steve_728 Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 witam. kupilem niedawno evado 1.0 . napęd to przazutka przod Shimano Tourney FD-TX51, tył Shimano Altus RD-M310, wolnobieg Shimano Tourney MF-TZ21 14-28T, korba SR Suntour XCC 48/38/28T łańcuch YBN S50 i manetki z klamkami Shimano Tourney ST-EF41 3x7-biegów. zależy mi zeby skonfigurowac najlepsza opcje najlepiej bez wymiany wolnobiegu lub w pozniejszym czasie np po nastepnym sezonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Interesuje Cię przejście na napęd 3x9? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 zależy mi zeby skonfigurowac najlepsza opcje najlepiej bez wymiany wolnobiegu lub w pozniejszym czasie np po nastepnym sezonie. Najlepszą do czego? Pod prędkość to tylko wymiana na kasetę. Jak chcesz większej precyzji to możesz wsadzić tylną zmieniarkę pod 9 s , tylko bez dobrych manetek to będzie kupa , także manetki dochodzą a najwięcej dostaniesz pod 3x8 Alivio a pod 3x9 nie ustawisz tego na napęd x7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steve_728 Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 do kasety musialbym wymienic piastę. a jaka piastę, kasetę i tylna przerzutkę polecacie?? i na jaka ilosc??o prędkosci tez moge pomyslec bo po 3 tyg jazdy jest ok ale pozniej moze byc za malo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 do kasety musialbym wymienic piastę. a jaka piastę, kasetę i tylna przerzutkę polecacie?? Jaki budżet na koło ? i na jaka ilosc?? Proponuję 9 s , ładnie rozłożone przełożenia i przy dobrej regulacji śmiga fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Jaki budżet? Bo przejście na 9s to wTwoim przypadku wymiana koła,całego napędu,klamek manetek.Kilka ładnych stówek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steve_728 Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 myslalem czy sie zmieszcze w 3-4 stówkach. a jak nie to jakas dobra kombinacja zeby milej to pracowalo bo jak dla mnie to do jazdy z zona to ok ale jak bede chcial isc troche w kondycje to srednio wygodnie to wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Bardziej 500-600.Tanio możesz zrobic tak:kupujesz koło z kasetą 8rz,wtedy reszta osprzętu może zostac.Tylną przerzutkę tak ustawiasz,że nie łapie największej koronki kasety i manetka obsługuje 7 koronek.Dzieki temu zyskujesz na prędkości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Może być ciężko , osprzęt pod 9 s już swoje kosztuje. Przerzutka może zostać ta , którą masz i też powinna obsłużyć całą kasetę 8 s , tylko mając manetki pod 7 s musisz i tak zrezygnować z jednego biegu. Napęd 8 s też nie jest zły i można go upgradować na spokojnie. Jaka jest Twoja waga i styl jazdy? Dobre koło może pochłonąć jakoś 200 zł , potem założysz sobie kasetę 8 s i później można przejść na 9 jak zajedziesz napęd albo coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Koło na łożyskach maszynowych http://allegro.pl/kolo-28-na-szose-rodi-stylus-novatec-kaseta-8-9-10-i5264647908.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steve_728 Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 a jakbym chciał na acere?? 9rzędów duza róznica czy lepiej poczekac i dolozyc na alivio?? a i nie moge wymienic samej piasty?? musze całe koło?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Możesz samą piastę.ale licząc kupno piasty,szprych,nypli i kosztu robocizny,to nie wiem czy jest opłacalne.Możesz kupić taniej niż podałem na łożyskach kulkowych.jakaś oszczędność na acerze będzie,ale ile to trzeba by policzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steve_728 Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 więc kupic koło mod np. evado wyzejj i kasete na sam początek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Bry. kupilem niedawno evado 1.0 Więc zajedź ten sprzęt. A jak będziesz go zajeżdżać to koniecznie z licznikiem by sprawdzić jak szybko jeździsz i jak długo utrzymujesz takie tempo. A to dlatego, że maksymalną prędkość jaką osiągniesz to trochę ponad 40 przy kadencji 90. http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=28,38,48&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2230&TF=90&SL=2.6&UN=KMH Przy okazji dowiesz się jak i gdzie chcesz jeździć. Jeśli tylko asfalt to wrzuć opony 700x25 (to tylko przykład), skręć sprężynę na maksa - jak masz blokadę to zablokuj i heja. Koszt 60-80 pln. A do przyszłego roku dozbierasz więcej funduszy na modernizację. I w zależności od tego ile nazbierasz to cosik tam kupisz. Osobiście w napędzie 8-9rz stawiałbym na Srama. Mniej problemów z regulacją i lubię obrotowe manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Z zajechaniem to bardzo dobry pomysł.A powoli możesz kompletować sprzęt Lepiej wydać w ratach niż od razu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Bry. Więc zajedź ten sprzęt. A jak będziesz go zajeżdżać to koniecznie z licznikiem by sprawdzić jak szybko jeździsz i jak długo utrzymujesz takie tempo. A to dlatego, że maksymalną prędkość jaką osiągniesz to trochę ponad 40 przy kadencji 90. http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=28,38,48&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2230&TF=90&SL=2.6&UN=KMH Przy okazji dowiesz się jak i gdzie chcesz jeździć. Jeśli tylko asfalt to wrzuć opony 700x25 (to tylko przykład), skręć sprężynę na maksa - jak masz blokadę to zablokuj i heja. Koszt 60-80 pln. A do przyszłego roku dozbierasz więcej funduszy na modernizację. I w zależności od tego ile nazbierasz to cosik tam kupisz. Osobiście w napędzie 8-9rz stawiałbym na Srama. Mniej problemów z regulacją i lubię obrotowe manetki. To jaką kadencję ja miałem że dobiłem do 50 km/h przy przełożeniu 42/14 [emoji14] Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 To jaką kadencję ja miałem że dobiłem do 50 km/h przy przełożeniu 42/14 120. Na stronie, którą podałem jest odpowiedni suwak, można też zmienić rozmiar opony ale to pewnie już wiesz. Ja nie raz miałem 50 przy kadencji 0. Wystarczy dobra górka. Jeśli w jeżdżeniu chodziłoby tylko o dobicie do takich prędkości przy takiej kadencji to przynajmniej połowa z tego forum kwalifikowałaby się do TdF. Nie raz i nie dwa było tu wspominane o odpowiedniej kadencji by nie zajechać kolan. Ale też odpowiednie przełożenie trzeba ukręcić i to nie przez chwilę bo co z tego, że przez piętnaście sekund wyciągniesz te "marne" 50 km/h jak do domu zostało jeszcze 10km a burza goni, jest ważny mecz lub wściekła żona czeka z obiadem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steve_728 Napisano 26 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Bry. Więc zajedź ten sprzęt. A jak będziesz go zajeżdżać to koniecznie z licznikiem by sprawdzić jak szybko jeździsz i jak długo utrzymujesz takie tempo. A to dlatego, że maksymalną prędkość jaką osiągniesz to trochę ponad 40 przy kadencji 90. http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=28,38,48&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2230&TF=90&SL=2.6&UN=KMH Przy okazji dowiesz się jak i gdzie chcesz jeździć. Jeśli tylko asfalt to wrzuć opony 700x25 (to tylko przykład), skręć sprężynę na maksa - jak masz blokadę to zablokuj i heja. Koszt 60-80 pln. A do przyszłego roku dozbierasz więcej funduszy na modernizację. I w zależności od tego ile nazbierasz to cosik tam kupisz. Osobiście w napędzie 8-9rz stawiałbym na Srama. Mniej problemów z regulacją i lubię obrotowe manetki. takie opony to mocno drogie jedna okolo 8 dyszek.a 700x23 tez da rade nie bedzie cienko?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Zwijki tak ale na drucie komplet się kupi. Co do zmieszczenia x23 to ja wsadziłem takie na obręcz 19 mm i nie było problemów. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.