ScudAtlantic Napisano 27 Sierpnia 2016 Napisano 27 Sierpnia 2016 W moim rowerze crossowym Scud Atlantic nadszedł czas na wymianę kasety (aktualnie: Alivio CS-HG51 8 rz.11-30) i łańcucha (aktualnie: Connex 808). Sporo jeżdżę i cenię sobie niezawodność oraz jak najrzadsze serwisowanie osprzętu, więc zainteresowałem się usunięciem przedniej przerzutki z roweru. Nie mam pojęcia czy taki zabieg w moim rowerze ma w ogóle sens i chciałbym poznać opinie bardziej doświadczonych osób. A jakby to nie był głupi pomysł to oprócz zakupu nowej kasety, łańcucha i oczywiście tarczy narrow wide coś musiałbym dokupić / zmodernizować / na coś zwrócić uwagę? Czy lepiej to sobie odpuścić?
modrzew Napisano 28 Sierpnia 2016 Napisano 28 Sierpnia 2016 Zwrócić uwagę na to jakich przełożeń używasz. Żeby się nagle nie okazało, że nie masz czym dokręcić, albo odwrotnie - nagle jest za twardo pod górkę. Wybór wielkości zębatki będzie kluczowy, tym bardziej że z tyłu będziesz miał mało do wyboru jeśli chodzi o stopniowanie, czy zgoła nic. Ja mam w bułkowozie 1x9 oparte o blacik 32T i kasetę 12-36 i o ile w lekkim terenie jest git, to na asfalcie bywa mało.
ScudAtlantic Napisano 28 Sierpnia 2016 Autor Napisano 28 Sierpnia 2016 Niższe przełożenia są dla mnie bez większego znaczenia. Na wyższych zaś jeżdżę na tylko na dwóch: -średnia prędkość (do około 20-25km/h) 6 blat z tyłu (15 zębów) i 2 blat z przodu (38 zębów) -większa prędkość (do 40km/h) 6 blat z tyłu (15 zębów) i 3 blat z przodu (48 zębów) Na 7 mam 13 zębów, na 8 mam 11 zębów. Aktualnie z nich nie korzystam, bo jest mi na nich ciężko. 6 (15z) tył z 3 (48z) przód wystarcza mi do szybszej jazdy.
modrzew Napisano 28 Sierpnia 2016 Napisano 28 Sierpnia 2016 To zacznij zapinać te 13 i 11t z tarczą 38t z przodu i zobacz jak Ci się jeździ. Jak będzie to wystarczające, a młynka w ogóle nie używasz, to zaryzykowałbym zostawienie tylko tej tarczy z przodu. Możesz pójść dalej z eksperymentem a bez wchodzenia w koszty - demontujesz przednią przerzutkę, lewą manetkę i linkę, demontujesz młynek i największy blat, pod kominy dajesz podkładki bo bedą za długie bez tego, dorabiasz prosty trzymacz do łańcucha (poszukaj sobie na forum tematu rambolbambola - będzie potrzebny plastikowy uchwyt do rur, śrubą m6 i k8lka podkładek i nakrętek, koszt z 10zł łącznie) i cieszysz sie (albo nie, wyjdzie w praniu) z napedu 1x8 Jak to bedzie to, kupujesz zębatkę nw czy tam nawet owala i wywalasz trzymacz.
Mod Team Puklus Napisano 28 Sierpnia 2016 Mod Team Napisano 28 Sierpnia 2016 Napęd 1x8 jest mocno ograniczonym napędem, ze względu na przełożenia własnie, ale Jeżeli ci pasuje, zamontuje narrowa na środkowej tarczy i jazda
ScudAtlantic Napisano 28 Sierpnia 2016 Autor Napisano 28 Sierpnia 2016 Pojeździłem około dwóch godzin po swoich trasach na 13t i 11t z 38t i pomijając kwestie techniczne (ocieranie się łańcucha o prowadnicę itp.) to całkiem dobrze mi się jechało. Nie mam zbyt sporych wymagań, bo jeżdżę dużo ale amatorsko. Do tej pory wystarczała mi jazda 15t z 38t oraz 15t z 48t. A różnica 36t a 38t jest jakaś znacząca? Bo na 11t z 38t mam minimalnie zbyt ciężko. To wtedy chyba wziąłbym narrow wide 36t, jakby ta różnica była bardzo mała.
Tatanka Napisano 28 Sierpnia 2016 Napisano 28 Sierpnia 2016 Jak na 11/38 jest za cięzko to jeździj na 13/38 (11/38 przyda się przy dokręcaniu z górki) Zmień kasetę z 11/30 na 11/32 zyskasz na najlżejszym przełożeniu
ScudAtlantic Napisano 28 Sierpnia 2016 Autor Napisano 28 Sierpnia 2016 Na najniższych przełożeniach nie jeżdżę. W ogóle nie korzystam z młynka, a do startowania i podjazdów wystarcza mi 3 a nawet 4 blat z kasety na drugim blacie korby. Może to nietypowa praktyka z mojej strony, ale już tak się wprawiłem i jest mi z tym dobrze. Więc zostałbym przy tym modelu kasety co mam teraz. I podbijam poprzednie pytanie: jest znacząca różnica pomiędzy 38t a 36t z przodu? Tak aby było odrobinkę lżej na 11t.
Tatanka Napisano 28 Sierpnia 2016 Napisano 28 Sierpnia 2016 Przy korbie 36t i koronce 11 na kasecie i kadencji 90 obrotów będziesz miał prędkość niższą o ok,2km/n niż na blacie 38.Tu masz kalkulator https://rowerplus.pl/pliki/kalkprzelozen.htm Oczywiście na 36 będzie lżej.
ScudAtlantic Napisano 28 Sierpnia 2016 Autor Napisano 28 Sierpnia 2016 Pojeździłem teraz jeszcze więcej i jednak zdecyduję się na narrow wide 38t, a kasetę pozostawię na tych samych zakresach (11-30t). Na zjazdach spokojnie ogarniam 11t, a na prostych choć muszę robić troszkę więcej obrotów to i tak ładnie śmigam na 13t. No i teraz napotkane problemy: Okazało się, że moja korba ma nitowane blaty, więc będę musiał zakupić nowe ramiona. Poza tym nie mogę znaleźć tańszych nw38t. Wszędzie gdzie szukam cena waha się w okolicach około 200zł. Dla mnie jest trochę za dużo, biorąc pod uwagę, że to tylko sama zębatka, a inne wersje można dostać za połowę ceny. Do tego dochodzi mi koszt korby, kasety, łańcucha i pewnie podkładek... A co myślicie nad zwykłą korbą z zębatkami 38t? Za około 50zł idzie to dostać. Nadaje się to do obsługi całej kasety? Czy są one tylko po to, żeby zamontować kolejne blaty? Często miałbym problemy ze spadającym łańcuchem? Musiałbym zamontować prowadnicę, nie?
Tatanka Napisano 28 Sierpnia 2016 Napisano 28 Sierpnia 2016 Poszukaj zębatek Hellomtb(czy jakoś tak)są sporo tańsze.
ScudAtlantic Napisano 29 Sierpnia 2016 Autor Napisano 29 Sierpnia 2016 Chyba sobie na razie odpuszczę. Nie mogę znaleźć nw38t w przystępnej cenie (200zł to trochę dużo jak na samą tarczę + do tego zakup ramion korby) A raczej nw36t nie będzie dla mnie dobrym wyborem, choć jest tego więcej i taniej. http://olx.pl/oferta/zebatka-argon-components-transalp-pro-narrow-wide-38-zebow-CID767-IDgTXYD.html#64180de272 Tu podobno ma przejechane 30km. Choć po wyglądzie zębatek wydaje mi się, że ktoś na tym jeździł więcej... A jakby zastosować zwykły blat 38t + prowadnicę do łańcucha? Wyszłoby to znacznie taniej.To musiałby być osobny blat (aby zastosować wymagany dystans) czy może być wbudowany w ramię korby? Np. coś takiego http://allegro.pl/k-alu-1-rz-suntour-scx-38t-170-175-mm-3-kolory-i6449042097.html
modrzew Napisano 29 Sierpnia 2016 Napisano 29 Sierpnia 2016 NW jest teraz "na czasie", więc i ceny jak za złoto. Jak już zmienisz korbę to możesz do niej wrzucić dowolny blat nie NW (Dartmoor, itp.), czy nawet po taniości taki z korby 2 czy 3-rzędowej. O prowadnicy a takim przypadku pisałem już wyżej. Bez niej raczej trudno liczyć żeby łańcuch co jakiś czas nie spadał.
Tatanka Napisano 29 Sierpnia 2016 Napisano 29 Sierpnia 2016 Taki suntour jak z linku montowałem w 2 rowerach do jazdy po asfalcie,kostce.Z wolnobiegiem 7 rz.wszystko działa bardzo dobrze.Łańcuch nie spada
ScudAtlantic Napisano 30 Sierpnia 2016 Autor Napisano 30 Sierpnia 2016 To jednak zaryzykuję i wezmę tego suntoura za 60zł z dostawą. 60zł to nie majątek, zamiast wydawać 250zł za nw i ramiona.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.