Skocz do zawartości

[korba] upgrade na HTII, wytrzymałość zębatek


bommmbel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć :)

 

Robiąc upgrade mojego crossa czas na korbę z HTII, wybór między deore vs slx. Obydwie w kombinacji 3x10 (48 36 26). Cenowo różnica jakieś 70zł, nie ma dla mnie znaczenia. Nie o wagę mnie chodzi, a o materiał z którego są wykonane zębatki. Jeżdżę głównie na środkowym blacie, rzadziej na największym , na najmniejszym w ogóle. Najlepszą opcją byłaby korba 2x10 48 36, ale takowej znaleźć nie mogę (chyba że ściągając z tej 3x najmniejszy blat nie będzie problemu z jej kompatybilnością?). I w deore i slx środkowe blaty są kompozytowo stalowe i pytanie (różnica że w deore najmniejsza jest stalowa, a w slx aluminiowa), czy ten mix jest bardziej wytrzymały od blatu strikte stalowego? Jeżdżę dosyć siłowo i zależy mi, aby środkowy blat był jak najbardziej wytrzymały i żeby była opcja ew. wymiany na jakąś wytrzymalszą w razie potrzeby.

Obydwie przerzutki mam deore.

Napisano

Kompozytowo stalowa koronka ma wytrzymałość porównywalną do stalowej i jest lżejsza, ale samo to nie byłoby pewnie warte dopłaty. Shimano twierdzi, że korby Deore nie mają technologii Hollowtech II, tylko Two Piece Crankset. SLX już jest na HT II. Różnica sprowadza się do tego, że mechanizm korbowy Deore FC-M610 nie ma próżniowych ramion. Myślę, że warto dopłacić do  SLX FC-M670 i mieć świadomość, że masz pełne HT II ;)

Napisano

Można byłoby się pokusić na korbę szosową skoro potrzebujesz dwóch w miarę dużych tarcz. 

Faktycznie, do tej pory przeglądałem tylko korby do MTB/trekking, a tak na szybko znalazłem korbę do szosy niemalże pod moje oczekiwania https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/szosowe/p,mechanizm-korbowy-fc-cx50-46x36-175mm-srebrne-shimano,46241.html#75544705

 

Tylko pytanie, czy współgrałaby z moim unibike viperem 2016 3x10, tj. czy przy 2x10 48 36 właśnie blat 36z nie wadziłby o dolną rurkę trójkąta..

 

No i analogicznie, czy kupując slx'a (deore w takim razie odpada) także istnieje możliwość wyrzucić najmniejszy blat i zamontować korbę z 36 i 48.. bo jeśli tak, to wybór padnie na slx'a, bo ta korba fc-cx50 to też nie 'full HTII"..

Napisano

Montaż korby przełajowej byłby generalnie problematyczny. Po pierwsze nie wiadomo czy będzie miejsce przy dolnych widełkach, a po drugie nie wiadomo czy dałoby się dobrze wyregulować obecną przerzutkę i manetkę. Być może konieczna by była zmiana tych elementów na szosowe. Najbezpieczniej po prostu kupić korbę SLX 3 rzędową i nie używać najmniejszej tarczy jeśli nie potrzeba, oszczędność na wadze po zdjęciu małej koronki będzie minimalna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...