Skocz do zawartości

[do 2000 zł] Rower crossowy do 2 tyś. zł


asper

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Proszę o poradę, jaki kupić rower do 2 000 zł. Z lektury internetu wywnioskowałem, że potrzebuję rower crossowy (65 % asfalt, ścieżki, 35 % drogi leśne, gruntowe, jazda tylko przy dobrej pogodzie). Wzrost 178 cm więc rama powinna być 19'!?. Niestety w sklepach stacjonarnych nie znalazłem nic ciekawego - jeden model Gianta a w innym jeden Krossa, ale nie jestem w pełni do nich przekonany (szczególnie po przeczytaniu opinii), w internecie sporo piszą o Lazaro. Co wybrać?

 

Pozdrawiam.

Napisano

romet orkan 5.0

na alllegro najtansze oferty w okolicach 2200-2300

http://allegro.pl/rower-romet-orkan-5-0-hydraulika-xt-wyprzedaz-i6075332046.html

http://allegro.pl/rower-romet-orkan-5-0-hydraulika-xt-mega-cena-i6102204553.html

 

ten rower podono kosztowal 3299zl, czyli 30% rabatu to jest cos.

a moze rower mocno cenowo zawyzony i jego realna cena to wlasnie 2300zl ?

 

w kazdym razie w tej cenie nie ma nic lepszego.

 

oczywiscie,  to co zostalo moze byc "odpad" z niewidocznymi wadami, ktore wyjda podczasz jazdy.

Napisano

Obecna cena Orkan-a 5 na gorszym osprzęcie to 3500 zł modele z 2015 roku za 2300 zł  są pełnowartościowe wyprzedaż jest po to aby "zrobić miejsce" na nowe droższe modele to dokładnie tak samo jak z samochodami stary rocznik jest tańszy kiedy kupowałem Hondę o 12000 zł taniej na myśl mi nie przyszło , że ma jakieś ukryte wady , które wyjdą podczas jazdy

Napisano

Co mogę powiedzieć po własnych doświadczeniach z crossem, przy podobnych do Twoich założeniach (znacznie więcej asfaltu niż leśnych dróg i jazda przy dobrej pogodzie). Przy ograniczonym do 2 tys. zł budżecie nie pchałbym się w hamulce tarczowe. Droższa i bardziej problematyczna eksploatacja, klocki tańsze i łatwiej własnoręcznie usunąć awarię. A przewaga tarcz ujawnia się głównie przy złej pogodzie, w jeździe terenowej, błocie itp itd. Osobiście ani razu nie znalazłem się w sytuacji, gdzie vbrake by mnie zawiodły, czy okazały się niewystarczające. A same tarczówki podnoszą koszt roweru o 200-300zł. Powiedziałbym, że w tym przypadku nie zawsze więcej znaczy lepiej.

Bardziej za to szukałbym roweru, który ma blokadę amortyzatora, przy jeździe po asfalcie praktycznie zawsze mam zablokowany, szkoda tracić energię na bujanie. Amortyzowana sztyca też może mieć wpływ na komfort jazdy, tyłek trochę mniej odczuwa nierówności ;)

Napisano

 Orkanie 5.0 za 2300 zł jest amortyzator powietrzny z blokadą skoku w manetce , a hydrauliczne tarczowe hamulce są już powszechnie stosowane i  problemy z nimi są demonizowane , kupując jakikolwiek inny nowy rower crossowy do 3000 zł nie mamy szans na amortyzator powietrzny i osprzęt tej klasy , ktoś może powiedzieć , ze to wada bo trzeba kupić pompkę do amortyzatora za kilkadziesiąt złotych :woot:

Napisano

To, że hamulce tarczowe są coraz częściej stosowane nie oznacza, że są mniej problematyczne.

Wystarczy poczytać forum.

Ile jest tematów o awariach i różnych problemach.

Fakt, że lepiej hamują(modulacja, różne warunki pogodowe) nie oznacza, że są w każdym aspekcie lepsze.

Dla autora tematu zdecydowanie lepsze będą vki.

Napisano

@krzychu58 to poleć @asper-owi nowy rower z V-kami z napędem Deore , piastami Deore Tylną przerzutką Deore XT , a przednią Deore , siodełkiem klasy Selle Royal Respiro Sport i amortyzatorem powietrznym z manetką blokady skoku do 2300 zł Orkan 5.0 jest już z takim osprzętem , że V-ki już nie pasują ;)

Napisano

Może mi ktoś powiedzieć czy rama do Orkana 4 M jest taka sama jak w Orkan 5 M ??

Bo byłem się przymierzyć i pasuje tylko czy w 5.0 jest taka sama?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...