógłbyś na Rapidzie jezdzić bez większych zmartwień, pod warunkiem że koła były składane przez osobę do tego powołaną. Jak to ma być jedna przeszkoda w zakupie to możesz brać, bo jak nie wytrzyma to raczej tył, na przodzie ten Rapid wytrzyma 95kg. Rozwalisz tył (odpukać) to wstawisz tam ZTR Arch ex.

Napisano
czyli jakbyś schudł te 4-5 kg to mógłbyś na Rapidzie jezdzić bez większych zmartwień

 

Zawsze to motywacja żeby zacisnąć pasa :D

 

W piątek będę wiedział czy uda mi się sprowadzić któryś z nich do Polski. Jeśli jednak nie da rady to będę chciał kupić rower w Polsce do 5000zł. Przyglądałem się Kross Level B8 (2017) i Kross Level B8 RIO (2016). Mógłbyś jeszcze zerknąć na te dwa modele i powiedzieć mi który byłby lepszym wyborem? http://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b8 , http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b8-rio Jeśli dobrze mi się wydaje to tegoroczny model ma lepszy amortyzator, nie wiem jak się ma Shimano SLX do SRAM NX,GX? Ewentualnie jeszcze model Level B7 (2017) http://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b7

Napisano

Rio ma geometrię dobrą do podjazdów, do reszty też się nadaje (ogólnie geo lepsza od pozostałych Krossów, moja osobista opinia), ale na zjazdach może być ciut nerwowy. Pozostałe jesli się nie myle mają kat główki ramy 69' i tu mamy sytuacje odwrotną. Rowerem będzie lepiej zjeżdżać, a na stromych podjazdach może podrywać koło. Odnośnikiem jest geometria klasyczna 71/73'.

Napisano

Postanowiłem zamknąć się w kwocie 6000PLN nie biorąc nic z osprzętem słabszym niż Shimano XT. Ważę 94kg i nie oszczędzam sprzętu (co nie znaczy że o niego nie dbam)

 

Fajnie, że masz takie założenia z tym XT tylko zastanów się co tak naprawdę masz istotnego z tej grupy w obu propozycjach. Ja widzę tylko tylną zmieniarkę bo resztę idzie pominąć. W tym piasty XT w których już na starcie musisz poprawić skręcenie bo fabrycznie są za mocno skręcone. Osobiście raczej wolał bym Krossa lub coś zupełnie innego od Canyona czy nawet Silverbacka. 

Napisano

 

 

Rio ma geometrię dobrą do podjazdów, do reszty też się nadaje (ogólnie geo lepsza od pozostałych Krossów, moja osobista opinia), ale na zjazdach może być ciut nerwowy. Pozostałe jesli się nie myle mają kat główki ramy 69' i tu mamy sytuacje odwrotną. Rowerem będzie lepiej zjeżdżać, a na stromych podjazdach może podrywać koło. Odnośnikiem jest geometria klasyczna 71/73'.

 

Dzięki, właśnie zależy mi na tym żeby rower dawał radę przede wszystkim na podjazdach. Będę nim jeździć do pracy 12km przez las, w jedną stronę z górki, w drugą pod górkę. Po pracy dalej będę go katował w lesie, w celu podniesienia formy i umiejętności.

 

 

 

Fajnie, że masz takie założenia z tym XT tylko zastanów się co tak naprawdę masz istotnego z tej grupy w obu propozycjach.

 

Nie mam waszego doświadczenia i wiedzy z tego zakresu, dlatego postanowiłem napisać na forum. Właśnie sprzedałem rower fitnessowy którym śmigałem po mieście, przypadkowo zajechałem nim do lasu i od razu wiedziałem że to jest to, muszę zmienić rower. Tam miałem grupę Shimano Sora i czułem jej ograniczenia, stąd to postanowienie o XT ale jak widać mam słabość do napędów 1x11 więc jeśli taki SRAM będzie w moim przypadku lepszym rozwiązaniem to może być i to.

 

 

 

Celowałbym w canyona tańszego o ok. 1000zł i kupić do niego porządne koła

 

Niestety kasa jest trochę ograniczeniem. Rower z Norwegii kupi mi ojciec który jest tam na miejscu a ja oddam mu kasę za jakiś czas. Natomiast jeśli zdecyduję się na Krossa to wezmę go po prostu w ratach. Canyon nie ma opcji sprzedaży ratalnej :/

Napisano

Kąt główki ramy 71 stopni był do niedawna klasyką w XC, ale powoli odchodzi do lamusa. Spec, Trek, Scott, Canyon, Kross, Giant i wiele innych już porzuciło standard 71/73. Nie przejmowałbym się tym jak rower z główka 69 stopni będzie podjeżdżać. Odczujesz to na ściankach po 20% i więcej. A jeżeli atakujesz takie ścianki, to zawsze można się pobawić kokpitem tak żeby zmniejszyć myszkowanie przedniego koła na podjazdach.

Napisano

Dzięki za waszą pomoc :) Dziś wybrałem się do zaprzyjaźnionego sklepu rowerowego i po prostu przymieżyłem rowery z roku 2016. Jak się okazało koła 29 zupełnie mi nie pasują i biorę serię R. Przy 29er'ze musiałbym jeździć na ramie S i bardzo mi to nie pasowało. Na kołach 27,5 z kolei bardziej pasuje mi rama L bo na M czuję się jakbym jeździł na rowerze młodszego brata. Jakiś niewymiarowy muszę być chyba :D Skończyło się tak że zamówiłem Kross R8 2017. Nakamurę sobie odpuszczam, za dużo niewiadomych :/

Napisano

Wróć... Rozmiarówka Krossa na rok 2016 i 2017 się różni. Idealny dla mnie był Kross R8 2016 z ramą M (19") ale na rok 2017 ten model z ramą (19") to już L. Wersja z kołami 29 (rok 2016) w rozmiarze M już była za duża i musiałem próbować S. No ale to nie było to :/

 

EDIT: Zapomniałem podać wzrost, 173cm :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...