machlo Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Witam wszystkich. Jestem tu nowy i raczej dość zielony w temacie rowerów. W związku z tym, że na obecnych oponach w Zethosie 2014 (Smart Sam) łapię dość często kapcie - 3 razy w tym roku, a przejechałem tylko kilkaset kilometrów - postanowiłem wymienić opony na bardziej odporne na przebicie. Mniej więcej 90% czasu jeżdżę po ścieżkach rowerowych i asfalcie a 10% przez ubite ścieżki w lesie, dlatego chcę coś mniej terenowego i szybszego niż smart samy. Przejrzałem z grubsza to co jest na rynku i najbardziej przekonują mnie Schwalbe Mondial Evo, bo ponoć ciężko je przebić i powinny być ok w warunkach, których jeżdżę, czyli brak cięższego terenu. Przeboleję dość sporą cenę i wagę, bo wolę nie mieć tak często niespodzianek z przebitymi oponami. Ciągle waham się natomiast jaki wybrać rozmiar: 28x1,6 czy 28x1,4. Fabryczne Smart Samy to 28x1,6. Tu mam dwa pytania: 1. Czy na pewno będzie lepiej/szybciej się jeździło na tych cieńszych w tym rowerze? 2. Czy te cieńsze opony nie będą pokracznie wyglądały w Zethosie? Widziałem w internecie, że ktoś cienkie Mondiale miał w przełajowym rowerze i tam było ok, ale w crossie to mam wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 A sprawdziłes czy nie masz czegoś wbitego w tego Smart Sam a??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 dokladnie , w zeszlym roku zrobilem na SS 2500 km i zadnego kapcia.. to nie wina (tej genialnej;) opony .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machlo Napisano 15 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Za każdym razem znajdywałem winowajcę Na przykład raz niefortunnie wbił się zagięty 2cm drucik w miejsce, gdzie nie było bloczka w oponie, czyli tam gdzie opona jest dość cienka. Powietrze zeszło praktycznie od razu. Ostatnio natomiast wbił się kawałek 3-5mm szkła prostopadle przez bloczek opony i dostał się aż do dętki. Tym razem tylko delikatnie naciął oponę i powietrze dość wolno schodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 16 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 A miejsca przebicia opony zabezpieczałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machlo Napisano 16 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 Malutki, to znaczy? Raczej wszystkie przebicia to były kłute a nie cięte, więc nie wiedziałem, że trzeba jakoś to zabezpieczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.