Bakus123 Napisano 23 Lipca 2016 Napisano 23 Lipca 2016 Cześć Posiadam w swoim rowerze korbę FC - M590 48/36/26. Dziś podczas konserwacji napędu zauważyłem, że ząbek największego blatu gdzieś wsiąknął, stąd też konieczność wymiany tego blatu. Jednak chciałbym spróbować - skoro już jest okazja - konfiguracji 44/36/26. Na 48 nie ma jakiejś tragedii, bo jechać się da, ale nie zawsze potrafię tak precyzyjnie dobrać sobie przełożenie. Czy taka podmianka jest możliwa bez żadnych problemów?
gtb Napisano 23 Lipca 2016 Napisano 23 Lipca 2016 Taka podmianka jest możliwa , ale niestety z problemami - nie wydoli przednia przerzutka. Do takiego stopniowania jak masz obecnie jest dobrana przerzutka przednia z różnicą 12T między dużą a średnią zębatką , po podmiance miałbyś 8T i nie dałoby się tego wyregulować (i nie ma szans dobrać żadnej przerzutki która by temu podołała).
Bakus123 Napisano 23 Lipca 2016 Autor Napisano 23 Lipca 2016 OK, konkretna odpowiedź, zamawiam 48T. Dziękuję
chudeusz09 Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Z zestawu 48/36/26 zrobiłem najpierw 44/36/26 i działało to poprawnie. Teraz mam 44/36/22 i nadal działa poprawnie. Przerzutka to jakieś alivio (chyba 430).
Arni220 Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Przerzutka to jakieś alivio (chyba 430). Przerzutka od 8rz napędu, tam były blaty 42/32/22, zmniejszyłeś rozstaw z 10 do 8 zębów i widocznie jakoś to ogarnęło. Robiąc manewr z przerzutką od 9rz nie ogarniesz zmiany z 12 na 8 zębów, już nawet 10 zębów nie działa poprawnie, bo wymaga ustawienia wyżej przerzutki, a to powoduje wywalanie łańcucha na ramie korby.
chudeusz09 Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Gdyby to była przerzutka od 8rz 42/32/22 to nie ogarnęłaby raczej 48/36/26. Może to nie model 430, nie pamiętam. Z napędu 9rz w każdym razie. Zapewniam, że z korbą 44/36/22 (czyli mocno nietypową ) działa prawidłowo.
Arni220 Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Tak czy siak to musiałeś podnieść przerzutkę wyżej niż zaleca producent (1-3mm), a to oznacza, iż łańcuch może wypadać na ramie korby. Mocno ryzykowna zabawa.
chudeusz09 Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Nigdy się to nie zdarzyło. Wychylenie przerzutki jeśli jest ustawione prawidłowo to co ma wypadać? Wiele tysiecy km tak przejechałem i wszystko działa jak należy.
Arni220 Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Mów za siebie, to że działa u ciebie nie znaczy, że u innych zadziała. Przerzutka XT m770 przy konfiguracji blatów 42/32/22 nie ogarniała tematu, uniesiona na ok. 7mm ponad blat powodowała, że przy zmianie środek=>blat łańcuch przelatywał na prawe ramię korby. I żadne ustawienia tu nie pomagały, żadne ograniczenia śrubkami itd. po prostu nie szło tego poprawnie wyregulować. Dopiero zmiana przerzutki na 8s dostosowanej do korb 42/32/22 pozwoliła na jej obniżenie do odpowiedniej wysokości (1-3mm) i poprawną pracę. I jeszcze jedno, układ 44/36/22 ze środkiem od trekinga. Ta zębatka jest wyprofilowana rampami do działania z 26z, my pozostajemy przy 22z. Próbowałem taki układ wyregulować jak przechodziłem na 2x9. Ni chuchu, łańcuch przelatuje na mufę przy zmianie środek=>mała. Fakt, że ja miałem już przerzutkę 2rz, a tu była by nadal 3rz, ale... Pytanie też, czy uniesiona w górę przerzutka nie będzie powodowała ocierania łańcucha o wodzik gdy łańcuch będzie na młynku? To są elementy mnożące problemy, czy warto ryzykować nawet te 40zł?
chudeusz09 Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Sory kolego, ale wydaje mi się, że właśnie "mówię za siebie" więc nie wiem do czego pijesz. A idąc Twoim tokiem rozumowania, to "pisz za siebie", bo to, że Tobie nie udało się wyregulować, nie oznacza że się nie da . Czego jestem przykładem .
Arni220 Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 Wszystko ok, ale takie wypowiedzi jak twoja, czyta się jako pewniak, a tak nie jest. Przyczyna? Zostało to opisane.
chudeusz09 Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 Bo to jest pewniak w takiej konfiguracji jak opisałem . Nigdzie nie napisałem, że z każdą przerzutką i w każdym układzie to zadziała. Nadinterpretujesz mocno to co napisałem.
Arni220 Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 No właśnie, w konkretnej konfiguracji, a nie w każdej bo...
naku Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 Ja z przodu mam ALIVIO FD-T4000 tył ALIVIO RD-M4000 zmieniłem z 48/36/26 na 44/36/26 regulowalem tylko wychylenie przerzutki wszystko chodzi od jakiś 6000km bez problemu łańcuch spadł mi może z 5x w tym czasie niedawno też kasetę zmieniłem z 34-11 na 27-12 trochę regulacji i współpracuje poprawnie
Arni220 Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 5x to o 5x za dużo O perfekcji nie może być mowy. Zresztą u jednego może to być 5x, u innego 2x, a trzeciemu przytrafi się 20x.
Arni220 Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 Więc pytanie, czy warto ryzykować, czy lepiej zrobić od razu poprawnie?
naku Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 Za zębatkę zapłaciłem 40pln a ile by wyszła modyfikacja napędu, 5x na 6000km to wydaje mi się nic biorąc jeszcze pod uwagę zmiany temperatur jadąc o 5 do pracy w temperaturze 10° a wracając w 30° gdzie rower jeszcze stał na słońcu przez 8h to może być kwestia rozciągania linki przy zmianie temp
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.