Diablo_94 Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 Witam. Kupiłem nowy rower i chciałbym go jak najlepiej używać dlatego chciałbym Was prosić o poradę dot. jazdy rowerem przełajowym na odpowiednich przełożeniach. Sam nie potrafię tego ustalić ponieważ jestem amatorem i nie znam się na tym. Nie chce robić przekosów łańcucha, dlatego chciałbym, aby ktoś z Was dokładnie udzielił mi instrukcji, na jakich przełożeniach na korbie i kasecie powinienem jeździć, aby było dobrze i nie było obcierania.Korba - FSA Gossamer BB30 46/36 (2 rzędowa)Kaseta - Shimano 105 5800, 11-28 (11 rzędowa) Z góry dzięki za pomoc .
dran2 Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 W napędach 2 rzędowych przekosy nie są istotne, stąd ich popularność. Nie myśl tylko jeździj.
Arni220 Napisano 14 Marca 2016 Napisano 14 Marca 2016 W napędach 2 rzędowych przekosy nie są istotne, Są istotne tak samo jak w 1rz i 3rz, ale warunkiem jest prawidłowe ustawienie linii łańcucha. Zakładając, iż ta jest prawidłowa, to dla ideału można odpuścić sobie dwie największe koronki na kasecie jadąc z blatu i dwie najmniejsze koronki jadąc z młynka. W praktyce nie ma takiej potrzeby, bo porównując do ustawień rowerów MTB, to żadne przekosy.
Diablo_94 Napisano 14 Marca 2016 Autor Napisano 14 Marca 2016 Czyli rozumiem, że zarówno na małym czy też dużym blacie, mogę używać wszystkich ząbków na kasecie (z pominięciem dwóch najwyższych i dwóch najmniejszych) ?
dran2 Napisano 14 Marca 2016 Napisano 14 Marca 2016 IMO w 2x10 zmienia się przełożenie z przodu gdy skończy się już możliwość zmiany z tyłu. Jeżeli chciałbym zawsze pamiętać na jakim jestem przełożeniu i zastanawiać się czy przypadkiem nie przekaszam łańcucha to zostałbym przy 3x.
przmor Napisano 14 Marca 2016 Napisano 14 Marca 2016 Zeby nie obcieral lancuch to w lewej klamkomanetce sa cztery pozycje mimo dwoch tarcz. Po angielsku nazywa sie to "trim".