hankook Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Witam. Mam problem, ponieważ chcialem wymienic wolnobieg na inny, ktory mialem w szopie, znalazlem trzy i kazdy wchodzi luzno na piaste ale bez kulek lozyskowych, po dodaniu chociaz 10 kulek wolnobieg sie blokuje i nie chce najsc, jest tak z kazdym. Mozliwe, żeby kulki miały za dużą srednice i to one blokowaly? Nie mam zamiaru wymieniac calego kola, albo kupowac inego wolnobiegu skoro mam 3 a rower jest budzetowy. Wszystkie są 6 rzędowe jak były.
Garlock Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Ale gdzie ty dajesz te kulki? Wolnobieg nakręca się bez żadnych kulek. on ma gwint w środku który nakręca się na gwint na piaście. I to wszystko. Wolnobieg ma kulki w środku, żeby się do nich dostać, trzeba go całego rozbebeszyć.
hankook Napisano 31 Maja 2016 Autor Napisano 31 Maja 2016 Na te wpusty w ktorych normalnie sa osadzone kulki, inna sprawa, ze zdjalem wolnobieg bez uzywania klucza tylko wykrecajac punktakiem nakretke z otworami. Robilem tak pare razy i nigdy nie bylo problemu.
dran2 Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Zrób zdjęcia tego co robisz, gdzie pakujesz kulki i co się blokuje.
Garlock Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 zdjalem wolnobieg bez uzywania klucza tylko wykrecajac punktakiem nakretke z otworami Czyli rozbebeszyłes wolnobieg. Kup klucz do wolnobiegu, odkręć tę jego wewnętrzną część która została na piaście, złóż wolnobieg np wg tej instrukcji http://bikeground.pl/porady/artykul/serwis-wolnobiegu/ I na przyszłość odkręcaj cały wolnobieg, a nie rozkręcaj go bez zdejmowania z piasty
hankook Napisano 31 Maja 2016 Autor Napisano 31 Maja 2016 \ Pierwsze lepsze zdjęcie z internetu, nakladam smar i wsadzam kulki na te "zaokraglona" miejsce u gory, czyli jak bylo wczesniej i probujac nakrecic wolnobieg wyglada na to, ze kulki blokuja sie o piaste jakby byly za duze. Ok, pojade po klucz do sklepu i sprobuje podzialac, dzieki za odpowiedz.
Garlock Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 sadzam kulki na te "zaokraglona" miejsce u gory, czyli jak bylo wczesniej i probujac nakrecic wolnobieg wyglada na to, ze kulki blokuja sie o piaste jakby byly za duze. Ale po ułożeniu kulek nic nie nakręcasz. Na piaście masz w tej chwili nakręcone to: Jak ułożysz kulki to nakładasz na to drugą część wolnobiegu (tę z zębatkami). Jak ułożyłeś kulki w tej górnej części i zacząłeś nią kręcić, to pewnie powpadały nie tam gdzie trzeba. Ułóż dolne kulki, nasadź górną część, ułóż górne kulki, zakręć dekielek. Jeśli były tam cienkie podkładki to nie zapomnij ich włożyć. Nie wal za dużo smaru na zapadki, bo potrafią się wtedy skleić (lepiej smarować je olejem). Łożyska (kulki i bieżnie) smaruj smarem dość obficie, choć bez przesady. P.S. Jeśli mieszasz części z różnych wolnobiegów (zwłaszcza od różnych producentów), to niestety to może nie działać.Każdy z nich może mieć zupełnie inne wymiary w środku, to nie jest znormalizowane. Jak masz 3 różne wolnobiegi, to wymieniaj je jako całość, co najwyżej możesz włożyć w nie nowe kulki.
dran2 Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Tak się nie wymienia wolnobiegu. Jak wyżej napisano rozbebeszyłeś dwa (możliwe ze różne!) wolnobiegi i próbujesz z nich skręcić jeden podczas gdy zębatki z "nowego" wolnobiegu wcale nawet nie muszą pasować do pozostałych części ze starego. Wolnobieg wykręca się w całości razem z mechanizmem zapadkowym, bez otwierania.
krzyszy691 Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 W opisie Garlocka jest mowa o podkładkach, to one ustalaja dystans który musi być większy od średnicy kulek, by obracały się swobodnie. Błędem również jest zamiana elementów z różnych typ_ów wolnobiegów nawet jeśli nazwa f-m jest taka sama i ilość koronek się zgadza. śbc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.