Skocz do zawartości
buli889

[poradnik] Fix tłumika bomber 55 r 2008

Rekomendowane odpowiedzi

buli889

Witam. Kilka dni temu sam szukałem, dziś zrobiłem u siebie ten fix i działa wyśmienicie. Przeszukałem chyba pół internetu żeby znaleźć cokolwiek na temat tego jak dokładnie ma być to zrobione i udało się.

Pomocny okazał się filmik - 

- pomógł wyjaśnić kilka faktów, które były powielane na forach ale nie do końca sprecyzowane.
Oraz poradnik w pdf w Załączniku 55r Fix

Co będzie potrzebne ( w moim wypadku )
- wiertarka ( wkrętarka )
- wiertło 2 mm 
- olej ( ja użyłem motula 5w - chociaż pisali ze 7.5 preferowane, nie mogłem znaleźć u mnie wiec padło na taki )
- strzykawka ( będziemy nią wstrzykiwać olej, ja kupiłem w aptece za 4 zl 100 mml )
- Klucz 15stka - nie każdy pasuje ( nie znam się dokładnie na nazewnictwie kluczy, ale taki zwykły nie pasował, dopiero taki nakładany od góry był ok, rozmiar rozmiarowi nie równy )
- do odkręcenia górnego wieczka gdzie mamy pokrętło kompresji użyłem klucza którego można ustawić do danego rozmiaru, tak wiec nie wiem jaki tam jest rozmiar.
- cienki drucik, albo gwoździk na max szerokość wiertła ( będzie nam potrzebny do zablokowania tłoka który jest w środku tłumika )
- młotek

- punktak

-suwmiarka

 

Tak w skrócie co robiłem .
1) odkręcenie górnej i dolnej śruby aby wyjąc tłumik z lagi ( lewa strona, z pokrętłem kompresji )
2) przygotujcie sobie wcześniej jakiś pojemniczek bo może wylać się trochę oleju

3) wytrzyjcie sobie dokładnie tłumik z oleju i teraz tak jak na zdjęciu z pdf w załączniku.

    a) pierwsza dziurka - jest to dziurka która będzie odpowiadać za trzymanie tłoka, aby uniemożliwić mu prace góra dół, pozniej wyjaśnię co i jak
    B) druga dziurka - przez nią olej będzie wpływał do tłumika
    c) dziurka która powietrze będzie wylatywało ( przynajmniej tak wyczytałem w tej instrukcji )

Do rzeczy - Dziurka numer 1 ( pkt a ) - nabijamy punktakiem odległość 8 mm, mozna 13, ale lepiej zrobić 8mm ( Dlaczego napisze później ). Mierzymy od ścianki jak na zdjęciu widać dokładnie co i jak. Nabijamy sobie punktakiem żeby wiertło nam nie spadało i wiercimy sobie spokojnie, aż się przebijemy do środka, wierćcie sobie spokojnie i powoli, nie ma się co spieszyć.

Ok jedno za nami, Dziurka numer 2 ( pkt b ) - wiercimy ją w odległości 30 mm( patrz zdjęcie w pdf ), nabijamy punktakiem i wiercimy. Tu może wytrysnąć wam olej pod ciśnieniem, przynajmniej u mnie wywaliło na drugiej, na forach pisali ze i na 1. Jak przewiercicie, pompujecie tłumikiem, aż wywalicie cały olej ze środka, kilka ruchów i po sprawie

Dziurka numer 3 ( pkt C ) - 12 mm od góry ( patrz zdjęcie ), to samo co z poprzednimi, nabijamy punktakiem i wiercimy.
Wycieramy sobie wszystko ładnie, sprawdzamy czy olej wywalony w znacznym stopniu i teraz ważne. 

Tłumik dobijamy do końca, żeby był w jak najkrótszej pozycji, co zaowocuje ze jego środek miedzy uszczelkami znajdzie dokładnie na naszej dziurce numer 1 ( 8 mm ), jeśli mielibyśmy tą dziurkę na 13 mm, jak pisałem wcześniej była by ona mniej więcej na wysokości jego wierzchołka, ale to mniejsza o to. Gdy już go mamy tam gdzie trzeba, wiercimy dalej w tej dziurce numer 1 az przebijemy się przez tłumik i przez ściankę za nim ( na wylot ). Jeśli to zrobimy używamy druciku lub gwoździka aby zablokować go w tej pozycji. Ja użyłem małego gwoździa i zakrzywiłem go na końcu. Proste i skuteczne.

 

W sumie to tyle, najgorszego. Tłumik wkładamy do amorka, przykręcamy go od dołu, od góry aplikujemy olej. Ja wlewałem sobie po 50 mml i sprawdzałem jak działa. Ostatecznie wlałem okolu 190 mml, oraz dopompowałem powietrze w prawej ladze do 1 bar i jak dla mnie amor nie do poznania. Napompujecie zwykła pompka rowerowa, ponieważ przynajmniej w moim jest wentyl samochodowy. Dobrze jest mieć pompkę z wskaźnikiem, wtedy widać mniej więcej ile macie.

 

Ogólnie zajęło mi to coś koło godzinki. Dużo pracy nie ma. W razie pytań, PW lub tutaj.
 

55R Fix (Small).pdf

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adamp1

Super poradnik - bardzo przydatne,

w internecie jest mało o naprawach tłumika. Posiadam DJ1 i mam problem bo właśnie tłumik bardzo ciężko chodzi tzn blokuje ugięcie amortyzatora.

I chyba czeka mnie aby wykonać w/w operacje. Mam pytanie w jaki celu przewierca się tłumik i blokuje gwoździem lub drucikiem??

dziękuję

Pozdrawiam Adam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.