Skocz do zawartości

[Napęd] Składanie napędu w rowerze crossowym


SilverHaze

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Was,

Jest to moj pierwszy post tutaj z czego sie niezmiernie ciesze.

Pisze do Was w sprawie pomocy złozenia całosciowego napedu do mojego roweru crossowego.

Fabrycznie mam zainstalowame przerzutki Altus, wolnobieg, korbe o zbyt małej ilosci zebow.

 

Zastanawiam się nad załozeniem osprzetu Shimano LX.

Napiszcie prosze czy taki naped bedzie potrzebny dla moich wymagan a mianowicie:

Dziennie pokonuje około 40 kilometrow. Jezdze i po lesie i po asfalcie i pod gorke i z gorki. Ogolnie rzecz ujmujac po kazdej powierzchni dostepnej. Lubie jezdzic szybko i dynamicznie. W Altusie najbardziej mnie wkurza jak musze szybko pedałowac jadac prosto a nie mowiac juz jak jade z gorki, badz zmieniajac przerzutke wjezdzajac pod gorke gdzie predzej bede musial zsiasc z roweru:)

Dla mnie wazne jest to zeby rower jezdzil plynnie oraz lekko tym bardziej ze mam pewne problemy zdrowotne z miesniami i kazda dodatkowa niedogodnosc ma negatywny wpływ na moja siłe.

 

Pan w rowerowym chciał mi zamontowac osprzet Alivio za ok. 800 złotych.

A SLX za 1420.(chciałem LX ale powiedzial chyba ze nie juz dostepnej korby czy cos takiego)

Swoja droga dobre oferowal mi ceny?

Zastanawiam sie czy nie lepiej samemu kupic osprzet i dac dopiero do montazu.

Pomozcie prosze czy dobrze krocze:)

Z gory dziekuje za pomoc;)

Pozdrawiam

 

Napisano

Nie no wydaje mi sie ze XT to ja nie potrzebuje a chciałbym sie zamknac w kwocie około 1200 wraz z robocizna.

Mozecie polecic jakies sklepy z dobrymi cenami?

To jak isc w to LX czy moze zwykłe Deore tez mi wystarczy?

  • Mod Team
Napisano

Miałem rower na najnowsze LX i powiem że jestem pod wrażeniem jak fajnie manetki pracują i jak miękko pracuje tylna przerzutka. Korba jak dla mnie to brzydka jest, przypomina mi szosowe tiagry, ale całość pozytywna.

Napisano

Alivio za ok. 800?

 

Korba 140

Suport 40

Kaseta 80

Łańcuch 40

Przerzutka p 65

Przerzutka t 110

Manetki 100

 

SLX (2/3x10) będzie sporo droższy...

 

Korba z miskami suportu 330

Kaseta 150-170

Łańcuch 70

Przerzutka p 70-80

Przerzutka t 170-200

Manetki 200

 

Napisano

Dzieki bardzo za pomoc.

Chyba rzeczywiscie zainwestuje po prostu w deore i na tym poprzestane. Cenowo wyjdzie całkiem ok i będzie bardzo użyteczne.

Pytałem się o sklepy ponieważ macie w tym doświadczenie.

Oczywiscie zę szukałem ale niegdzie jest to tansze, a niegdzie czegoś nie ma a wolałbym po prostu kupić wszystko w jednym sklepie.

Pytanie jeszcze czy warto dawac tylko sprzet deore czy mieszac z innymi podzespołąmi.

Powiedzcie jeszcze ile zebów powinna mieć korba żeby na największym biegu mogł z górki nie szybko pedałowac, 48?

Jako ze mam w miare czarny rower fajnie jakby własnie korba była czarna a w deore to mozliwe.

Napisano

Dzieki bardzo ale kompletnie nie umiem się odnalezc w tym kalkulatorze:)

Ale to warto dobrac naped tylko deore czy kombinowac i składac roznych producentow i rozne modele?

Napisano

Hmmm.....

Deore to Deore. Produkuje je Shimano, więc nie bardzo wiem jak chcesz to poskładać z różnych modeli i firm.

Chyba powinieneś zacząć od poczytania o grupach sprzętowych Shimano.

 

Co do kalkulatora to wybierasz kasete, korbe, koło i masz przełożenia, prędkości przy danej kadencji. Ładnie z obrazkami. Prościej się już chyba nie da 

Napisano

Wiem ze deore to deore ale niektorzy tu pisza ze lepiej składac podzespoły nie z jednego modelu a roznych dlatego pytam.

Np deore przerzutki a klamotki lx itd...

Napisano

Jedyne co bym ew. poza grupowe dał to manetki XT (wraźna różnica in+ w działaniu ale też cena x2). Przerzutki bałbym najtańsze deore z serii 610 (dla napędu 3x10).

Napisano

Możesz złożyć napęd roweru z komponentów różnych grup Shimano. Da to pewne oszczędności w stosunku np do kompletnej grupy Deore. Można nieco zaoszczędzić na kasecie i łańcuchu, a w zamian kupić lepsze manetki. Także mechanizm korbowy nie musi być klasy Deore, do Twoich wymagań, myślę, że wystarczy nowe Alivio. Różnice między korbami to głównie niższa waga Deore, precyzja zmiany biegów jest podobna w jeździe rekreacyjnej. Jeśli z tyłu masz wolnobieg, konieczna będzie wymiana piasty na przystosowaną do kaset 10 rzędowych. W praktyce najkorzystniej będzie kupić nowe tylne koło. 3 rzędowa korba z blatem 48 zębów zapewnia największy zakres przełożeń. Trzeba też dobrać odpowiednio zestopniowaną kasetę. Jeśli masz słabsze nogi, albo mieszkasz w terenie górzystym, ewentualnie jeździsz z dodatkowym bagażem, warto brać korbę o jak najszerszym zakresie przełożeń. Jeśli chcesz kupić wszystko w jednym sklepie możesz pisać na PW postaram się pomóc.  

Napisano

No tak, jak chcesz pancerny zestaw to zostań na kwadracie ;). Natomiast korba alivio ze zintegrowaną osią to koszt ~200zł. Do tego trzeba doliczyć miski suportu, których nie dołączają -42-50zł. Korbę deore można znaleźć za 260 już z miskami. Odnośnie pracy to faktycznie pomiędzy stalowymi komponentami różnic w praktyce ciężko szukać. Cokolwiek się czuje po przejściu na korbę XT gdzie blaty alu - ze względu na inny rodzaj materiału jest nieco ciszej a dodatkowo stalowe piny i odpowiedni profil tarcz poprawiają zmianę przełożeń. To samo dotyczy też manetek. Do SLX włącznie jest bardzo podobnie (z wyjątkiem najnowszych wynalazków alivio) i przeskok jakościowy jest dopiero od XT.

Odnośnie łańcucha - to tutaj jak nigdzie sprawdza się przysłowie, że chytry dwa razy traci.

Napisano

Dziekuje Wam bardzo za pomoc.

Juz wiem na pewnoich wymagan takie cos powinno absolutnie starczyc i spowodowac ze bede bardzo szczescliwym uzytkownikiem mojego roweru:)ze załoze osprzet DEORE i chyba manetki dam rzeczywiscie XT. Do moj

Napisano

A powiedzcie jeszcze teraz konkretnie do poszczególnych czesci czego dokłądnie potrzebuje?

Chce miec przełozenie 3x10, w zwiazku z tym jaka korba. Brac o najwiekszej ilosci zebow czyli 48?

Jako ze mam problemy z miesniami i sie bardzo szybko mecze a ponoc mozna cos dobrac zeby sie lzej jezdziło, w tym wypadku chyba chodzi o sama kasete.

Tez jaka kupic i czy ma ona zwiazek z korba?

Tak samo przerzutka tylna. Wiadomo najlepiej brac z krotkim wozkiem ale czy z taka korba da rade?

Sa dwa modele takie jak 610 i 615 tylnych przerzutek DEORE? Mozna powiedziec ze ktorys model jst lepszy?

Napisano

Poczytaj o napędzie rowerowym bo zadajesz podstawowe pytania.Nie ma sensu wyważać otwartch drzwi.

 

https://www.cyclosport.pl/webpage/dobor-napedu.html

http://roweroweporady.pl/kompatybilnosc-napedow-rowerowych/

http://roweroweporady.pl/tylna-przerzutka-dlugi-czy-krotki-wozek/

 

i jeszcze parę innych z googli od hasłem napęd rowerowy.

 

Jak coś będzie nie jasne to pytaj

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...