Skocz do zawartości

[4000-4500] Giant Anyroad 1 vs Trek Crossrip Comp


Trek vs Giant  

4 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Który rower wybrać

    • Giant Anyroad 1
      4
    • Trek Crossrip Comp
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Od jakiegoś czasu poszukuję nowego roweru (obecnie posiadam "górala"), który służyłby mi głównie do jazdy po asfalcie i po utwardzonych drogach (jazda typowo amatorska, czasem spokojna przejażdżka, czasem szybszy wypad treningowy a raz, dwa razy do roku jakaś dłuższa wyprawa).

Typowy rower szosowy raczej odpada, wolałbym coś z szerszymi oponami, możliwością zamontowania błotników i ewentualnie bagażnika. Ale baranek jak najbardziej pożądany.

 

Jak widać w tytule tematu, wybrałem dwa modele:

- Giant Anyroad 1 (za 4500zł, może uda się jeszcze wynegocjować jakąś zniżkę) https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-1-2016

- Trek Crossrip Comp (za 4150zł - cena ostateczna) http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-miejskie/rowery-u%C5%BCytkowe/crossrip/crossrip-comp/p/1374000-2016

 

Jak można od razu zauważyć, oba rowery różnią się między sobą nieco geometrią (ale myślę, że do moich preferencji geometria obu będzie odpowiednia) oraz osprzętem. Co do osprzętu to teoretycznie Giant jest lepszy (nowa Tiagra), ale zastanawiam się czy może jednak korba 50/39/30 nie byłaby lepsza?

 

Oczywiście jestem otwarty na jakieś inne ciekawe propozycje, aczkolwiek preferowałbym powyższe modele, bo miałem już okazję do obu się przymierzyć.

 

Z góry dziękuje za jakieś sugestie i uwagi.

 

Pozdrawiam

Napisano

Masz tutaj Cube na 105 i kołach na których się ktoś podpisał chociaż:
http://cube.pl/rowery_2016/road-race/cross-race/cube-cross-race-white-n-red-2016/

 

A najfajniej by było poszukać coś co ma sztywną oś z przodu przynajmniej, ale pewnie będzie ultra ciężko w tym budżecie.

 

W tym Cube masz kasetę 11-32, jedni powiedzą że to bez sensu, dla innych sporo pomoże przy 2 blatach z przodu,

A ten Trek ma 3 blaty, ale kasetę tylko 8 rzędową, masz mniej w sumie przełożeń niż w takim Cube co ma 2x11 - wg mnie w tym Treku rozwiązanie jest beznadziejne!

Napisano

Trek ma też wersję na wyższej klasy osprzecie, ale ceny idą szybko do góry i wersja na nowej Tiagrze kosztuje 6500zl (model z kolekcji 2017).

Nad trzema blatami zastanawiam się tylko dlatego, ze w obecnym rowerze mam takie rozwiązanie i nie wiem jak to będzie na dwóch.

Generalnie osprzęt zawsze można zmienić w przyszłości, ważniejsza chyba rama. Zresztą widziałem tu jednego użytkownika Crossripa Comp ze zmienionym osprzętem na 105.

Napisano

No każdy producent ma z reguły droższy rower na wyższej klasy osprzęcie, ale ten Cube jest w cenie tych 2 podanych przez ciebie, ram Cube złych nie robi, widelec też masz karbon.

Napisano

Nie jestem pewien, ale rama w tym Cubie jest jednak bardziej agresywna. Poza tym raczej musiałbym zmienić opony (ze względu na bieżnik, który na pewno sprawdzi się w trudniejszym terenie, ale na asfalcie pewnie trochę spowolni). Oczywiście osprzęt bardzo dobry, ale to akurat nie jest najważniejsze.

Napisano

Bo Trek ma wysokie ceny w PL, jak chcecie go porównać do Gianta, Cube itp, trzeba wziąć model droższy o 1000zł, ze Specem i paroma innymi markami jest podobnie. ;)
Nie wiem jak w "szosach", ale Giant bardzo słabe koła daje do MTB i mowa o takich droższych MTB, a nie za 3-5k zł.

Napisano

Z tego co znalazłem wynika że różnica między Trekiem a Gigantem jest mniejsza niż kilogram (na korzyść Gianta, Trek ok 11,5kg a Giant ok 10,8kg) więc dla mnie bez różnicy. Co innego jakbym szukał typowej szosy...

phoe - ten Cube jednak niedostępny w Gdańsku.

Davaeorn - a jakie rowery masz na oku?

 

 

Edit - Trochę się pomyliłem - waga Treka to 12,5kg, więc różnica ok 1,5 kilo. No w sumie trochę to już jest...

Napisano

W sumie przede wszystkim zastanawiam się nad geometrią ramy - czy bardziej szosowa, czy raczej taka jak w Anyroad. Będę to oceniał niedługo w salonie Gianta.

 

A modele nad jakimi myślę, to Giant Anyroad i Specialized diverge sport a1 jeśli chodzi o ten kształt ramy. Jeśli chodzi o ramę kształtu szosowego, to w.wym CUBE, kilka modeli Guerciotti wygląda nieźle, Giant TCX SLR, Merida cyclocross 300... Trochę tego jest. Ale jak zawężę do konkretnego kształtu ramy to już będzie łatwiej.

Napisano

A co sądzicie o Tribanie 540? Geometria ramy raczej niezbyt agresywna, możliwość zamontowania błotników czy bagażnika i bardzo dobry osprzęt jak na rower za 3300zl. Wystarczy zmienić opony na szersze (spokojnie wchodzi 28-32, a podobno nawet 35) i mamy całkiem fajną maszynkę.

Napisano

O tym, ze można założyć opony do 32 mm jest napisane na stronie brytyjskiego decathlonu. Wspominają o tym także zagraniczne recenzje. No i na innym forum szosownym jest cały temat poświęcony serii triban i tam też jest takie info. Chyba w tym samym temacie, jakis użytkownik pisze ze włożył opony 35 mm.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...