Meche1 Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Witam posiadam SF12-EPICON X2-DS-LO-R, ostatnio jezdziłem na trochę za małym cienieniu i dobiłem amortyzator do samego końca po tej sytuacji zaczął wydawać dzwięk przy przy szybkim powrocie, takie jak by zasysanie chyba oleju, po za tym amortyzator pracuje bardzo dobrze. Dzisiaj zrobiłem mu serwis, wyczyściłem i nasmarowałem cześci w ladze powietrznej, wlałem w dolne golenie po 10ml oleju. Nie ruszyłem tłumika olejowego ponieważ nie umiełem go rozkręcić, wygląda on tak: http://i.ebayimg.com/00/s/NTc3WDEwMjQ=/z/QGYAAOSwuAVW0JAl/$_57.JPG (tutaj wersja z blokadą do kierownicy), jak się do niego dobrać i ile wlać oleju wyczytałem że 54ml, myślałem nad 60ml oleju 5W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 jak to jak? chwytasz dwoma kluczami i kręcisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meche1 Napisano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 (edytowane) Wyczytałem na jakimś forum, że łapie dolną i kręce górną tą czarną, tłumik chcę rozkręcić się w połowie:/ Jeszcze pytanie po co to: http://aplbike.com/WebRoot/StoreES/Shops/ec2373/54EC/2DC2/D205/C811/92CB/AC10/1416/C7BB/reten-Suntour-Epicon-Axon.jpg W ladze powietrznej na samym dole mam dwa takie Edytowane 29 Marca 2016 przez Meche1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Wyczytałem na jakimś forum, że łapie dolną i kręce górną tą czarną, tłumik chcę rozkręcić się w połowie:/ Jeszcze pytanie po co to: http://aplbike.com/WebRoot/StoreES/Shops/ec2373/54EC/2DC2/D205/C811/92CB/AC10/1416/C7BB/reten-Suntour-Epicon-Axon.jpg W ladze powietrznej na samym dole mam dwa takie Ta podkładka gumowa służy jako zderzak zapobiegający uderzeniu dolnej części rur goleniowych o wewnętrzne dno tych dolnych goleni Tłumik najlepiej zeby się odkręcil przy tym czarnym korku bo wtedy olej lepiej się wymienia. Ja akurat zrobiłem sobie do tego uchwyty lecz dla tych co nie mają to muszą wymienić olej przy rozkreconej redukcji. Gdyby ktoś chciał to podam mu filmik z serwisowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daczenko Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 ACTIVIA, a mógłbyś filmik z serwisowania wrzucić tutaj? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meche1 Napisano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Rozkręciłem w połowie zlało się ok 30ml, w górnej częsci słyszę że przelewa się olej ale nic nie spływa wygląda to tak jak w załączniku. ACTIVIA czyli de gumowe pierscienie powinny być po jednym na lage? Jak myślisz skąd powstaje ten dziwny dzwięk którym pisałem w pierwszym poscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 (edytowane) Serwisowanie co wydaje sie proste dla każdego nie jest takie łatwe. Sam już miałem problemy po serwisie a potem nagłym stukaniu przy odbiciu, Problemem był nadmiar smaru przy podkładce gumowej co powodowało stukanie przy odbiciu. Co do tego kartridza to na podstawie tego filmiku wymień olej. Lecz to jest filmik o Duroluxie natomiast kartridż maja podobnej budowy Edytowane 29 Marca 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daczenko Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 A wiesz może ile i jakiego oleju użyć do Epicona sf11? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 (edytowane) Ja używam Fuchs Silkolene RSF, ponadto fabryka jest tu w Gliwicach, Gdzie ja mieszkam i cały czas biorę od nich oleje i smary Edytowane 30 Marca 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meche1 Napisano 30 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Jutro albo w piatek zaleje na nowo tłumik wg filmiku do Duroluxie, olej mam Castrol 5W, myślałem nad wlaniem 60ml. Zobaczymy czy dźwięk zasysania przy szybkiej pracy zniknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meche1 Napisano 1 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 Powalczyłem wg sposobu z filmiku. Wlałem 60ml założyłem widelec uginał się do połowy było czuć ze dalej nie pójdzie, rozkręciłem odlałem, skręciłem, widelec zaczął pracować w całym zakresie ale słychać było zasysanie oleju, znowy rozkręciłem wlałem trochę skręcam i twardy znowu. Po Xsetnej próbie się udało dobrać tak, że pracuję w całym zakresie (skacząc, z krawężników widać że zostaje ok 1cm do dobicia) i nie słychać tego dziwnego dzwięku wiec na obecną chwilę uznaję to za dobrą ilość oleju w tłumiku. Cały serwis: czyszczenie lag, moczenie filców, wyczyszczenie i nasmarowanie podzespołów dały kompa amortyzatorowi, zrobił się czuły, płynnie się ugina i czuć że tłumi. Ostatni test będzie na jakimś górskim szlaku, Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meche1 Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Podbijam bo problemów ciag dalszy, amortyzator dalej wydaje dziwne dzwięki, pytanie dla posiaddaczy epiconów ile wam wystaja lagi po spuszczeniu powietrza? Filmik z jeczenia moje amortyzatora: https://www.youtube.com/watch?v=2tNw9w9LCggCzy ktoś może coś doradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Amorek sobie musisz cały przeserwisowac a nie tylko wymiana samego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meche1 Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Lista pracy: Laga lewa(powietrzna): czyszczenie wszystkiego, smarowanie sprzezyny, smarowanie tłoczka, wlanie 5ml 80w do komory powietrznej laga prawa: wymiana oleju na 5w zauwazyłem ze dzwiek zmienia sie przy zmianie tlumienia Co to może być, czytam fora obcojęzyczne pare osób miało podobne problemy jedni mówią ze to normalne inni ze nie. ACTIVIA mieliście taki przypadek na serwsie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.