Skocz do zawartości

[korba FC-M391] Wymiana tarcz


dzjal

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Obecnie posiadam korbę 48-36-26 + przerzutkę Alivio T4000 i teraz pytanko: czy mogę założyć tarcze 44-38-22? Pojemność się nie zmienia, ale czy będzie to dobrze funkcjonować? Chodzi szczególnie o przeskok o 16 zębów... Oczywiście zakładam, że dostanę gdzieś tarcze w takiej konfiguracji.

Napisano

Dobrze i precyzyjnie działać to nie będzie  bo przednia przerzutka wymaga różnicy zębów duża/średnia 12T a tu wychodzi 6T (konstrukcja wózka nie poradzi sobie z tak małą różnicą) , poza tym średnia tarcza nie ma ramp podciągających dla tak małego młynka (będzie problem z przejściem łańcucha z młynka na średnią).

Napisano

 

 

przednia przerzutka wymaga różnicy zębów duża/średnia 12T a tu wychodzi 6T

A przy korbie 48-38-28 stosuje się inne przerzutki? Wychodzi 10 zębów. Żadna przerzutka nie obsłuży różnicy 6 zębów?

 

A przy 44-36-22 byłoby lepiej czy wiele to nie zmienia? 

Napisano

Korby 48/38/28 są stosowane w najniższych grupach (najczęściej nie rozbieralne) i stosuje się do nich dedykowane przerzutki (różnica duża/średnia 10T , pojemność 20T). 44/36/22 wiele tu nie zmienia i problemy pozostaną te same.

Napisano

Ja bym sie tak łatwo nie podawał. Przecież przerzutki dedykowane do 3 blatow często bardzo dobrze działają przy dwóch np 26-38 ja nawey miałem swego czasu 26-40.

Niesty gwarancj nik Ci nie da ale próbować można. Ja bym zaczął od sprawdzenia opcji, zebatka 38 dedykowana do możliwie najmniejszego młynka.

Napisano

 

 

ale tu mowa nie o 2 tylko 3 blatach w konfiguracji 44/38(36)/22.

 

 

Ale przykład 2x pokazuje że takie duże skoki sa możliwe

To jest szansa? Ile procent? :whistling:  

Napisano

Sam posiadam przednią Alivio m4000 twing z korbą 48/36/26 ale z opisów wynika "obsługiwane max tarcze korby 44/48T" przez co rozumuję na skróty że podejdzie pod korbę 44/32/22.Oczywiście nie koniecznie zadziała to z 44/38(36)/22 ale ja bym spróbował.Jest gdzieś na necie rowerzysta który jeździ na korbie 48/36/22 i też można powiedzieć że to nie pociągnie bo zwiększył pojemność.Jemu działa z jakąś przerzutką szosową.Ja bym się nie poddawał.Często teoria ma się nijak do praktyki.Jak nie chcesz robić kosztów to szukaj u znajomych lub u innych źródeł co by pożyczyć osprzęt na chwilę do testów.

Napisano

 

 

To jest szansa? Ile procent?   

Nie wiem ile procent. Ale jak sprawdzisz to napisz czy się udało, będzie dla potomnych ;) 

 

Tak w ogóle to co chcesz osiągnąć taką zmianą? 22 na pojazdy? to zostaw 26 a zmień kasetę na 11-36. A 48 zamiast 44 moim zdaniem zagra bez problemu. Nie rozumiem natomiast co da zmiana 36 na 38? 

Napisano
22 na pojazdy?

Tak.

 

 

to zostaw 26 a zmień kasetę na 11-36

Też o tym myślałem, ale 22/34 troszkę bardziej miękko wychodzi niż 26/36. Pewnie mało zauważalnie :laugh: .

 

 

Nie rozumiem natomiast co da zmiana 36 na 38

To akurat wychodzi z moich upodobań "prędkościowych" tzn. stwierdziłem, że te 2 ząbki spowodowałyby całkowity brak przekosów  :thumbsup: albo i nie, ale akurat środkowa tarcza to dla mnie najmniejszy problem.

Napisano

Nie wiem ile procent. Ale jak sprawdzisz to napisz czy się udało, będzie dla potomnych ;)

 

Tak w ogóle to co chcesz osiągnąć taką zmianą? 22 na pojazdy? to zostaw 26 a zmień kasetę na 11-36. A 48 zamiast 44 moim zdaniem zagra bez problemu. Nie rozumiem natomiast co da zmiana 36 na 38?

Jak mniemam po przerzutce autor ma napęd 3x9.Nie ma kasety 9rz. 11-36.Jak coś to 12-36 albo 11-34 ;)

Napisano

Niedawno zmieniałem 48-38-28 na FC-T4050 44-32-22 w jakimś crossie. Przerzutka przednia tourney tx50 fabryczna (czyli do dużego blatu 48). Z ustawianiem trzeba było się trochę pobawić. Działa nie gorzej niż z "wielkoblatową" korbą.

Napisano

 

 

autor ma napęd 3x9.Nie ma kasety 9rz. 11-36.Jak coś to 12-36 albo 11-34

Dokładnie, ale o 11-36 też myślałem.

 

 

44-32-22 w jakimś crossie

Ale ja sobie wymyśliłem dość nietypową konfigurację :teehee:

Napisano

Myślałeś ale chyba nadal nie skumałeś;) Nie ma "oryginalnej" kasety 9 rzędowej w konfiguracji 11-36.Jest 11-32,11-34,12-36 jeśli chodzi o crossy i mtb.Chyba że sam byś podmienił z kasety 12-36 koronkę na 11 zębów.Tylko byś miał dość duży skok na "twardym" przełożeniu bo byłoby 11,14,16...

Tak sobie jeszcze myślę...sam rozmyślam/em nad zabiegiem zmiany jednej tarczy na korbie bo mi trochę w górach brakowało ale stanęło na wymianie kasety.Paza tym że każdy może modyfikować rower jak mu się podoba i tu jestem za to trzeba jednak wiedzieć co się robi i co chce osiągnąć.Nie wiem do końca jaki jest Twój zamysł ale chodzi mi o to że zmieniając korbę na 44/38/22 nawet jak to będzie zmieniać biegi trzeba się mocno zastanowić jak to będzie współgrało z obecną kasetą.Chodzi mi konkretnie o przekosy łańcucha.Polecam skorzystać z kalkulatora przełożeń chociażby takiego https://rowerplus.pl/pliki/kalkprzelozen.htm Jeśli masz licznik i wiesz na którym przełożeniu osiągasz konkretne prędkości to będziesz mógł sprawdzić czy nie zrobisz sobie kuku tym zabiegiem.Mówiąc obrazowo ja np.na "drobnych" drogach często klikam sobie biegi 2x4,5,6 jak wjeżdżam na asfalt to od razu zapinam 3 i klikam sobie 6,7,...Robię tak bo widzę jaki jest przekos łańcucha i że nie będę go męczył zjeżdżając na 2x9.Problemem może się okazać jeśli Twoja najczęstsza dotychczasowa prędkość poruszania się rowerem trafi między duży a średni blat.Zaklikasz się przednią przerzutką na śmierć.

Napisano

 

 

Nie ma "oryginalnej" kasety 9 rzędowej w konfiguracji 11-36

Wiem.

 

 

Chyba że sam byś podmienił z kasety 12-36 koronkę na 11 zębów.Tylko byś miał dość duży skok na "twardym" przełożeniu bo byłoby 11,14,16

O tym nie myślałem, ale chyba faktycznie byłaby "dziura".

 

 

trzeba jednak wiedzieć co się robi

Nie wiem i dlatego pytam.

 

 

i co chce osiągnąć

 

 

Chodzi mi konkretnie o przekosy łańcucha

 

 

Polecam skorzystać z kalkulatora przełożeń

Właśnie to chce osiągnąć - idealne dobranie przełożeń bez przekosów do mojej dotychczasowej jazdy.

 

 

Zaklikasz się przednią przerzutką na śmierć

Lubię klikać :thumbsup:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...