kacpermm Napisano 24 Sierpnia 2016 Napisano 24 Sierpnia 2016 Cześć, chciałem wrócić do jazdy na rowerze po kilku latach przerwy bo dawniej to kochałem i bardzo dużo spędzałem czasu na rowerze na wielu terenach. Znalazłem stary rower w piwnicy który dość dużo przeżył ze mną i zastanawiałem się czy warto coś z nim robić. Myślałem żeby również posłużył do nauki jazdy dla młodszego brata jak sobie kupię nowy ale to juz na przyszły sezon. Myślałem żeby go wyczyścić i uratować co się da, a resztę wymienić. Tylko pytanie co? Na pewno wiem że hamulce muszę wymienić bo przedni jest rozwalony i jednak po takim czasie wolę wymienić je. Prosiłbym o jakieś rady i w ogóle czy warto. http://scr.hu/0mz1/jbvhvhttp://scr.hu/0mz1/updmk http://scr.hu/0mz1/dfl3ghttp://scr.hu/0mz1/1f8w2http://scr.hu/0mz1/20c8a
sedymen Napisano 24 Sierpnia 2016 Napisano 24 Sierpnia 2016 Szczerze? Może on mieć wartość sentymentalną jedynie. Hamulce na oko wyglądają na Promaxy więc nic dziwnego, że się rozpadły. Jednocześnie nie jest to stary rowerek "kultowy". Cały osprzęt jest z najniższej półki. Rama rozdęta w celu marketingowym. Moim zdaniem przywróć go do życia dla młodszego brata na naukę minimalnym kosztem a sam poszukaj czegoś dla siebie. Kupisz nawet za kilka stówek rowerek ciekawszy. Poszukaj bez przedniego amorka bo ten Zoom, który masz to tylko atrapa i w małych pieniądzach nie kupisz z amorkiem, który daje chociaż komfort.
KarolTorpeda1987 Napisano 24 Sierpnia 2016 Napisano 24 Sierpnia 2016 Wyjmij i przeczyść nasmaruj stery , korbę piasty , zobacz co z linkami , ten amor to wywal bo to nie ma sensu. Nie wkładaj w niego dużo kasy poczekaj poruszaj się na nim. Nawet nie myśl o ulepszaniu tego roweru w lepsze podzespoły.
kacpermm Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Napisano 25 Sierpnia 2016 Dzięki za odpowiedź. Nasmaruje wszystko, wymienię linki, hamulce i ten amor. Myślałem nad wymianą opon bo są zjechane BARDZO. Jakie widelec do niego wstawić? Jakie hamulce wstawić w niego tylko tanie bo nie chce ładować ale bezpiecznie musi być?
sedymen Napisano 25 Sierpnia 2016 Napisano 25 Sierpnia 2016 Zmierz średnicę rury sterowej a następnie kup sztywny widelec. Każdy widelec a-head 26" o właściwej średnicy będzie dobry. Jeżeli kupisz dłuższy (chodzi oczywiście o rurę sterową a nie golenie) będziesz miał też możliwość podniesienia kierownicy, jeżeli chcesz. Opony sprawdź dokładnie na ich bokach (ściankach bocznych). Jeżeli są tam pęknięcia gumy znaczy zmurszałe i do wyrzucenia. Jeżeli nie, to napompuj do maksymalnej wskazanej przez producenta wartości i zobacz co się dzieje. Czy nie zaczynają się rozchodzić, nie ma "jaja". Jeżeli jest ok, to zostaw. Może się okazać, że dętki będziesz miał do wymiany, ale to się przekonasz po napompowaniu. Ps. tak na początek to wyczyść łańcuch z tego towotu bo patrzeć nie można.
kacpermm Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Napisano 25 Sierpnia 2016 Dzięki. Wiem musze go wyczyścić całego Zdjęcia były robione odrazu po wyciągnięciu go z piwnicy po ponad 6 latach, a i tak służył wcześniej dobre kilka lat i to bardzo dużo bo dziennie robiłem po 50km jako dzieciak (treningi kajakarstwa daleko).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.