Szymanov Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Witam! Jestem nowy na forum więc jeśli źle stworzyłem temat to przepraszam, ale przejdźmy do meritum sprawy. Zastanawiam się nad kupnem roweru MTB (27.5) w okolicach 4000-4600zł. Mój wybór oscyluje wokół dwóch rowerów, Kross Dust 1.0 (nowa konstrukcja, nowy model), a rowerem Kross Level R8. Ceny rowerów są takie same, lecz trudno mi wyłonić zwycięzcę. W różnych kategoriach raz jeden, raz drugi jest lepszy (mówię o osprzęcie). Jednak bardziej przemawia do mnie Dust 1.0, przez większy skok widelca (130 mm), który jest dość duży i mało powszechny jak na MTB oraz to, że jest zupełnie nowym modelem ze świeżą technologią. W związku z tym chciałbym uzyskać opinię kogoś kto naprawdę zna się na rowerach i częściach rowerowych o tym, który z nich jest jednak lepszy, chciałbym dowiedzieć się dokładniej w czym Dust, a w czym Level jest lepszy i który ostatecznie zakupić. P.S. Dodam, że przejrzałem wiele renomowanych rowerów oferowanych na naszym rynku i te dwa wydają mi się najlepszym wyborem jeżeli chodzi o ten przedział cenowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Oba modele to 2 różne typy rowerów , R8 do XC a Dust do trailu. Jak chcesz używać tego roweru bo geometria w nich jest zupełnie inna i służą do innych rodzajów jazdy stąd różne skoki amora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymanov Napisano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Roweru chcę używać do bardziej wymagających i agresywniejszych leśnych szlaków, oraz aby spisał się podczas wyjazdu w góry i jazdy również w górskim bardziej wymagającym terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Jeśli ten "bardziej wymagający" teren to zwykłe kamienie i korzenie itp. to i R8 da sobie rade , ale jeśli chcesz ostro go katować to Dust będzie miał solidniejszą ramę. Weź też po uwagę , że przy ewentualnych dłuższych wycieczkach w normalnym terenie na Dust nie będziesz miał zbyt wygodnej pozycji. W Dust praktycznie nie ma żadnej nowocześniejszej technologi niż w R8 (oba mają sztywne osie) , za to osprzętowo wypada o wiele słabiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymanov Napisano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Widzę, że wywnioskowałeś po moim poście, że trochę "niedzielny ze mnie cyklista" Krótko tylko powiem, że 5 lat jeździłem wyczynowo na BMX, potem na Dual-u, więc jeśli piszę "bardziej wymagający" teren to mam namyśl, strome zjazdy, podjazdy i "troszkę" większe kamienie Ale dziękuję bardzo za odpowiedź, bo takiej oczekiwałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Problem w tym, że podstawowy model Dust jest bardzo kiepski na takie zastosowanie więc lepiej kupić R8. Albo dołożyć do Dust 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymanov Napisano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 No właśnie widzę studiując coraz dokładniej specyfikację obu, również dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Napęd z 3 blatową korbą jest trochę nie teges a "plastikowa" kombinacja Acery z Alivio długo nie pożyje jak wjedziesz na solidne korzenie i kamerdolce. Za 5 stów drożej dostajesz już dużo solidniejszą konstrukcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymanov Napisano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 No czyli w porównaniu lepiej wypada Level, a na Dust 2.0 już raczej funduszy brak, bo zamierzam również dokupić kilka akcesoriów więc ten 5 stów pewnie na to pójdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 To już Twoja decyzja co sobie wybierzesz. R8 przy tym samym rozmiarze koła będzie sobie dużo gorzej radził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymanov Napisano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 No tak, ale przy Dust z czasem musiałbym więcej części wymienić, aby jeździł i zachowywał się efektowniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.