Skocz do zawartości

[Samochód] Ręczny nie odbija


EzioAuditore

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem. Mam Volvo V40 z 1998r. I odkryłem, że hamulec ręczny nie odbija. Klocki zacisnęły się na tarczy przez co strasznie trze, nagrzewa się i zwalnia samochód. Są jakieś zestawy naprawcze czy wymienia się w instalacji ręcznego tylko linki?

Napisano

Może zamarzło?

Tak na serio to jest za dużo możliwości, za mało informacji. Zdejmij koło i zobacz. Jak sam nie rozkminisz to lepiej udaj się do warsztatu.

Napisano

Nie odbija na obu kołach? Jest kilka możliwości... zatarte linki w pancerzach, uszkodzone tłoczki w zaciskach... Jak nie pojedziesz na diagnostykę, to się nie dowiesz. I tak pewnie czeka cię wymiana lub przynajmniej przetoczenie tarcz. Lepiej z tym nie zwlekaj, bo jak klocki się wytrą, to uszkodzą tarcze na amen, a tak może jeszcze je odratujesz.

Napisano

Miałem ten sam problem po kupnie auta, u mnie problemem okazała się linka :) Od jej wymiany staram się też faktycznie korzystać z ręcznego od czasu do czasu żeby linka się nie "zastała" bo wcześniej używałem go może ze 3 razy w roku.

 

edit: plus za Twój nick :)

Napisano

Popytałem ziomków na forach modelu i doszedłem do wniosku, że warto będzie po prostu wymienić cały zacisk (bo nie odbija tylko w lewym tylnym kole) i na wszelki wypadek obie linki (bo ręczny pracuje na obu tylnych). Także klocki zamierzam zmienić, żeby wyrównać ich zuzycie chociaż zdaję sobie sprawę, że lewa tarcza już dostała po dupie... :(

  • Mod Team
Napisano

Popytałem ziomków na forach modelu i doszedłem do wniosku, że warto będzie po prostu wymienić cały zacisk (bo nie odbija tylko w lewym tylnym kole) i na wszelki wypadek obie linki (bo ręczny pracuje na obu tylnych). Także klocki zamierzam zmienić, żeby wyrównać ich zuzycie chociaż zdaję sobie sprawę, że lewa tarcza już dostała po dupie... :(

 

Cały zacisk chcesz wymieniać? Rozbierz, wypchnij tłoczek i zobacz co tam się stało. Jeżeli jest cały to kup zestaw naprawczy np. autofren. Obejrzyj zacisk, czy ma takie sprężyny, które odciągają dźwignię po zwolnieniu hamulca ręcznego, jeżeli ich brakuje to to może być przyczyna. Przy okazji wymień linki, prawdopodobnie masz dwie. Kupujesz zestaw linka + pancerz. Koszt w 100 zł się zmieścisz. Wymiana, prosta, jeżeli masz kanał. Inaczej jest to raczej nie wykonalne. 

 

AAa i po założeniu wszystkiego. Używaj ręcznego. Bo on się w głównej mierze psuje od nieużywania właśnie.

Napisano

Ja jak się zorientowałem że coś nie gra to akurat w zimę, pierwsze co to podjechałem na pobliską stację i umyłem auto z myciem podwozia żeby wszystko się zagrzało i puściło. Później już nie zaciągałem ręcznego wogóle jakiś czas, a chyba rok temu przy okazji wymiany rozrządu mechanik wymienił linkę na jakąś lepszą z otuliną z tworzywa i wszystko śmiga :)

 

Powiem Ci że z zadawaniem pytań na forach motoryzacyjnych i odpowiedziami "na wszelki wypadek wymień też to i tamto" to bywa różnie tak samo jak z niektórymi mechanikami-naciągaczami, ci ludzie mają chyba bardzo bardzo dużo kasy i lubią ją pakowac w auta czy jest taka potrzeba czy nie i przeważnie piszą bzdury.

 

Kiedyś miałem problem z uciekającym olejem - porady z forów internetowych: wymienić uszczelkę pod głowicą (co wiadomo ile kosztuje). Okazało się że miałem uszkodzoną uszczelkę pokrywy zaworów (30 zł +wymiana jakieś 40 zł.

 

Tracił mi się płyn chłodzący - na bank uszczelka pod głowicą. płyn się tracił bo w chłodnicy była malutka nieszczelność, załatwiłem to proszkiem uszczelniającym za 10 zł.

 

Zbierała mi się czarna maź w zbiorniczku wyrównawczym - pisali że to już na 100% uszczelka pod głowicą - mechanik stwierdził że kiedyś jakiś debil nalał tam oleju i mimo płukania zawsze wylezie trochę błota z układu bo wszystko jest sprawne - koszt: 0zł

 

Mam kumpla maniaka samochodowego i on ciągle siedzi na tych forach i czyta te bzdury, doszliśmy do wniosku że jak ci się zawiesza piosenka w radiu albo zacina zagłówek w fotelu to najlepiej będzie wymienić uszczelkę pod głowicą i od razu też rozrząd :D :D

 

Także z własnego doświadczenia - pojedź sobie do uczciwego mechanika, niech ci tam zajrzy, posprawdza i powie co jest do wymiany a co nie.

Napisano

To podobnie jak na tym forum. Ktoś ma błahy problem ale "eksperci" zaraz doradzą wymianę połowy roweru a najlepiej zmianę całego roweru bo ten to się tylko do kazdy po bułki nadaje :)

Tydzień temu rozwiązałem podobny problem z hamulcem z tyłu. Zapiekło sie jarzmo zacisku. Demontaż, podgrzanie, smarowanie, wymiabna gumowych uszczelek a przy okazji nowe tarcze, linki i klocki bo wszystko bylo zuzyte.

Tarcza jeśli klocek nie starł sie do blachy niekoniecznie musiała ucierpieć.

Napisano

Tyle że byłbym bliższy wymiany połowy roweru niż niepotrzebnego kupna choć jednej niedrogiej części do auta :D

Dla mnie samochód ma być po prostu sprawny i bezpieczny, skoro nic się nie dzieje podczas jazdy i auto przechodzi przeglądy bez żadnych zastrzeżeń to jest ok i nie zagłębiam się w szczegóły, to po prostu niezbędne narzędzie i tyle :)

Napisano

I tutaj dojeżdżamy do punktu, gdzie ziomki z innego forum radzą z kolei wymianę całości zamiast zabawę w zestawy naprawcze. W sobotę jeszcze jadę do diagnosty podbić przy okazji przegląd bo się kończy. Może on coś zaradzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...