Maciek_Z Napisano 13 Lipca 2016 Napisano 13 Lipca 2016 Cześć wszystkim! Jestem nowy tutaj, to mój pierwszy post, więc na początek jeszcze raz wszystkich Was witam. Zastanawiam się obecnie nad kupnem roweru w cenie do 1500 zł. Będzie to mój pierwszy "lepszy" rower, do tej pory jeździłem dwoma tanimi rowerami z supermarketu. Można więc powiedzieć, że jestem całkowitym laikiem w tej kwestii. Stąd też chciałem się Was poradzić w kwestii kupna roweru. Z tego, co do tej pory się dowiedziałem wynika, że najlepszym typem roweru dla moich potrzeb będzie crossowy lub trekkingowy. Jednak chciałbym poznać Wasze zdanie, który byłby dla mnie lepszy. Rowerem chcę jeździć zarówno po mieście (do pracy i rekreacyjnie), ale także dość często wyskakiwać za miasto, korzystając z jezdni, dróg rowerowych (o ile są) oraz ścieżek i dróg gruntowych. Zamierzam też w przyszłości realizować dłuższe wyprawy (powyżej 100 km). Czy w moim założonym budżecie da się znaleźć jakiś sensowny model roweru, który miałby przyzwoitą jakość wykonania oraz komponenty? Czy lepszy dla moich potrzeb będzie rower trekkingowy, czy crossowy? Z góry dzięki za pomoc. P.S. Czy możecie mi także polecić jakiś godny zaufania sklep rowerowy w Katowicach bądź w aglomeracji śląskiej? Również będę wdzięczny.
Pablo59 Napisano 13 Lipca 2016 Napisano 13 Lipca 2016 Typowa kwota, typowy problem, dziesiątki gotowych odpowiedzi do poczytania , a my nie wiemy jaki masz wzrost / wagę / długość nogi Rodzaj roweru zależy od preferowanej pozycji - cross bardziej sportowa, pochylona ; trekking mniej aerodynamiczna, bardziej wyprostowana. Błotniki / bagażnik / dynamo w piaście ewentualnie to sprawy wtórne. Pewnie do crossa i tak będziesz błotniki zakładał. Zdecyduj - a potem poczytaj