zibra Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Mam następujący problem. Byłem w serwisie wymienić linkę, bo w oryginale nie było przy przedniej przerzutce baryłki do regulacji naciągu. Po wymianie i regulacji okazało się, że zmiana z zębatki 53 na 39 jest nieprecyzyjna - łańcuch zamiast wskakiwać na zębatkę to "opiera" się na jej zębach i trzeba popchnąć palcem, żeby wskoczył. Jaka może być tego przyczyna? Od razu mówię, że łańcuch powinien być już zmieniony, ale czy to na 99% jest tego przyczyną? Serwisant mówił, że może korba nie jest dedykowana dla napędu 10rz, a z identyfikacją jej nie jest dla mnie tak łatwo. Korba Cannondale, taka tylko z zębatkami 53-39: http://flatoutcycles.co.uk/cannondale-hollowgram-si-crankset-inc-52-36-fsa-chainrings-40518 Kaseta 10rz. i łańcuch ultegra CN-6701. Druga sprawa to jaki łańcuch kupić? Pan w serwisie twierdzi, że dobry będzie KMC 10rz tego typu i wytrzymalszy od dedykowanych łańcuchów szosowych: http://allegro.pl/kmc-lancuch-rowerowy-x10-73-10rz-spinka-box-i5925768572.html
Tatanka Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Serwisant żle wyregulował przerzutkę,skoro wcześniej było dobrze.Wyciągnięty łańcuch raczej nie ma tu nic do rzeczy
zibra Napisano 17 Sierpnia 2016 Autor Napisano 17 Sierpnia 2016 Nie wiem czy było dobrze, bo pod obciążeniem tego nie widać. Stara linka była wyraźnie mniej śliska od nowej, a dla przedniej przerzutki nie było regulacji baryłką i była tylko zabawa naciągiem linki co jest mało precyzyjne i wkurzające. Na pewno to kwestia regulacji? Do serwisanta mam raczej duże zaufanie.
Tatanka Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Jeździłeś rowerem i nie wiesz czy było dobrze?
zibra Napisano 17 Sierpnia 2016 Autor Napisano 17 Sierpnia 2016 Jeżdżę codziennie i nie było idealnie płynnie, ale działało. Rower mam od niedawna.
Tatanka Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Jaki model przerzutki? Może linka jest za luźna lub zbyt napięta,i nie daje wskoczyć przerzutce.Obejrzyj to
zibra Napisano 17 Sierpnia 2016 Autor Napisano 17 Sierpnia 2016 Dostałem rower kurierem. Chciałem się pobawić napędem, ale tylko rozregulowałem. Okazało się, że brakuje baryłki do regulacji przedniej przerzutki. Facet w serwisie ustawił mi to w miarę poprzez odkręcanie/przykecanie linki co nie jest super precyzyjne i niszczy końcówkę. Dziś pojechałem do mojego zaufanego serwisanta, który założył taką aluminiową baryłkę na pancerz. Po regulacji wyszedł taki mały problem. Przerzutki nie mają luzów. Czeka mnie tylko wymiana linki tylenj przerzutki, bo czuć pod ręką, że nie jest już taka gładka jak nowa. No i łańcuch tak czy siak. Wszystko na Ultegrze 6700, poza korbą. Wiem, że w oryginale była korba 3rzędowa FSA bodajże. Może tu jest jakiś problem? A może problem paradoksalnie powodować źle ustawiona tylna przerzutka? Pytam o wszystkie możliwości, bo się na tym niestety nie znam.
Tatanka Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisałeś '' łańcuch zamiast wskakiwać na zębatkę to "opiera" się na jej zębach i trzeba popchnąć palcem, żeby wskoczył'' Nie bardzo rozumiem.Da radę filmik?
zibra Napisano 17 Sierpnia 2016 Autor Napisano 17 Sierpnia 2016 To fajnie było widać na stojaku i to jakaś bardziej techniczno-serwisowa sprawa. Nie pamiętam dokładnie szczegółów, ale ponoć była dobra linia łańcucha i przy przerzucaniu i zatrzymaniu łańcuch nie wskakiwał idealnie na zębatke 39. Pewnie przy dalszym zakręceniu ona by go przyjęła, ale ni o to chodzi do końca. Tak jakby łańcuch był za wąski albo korba nie trzyma linii. Mam nadzieje, że ktoś wie o co mi może chodzić?
Tatanka Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Czy przesunięcie przerzutki o 1-2 mm w kierunku ramy mogło by rozwiązać problem?
zibra Napisano 17 Sierpnia 2016 Autor Napisano 17 Sierpnia 2016 Wiem o co mniej więcej chodzi z regulacją i domyślam się, że serwisant tym bardziej. Tu raczej nie chodzi o większe/mniejsze wychylenie wózka przerzutki, ale nie neguję. Sprawdzę to jeszcze jutro. Pomyślałem, że skoro linka jest nowa i jest baryłka do regulacji, a sama przerzutka nie ma luzów to problem może leżeć w łańcuchu lub tej niestandardowej korbie.
Tatanka Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 No to jeszcze tak to podejdźmy.Korba oryginał 2 blaty.A przerzutka wersja 2 czy 3 blaty?Jaki model?
zibra Napisano 17 Sierpnia 2016 Autor Napisano 17 Sierpnia 2016 Korba w oryginale była inna, ale jak się nie mylę to również dwublatowa. Przerzutka przednia Ultegra 6700. Nie widzę żadnego opisu modelu, ale chyba ona jest tylko do dwóch blatów dedykowana? Na oko też tak wygląda.
Arni220 Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Wiem, że w oryginale była korba 3rzędowa FSA bodajże. Może tu jest jakiś problem? Korba w oryginale była inna, ale jak się nie mylę to również dwublatowa. To w końcu jaka? 2 czy 3rz? Jak była 3rz to może poszła wymiana, ale bez zmian przerzutki i obecnie nadal masz przerzutkę do 3 rzędów, a ta jest inna niż do 2 rzędów. Sprawdź dokładnie model przerzutki jaki masz, powinno gdzieś na niej być to napisane.
zibra Napisano 17 Sierpnia 2016 Autor Napisano 17 Sierpnia 2016 Sorry, coś mi się ubzdurało z tymi 3 rzędami. Specyfikacja w oryginale była taka: http://www.katalogrowerowy.pl/kr/rowery/szosowe/11641-caad-9-ultegra-compact Przerzutka ma tylko napis ultegra na zewnątrz i nigdzie żadnego innego info. Jednak na oko wydaje się zdecydowanie na 2 rzędy: Kurde nie wiem jak to wytłumaczyć. Z przerzutką przez chwilę myślałem, że to dobry trop. Może ten spracowany łańcuch faktycznie jest przyczyną? Tak czy siak muszę go wymienić.
Arni220 Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Wychodzi, że problem leży w regulacji. Ta korba jest dedykowana chyba do napędów 10/11rz, łańcuch i przerzutkę też masz niby do 10rz, więc nie powinno się tak dziać. A jak jedziesz, to też tak się dzieje czy tylko na stojaku?
zibra Napisano 17 Sierpnia 2016 Autor Napisano 17 Sierpnia 2016 Na stojaku. Serwisant jest dokładny i dociekliwy Korba jest mi słabo znana i myślałem, że problem jest w komatybilności, ale nic. Duży problem to nie jest, ale też lubię jak wszystko działa idealnie. Spróbuję to dopieścić w takim razie.
Arni220 Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 Jak w czasie jazdy by łańcuch spadał ci na mufę, to będzie problem, ale zamontujesz sobie łapacz łańcucha do przerzutki i będzie grało.
Arni220 Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 A kto mówi o napinaczu? Łapacz łańcucha/chain catcher, to normalna sprawa w rowerze szosowym. Zibra, jak by spadał łańcuch ci na mufę to tani jest Force za ok. 40zł: http://allegro.pl/mechanizmy-korbowe-i-czesci-mechanizmy-korbowe-251529?id=251529&order=m&string=Łapacz+łańcucha+chain+catcher&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Button&bi_c=Product&bmatch=base-relevance-w2-spo-1-5-0812
Tatanka Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 Mój błąd.Tylko że nie spada,a nie chce wskoczyć.
Arni220 Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 na razie, na stojaku. Przy dynamicznej zmianie biegu np. jednoczesnej tył i przód może mu spaść na mufę. Chyba wszyscy kolarze zawodowi mają to pomontowane, A. Schleck przez to nie wygrał etapu i wiele stracił.
zibra Napisano 21 Sierpnia 2016 Autor Napisano 21 Sierpnia 2016 Na razie kupiłem łańcuch i pojadę do serwisu wszystko wyregulować. Pech chciał, że rozpieprzył mi się skuwacz i nie mam jak nawet łańcucha skrócić Mam nadzieję, że uda się wszystko poprawnie wyregulować.
zibra Napisano 22 Sierpnia 2016 Autor Napisano 22 Sierpnia 2016 Wraz z nowym łańcuchem problem został rozwiązany. Zastosowałem KMC X10.93 w miejsce Ultegry CN 6701. Albo więc korba Cannondale nie współpracuje najlepiej z łańcuchami Shimano (w co raczej wątpię) albo KMC ma nieco inny profil lub nie jest wymęczony, wyślizgany, starty jak poprzedni łańcuch co powodowało ww problemy. Wszystko chodzi jak należy i można kręcić
Tatanka Napisano 22 Sierpnia 2016 Napisano 22 Sierpnia 2016 No to się wyjaśniło.A już na samym początku podejrzewałeś łancuch
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.