vooyeQ Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Zakupiłem nowy łańcuch (KMC X10.93) podregulowałem tylną przerzutkę, nasmarowałem. Na stojaku bez obciążenia wszystko chodzi ok. Do tej pory napęd miał 2000km, na 3 łańcuchy. Pojechałem dzisiaj w teren sprawdzić pod obciążeniem. W ciągu 10km dwukrotnie poniższa sytuacja: https://postimg.org/image/9eh3sfeav/ Co może być tego przyczyną ? Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 a może problem leży po tej stronie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vooyeQ Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 jeszcze niech napiszą, że tylko azjata może korzystać z komponentów shimano i będzie komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 a) ja stosuję X10.93 i X10.EL z korbą XT (2 blat) i nie ma najmniejszych prob., jest też cała masa rowerów fabrycznie tak wyposażanych zakładam, że łańcuch jest skrócony do odpowiedniej dł. c) sprawdź czy łańcych nie ma "leniwych" ogniw d) dokłanie obejrzyj blaty korby, szykaj skrzywionych lub dziwnie wyszczernbionych zębów e) wózek przerzutki jest tak ustawiony czy tak wygięty przez łańcuch? prowadnica zewnętrzna powinna iść prawie po zębach największego blatu u Ciebie jest z centymetr wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Mam to samo.... nowy rower, przejechane 200km byłem w serwisie bo myślałem, że to zła regulacja ale dalej to samo najwięcej pod dużym obciążeniem zmiana z 2 blatu na 1. Czekam na rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 a może problem leży po tej stronie? Marketingowy bełkot Shimano... @@vooyeQ, Skróciłeś łańcuch? Sprawdź też czy przezutka jest na odpowiedniej wysokości bo według mnie jest ona trochę za wsoko. Daj zdjęcie napędu z poprawnie założonym łańcuchem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vooyeQ Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Łańcuch 114 ogniw + spinka (zgodnie z oryginałem). Fotki całego napędu: https://postimg.org/gallery/18ojk80uw/6f7c8030/ 1 i 2 blat na korbie są praktycznie nieużywane, odkąd zacząłem z nich korzystać to wyszły powyższe kwiatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Łańcuch 114 ogniw + spinka (zgodnie z oryginałem). Tylko że łańcuch zawsze należy skrócić..Daj zdjęcie najmniejsza z tyłu i największa z przodu Według mnie przerzutka jest za wyskok http://porady.bikeboard.pl/images/artykuly2/regulacja1d.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 No nie zawsze... To zależy od wielkości blatów i długości tylnych widłów. Mam jednego crossa, że 114 ogniw jest zbyt krótki ale nie korzystam wogóle z dużego blatu więc tak jeżdzę. Trzeba wykonać czynności o których pisałem powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vooyeQ Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Łańcucha nie skracałem, "fabryczny" miał 114 ogniw i tego się stosowałem. Zdjęcia napędu (najmniejsza z tyłu i największa z przodu): https://postimg.org/gallery/28mobz3b6/9a58d13b/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Mój fabrycznie ma 110 ogniw napęd 2x10 ale czytałem też, że różne łańcuchy mają różne długości ogniw. Jutro sprawdzę sam zamontowanie przedniej przerzutki ale kurde w serwisie by nie zauważył jak regulował?.... W sumie z drugiej strony za 10 zł nie ma co wymagać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vooyeQ Napisano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Z lekkim opóźnieniem... Cofnąłem trochę górny zakres przerzutki, przestałem cynglem do oporu naciskać przy największym blacie, zrobiłem 100km i odpukać na razie jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 W serwisie regulacja wygląda tak, że jak działa to nie dotykają a jak są opory to zaczynają od napięcia linki i kręcenia śrubami H/L. Na stojaku zwykle będzie bajka. U ciebie na podstawie tego zdjęcia co dołączyłeś ewidentnie przerzutka jest zamocowana za wysoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vooyeQ Napisano 2 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2016 Przedniej przerzutki nie używałem praktycznie wogóle. Regulacja była "fabryczna". Linki nie naciągałem tylko zakres trochę na największym blacie zmniejszyłem. W sobotę zaliczyłem 100km w błocie i deszczu. Przeczyściłem napęd, dzisiaj kolejna stówka wpadła już w lepszych warunkach. Usterki nie stwierdzono. Dzięki. Teraz muszę się zabrać za wyprostowanie/wymianę ogniw, bo pokrzywiłem świeżutki łańcuch próbując w miarę delikatnie go wyciągnąć z tego zawijasa... i teraz przeskakuje jak mocniej wdepnę w kombinacji najmniejsza koronka z tyłu, a największa z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.