Grimvalt Napisano 3 Marca 2016 Napisano 3 Marca 2016 Witam. Poszukuję roweru w okolicach 1500 zł. Chętnie mniej, można wymęczyć więcej jak będzie warto. Mam 181cm wzrostu, od kroku do ziemi 84cm, wychodzi mi że rama 21' powinna być ok (?). Rower ma służyć głównie dojazdom do pracy. Czy zimno czy ciepło, trzeba śmigać (chyba ze pada, wtedy tramwaj albo auto). Poza tym sporadyczne wycieczki towarzyskie czy przejazdy po leśnych ścieżkach. Estetycznie podobają mi się crossy, i chyba jakoś tam wpisują się w moje potrzeby. Zastanawiałem się czy by nie zakupić czegoś takiego, przyczepić to co potrzebne do poruszania się po drogach, a potem od czasu do czasu zakładać bagażnik, błotniki, gdy w dalszą drogę wypadłoby ruszać. Ciekawą mnie też amortyzatory z blokadą - obecnie mam 10letniego marketowego "szpanera" - sprężyna z tyłu, amortyzatory z przodu, potężna, ciężka, przesadnie skomplikowana stalowa rama. Za każdym naciśnięciem pedału wszystko "amortyzuje" na potęgę, na prostej drodze. Chciałbym mieć możliwość usztywnienia w mieście a później, jeżeli trzeba, popuszczenia amortyzacji w lasku czy na polnych drogach. To miałoby być coś co sprawdziłoby się w ruchu ulicznym, zwrotne, zrywne. Jeżeli ktoś by coś poradził, chociaż pchnął w odpowiednim kierunku, byłbym bardzo wdzięczny.
krism4a1 Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Tylko, że Integrala w żadnym razie nie można nazwać "...zwrotne, zrywne..." Integral jest geometrią typowo trekkingową. Swojego Integrala użytkuje w bardzo podobny sposób i drugi raz chyba już bym go nie kupił, ale owszem w jego cenie ciężko coś kupić równie atrakcyjnego. Szukałbym dzisiaj czegoś na sztywnym carbonowym widelcu, czegoś takiego jak cross, fit. Chyba raczej opartego o szosową korbę 50-34 (2x10)
Grimvalt Napisano 4 Marca 2016 Autor Napisano 4 Marca 2016 Szukałbym dzisiaj czegoś na sztywnym carbonowym widelcu, czegoś takiego jak cross, fit. Chyba raczej opartego o szosową korbę 50-34 (2x10) To brzmi bardzo ciekawie. Podalbyś jakiś przykład, bym wiedział gdzie szperać?
krism4a1 Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Niestety w tej cenie tylko coś używanego, możesz trafić. Nie zrozum mnie źle swojego Lazaro nie oceniam bardzo krytycznie, mnie się podoba, ale to inny model od tego co podałeś, no i mój drugie tyle ma włożone w modernizację.
Grimvalt Napisano 4 Marca 2016 Autor Napisano 4 Marca 2016 A ile musiałbym dołożyć i do czego? Lub za czym używanym się rozglądać? Zakładałem że jakiś fitness byłby dobrą opcją, z tym że może jakieś grubsze koło - boję się potłuc koło na dziurach (ścieżka rowerowa do pracy w tragicznym stanie jest) czy przy skopanym podskoku na krawężnik. Jednak ruch w dużym mieście to nie spokojna równa szosa a lawirowanie między ludźmi, samochodami, dziurami i nagłymi końcami ścieżek rowerowych. Stąd też celowanie w crossa z widelcem którego dałoby się usztywnić.
krism4a1 Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Ale w rowerze za 1500 zł będziesz miał taki amortyzator jak w moim, nie ma znaczenia że będzie miał blokadę i tak nie jest to amortyzator. Tylko dodatkowy balast.
Grimvalt Napisano 4 Marca 2016 Autor Napisano 4 Marca 2016 Zupełny śmieć? Jak przywalę kołem w wysoki krawężnik albo zjeżdżając z górki zaatakuje nie dziura w asfalcie, to jednak coś tam się ugnie, zamortyzuje cios który normalnie przeszedłby cały na koło i mnie. Więc jakieś zabezpieczenie jest. (a przy spokojnej jeździe ścieżką blokada włączona i stosunkowo mniej schodzi energii w amortyzator). Jeżeli coś w tym myśleniu jest błędne, pisać, jestem amatorem jeżdżacym na 10+ letnim badziewiu z amortyzatorami dla szpanu
krism4a1 Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Wszystko jest błędne przy tej półce cenowej. Tak będzie się amortyzator zachowywał który sam w sobie kosztuje 1 tys. zł Nie ten w podanych przez ciebie linkach, czy w takiej grupie cenowej roweru. Amortyzator tani, przy spokojnej jeździe nie będzie "wytracał" twojej energii bo ob jest zwyczajnie za mało czuły, owszem przy siłowym pokonywaniu podjazdów będziesz go uginał pedałując, ale nie przy "spokojnej" ścieżkowej jeździe. Pewnie, że coś tam pomoże przy dziurach, krawężnikach itp. Ja po prostu piszę z perspektywy miejskiej jazdy cało rocznej (deszcz, śnieg itp) eksploatacji amortyzatora SR więc wcale nie noname, Jak dla mnie jest on nie potrzebny.
Grimvalt Napisano 4 Marca 2016 Autor Napisano 4 Marca 2016 Ok, ma to sens. Prostsza konstrukcja = mniej potencjalnych problemów. Teoretycznie nieco więcej można włożyć w inne podzespoły. Skoro będzie to głównie miasto i bardzo sporadyczna szosa, rzeczywiście chyba lepiej uderzyć w sztywny widelec. Pytanie tylko co? Bo jednak 90% rowerów we wszelkich zestawieniach "jaki rower do 1500zł" i podobnych albo ma amortyzator z przodu, albo jest szosówką.
krism4a1 Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 nikt ni mówił że życie będzie proste dlatego mam dwa rowery i uważam że brakuje mi jeszcze 29er
Grimvalt Napisano 4 Marca 2016 Autor Napisano 4 Marca 2016 Szukać więc fitness/hybryda? Dociągać budżet do takiego Krossa Pulso? Czy może kupować Lazaro (całkiem spoko wygląda, nie wiem co w tym przedziale cenowym byłoby lepsze) i traktować go jako bazę do modyfikacji, wymienić przedni widelec na sztywny jak trochę kasy przyjdzie itp?
keray Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Tyle kasy za krossa to przegięcie, zobacz sobie gianta escape 2 ten nowszy model , Ja kupiłem za niecałe 1.5k w sklepie , szkoda kasy na wymiane widelca.
Pablo59 Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Jeszcze niedawno był za niecałe 1300 sztywny spartacus cross na alivio 3x9. Albo się sprzedał - albo wygasła aukcja
Grimvalt Napisano 4 Marca 2016 Autor Napisano 4 Marca 2016 Tyle kasy za krossa to przegięcie, zobacz sobie gianta escape 2 ten nowszy model Kurcze, fajny. Szkoda że nie ma na allegro, łakomo patrzę na te raty 0%, wygodna sprawa A coś pokroju tego gianta escape, tylko może inny model, inny producent? za niecałe 1300 sztywny spartacus cross na alivio 3x9. Jedyne sztywne jakie widze w tej chwili spartacusy cross to te z taką bardzo niską górną ramą, trochę nie podchodzi taki styl
Jkob Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 ogólnie to weź sobie przedzwoń do bfbike, tych co sprzedają lazaro i dogadaj się żeby Ci zamiast "balastu" założyli zwykły widelec z v1. Powinno wyjść taniej to raz, jak kupisz poza allegro to wysyłkę wynegocjujesz taniej.
gtb Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Kross Seto byłby dobrym rozwiązaniem do twoich potrzeb , http://www.goride.pl/urban/7997-kross-seto-2013.html?gclid=CjwKEAiAgeW2BRDDtKaTne77ghgSJACq2U4bwKVa2SHkDqDsCkBz4fCPcm_uS7g-0GJWu-_7UFbhNxoCo1nw_wcB (mieści się w budżecie i jest rama 21" ; model 2013 praktycznie nie różni się od 2015)
ralfbutton Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Ja mialem jeszcze niedawno fitnessa z karbonowym widelcem. Niestety codzienne dojazdy do pracy 2x 15km przez cale miasto po ddr, asfalcie i chodnikach, krawężnikach i dziurach plus chęć żeby czasem poszaleć w lesie z kumplami spwodowały, ze wybrałem lekkiego mtb do którego mam dwa komplety opon
krism4a1 Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Ja bym chyba też wybrał tego SETO, po zajechaniu w rok napędu przeszedł bym na 2x10 np. na Tiagrę (szosową) i byłby fajny pomykacz na miasto.
Grimvalt Napisano 4 Marca 2016 Autor Napisano 4 Marca 2016 Kross Seto byłby dobrym rozwiązaniem do twoich potrzeb , Rower KROSS Seto 2013 (mieści się w budżecie i jest rama 21" ; model 2013 praktycznie nie różni się od 2015) Ja bym chyba też wybrał tego SETO, po zajechaniu w rok napędu przeszedł bym na 2x10 np. na Tiagrę (szosową) i byłby fajny pomykacz na miasto. Kurcze, podoba mi się ten Seto. Starszy model ale cena całkiem fajna, wizualnie spoko, oferta dobra. Widelec sztywny aluminiowy, pozycja bardziej dynamiczna. Tylko patrząc na podzespoły, czy ten Lazaro Integral V3 2016 nie ma lepszych nieco? Full Alivio, co tu an forum jest często polecane. Może faktycznie jak tam sugerowano wcześniej, dogadać się ze sprzedawcą na zamianę widelca? Niestety codzienne dojazdy do pracy 2x 15km przez cale miasto po ddr, asfalcie i chodnikach, krawężnikach i dziurach Tak źle było ze sztywnym widelcem?
gtb Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Tylko patrząc na podzespoły, czy ten Lazaro Integral V3 2016 nie ma lepszych nieco? Full Alivio, co tu an forum jest często polecane Tylko to "full Alivio" zamyka się w przerzutkach i manetkach - korba jest już Acery http://allegro.pl/king-of-the-road-lazaro-integral-v3-full-alivio-i6031339739.html. Przewaga Lazaro zamyka się w napędzie 3x9 (Seto 2x8) reszta (poza przednią przerzutką) porównywalna z Krossem. Napęd to rzecz która się zużywa i prędzej czy później podlega (często na lepsze lub bardziej dostosowane do potrzeb) wymianie a baza czyli rama zostaje - ta baza w przypadku Seto wypada zdecydowanie lepiej niż w Lazaro.
ralfbutton Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 Tak źle było ze sztywnym widelcem? Niestety słabo. Dodatkowo cienkie opony nie sprawdzaly się na torowiskach, chodnikach z wydzielona ddr.
Grimvalt Napisano 5 Marca 2016 Autor Napisano 5 Marca 2016 Kurcze, to gorzej. Twoim zdaniem jednak lepiej byle jaki amortyzator niz zaden na takie miejskie-nie-szosowe warunki ? Jeszcze jedna myśl do głowy mi przyszła. Takq całkiem spoko firma zajmująca się składaniem rowerów zaoferowała mi zbudowanie pojazdu wg mojej specyfikacji. Oferują bazę jak na tych zdjęciachhttps://goo.gl/photos/HHggAUqEsDjSuERj7 Myslicie że ma to sens? Własnoręcznie dobrać podzespoły, stara bazę zaadaptować do swoich potrzeb? Czy nowsze technologie jednak deklasując takie zabytki?
Pablo59 Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 Tylko to "full Alivio" zamyka się w przerzutkach i manetkach .... To chyba lepiej niż tylna przerzutka deore, z przodu tourney a manetki altus ?? , czyż nie ?
gtb Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 @@Pablo59, a co ma to wspólnego z omawianym Krossem Seto i Lazaro Integral Oba mają tylne przerzutki i manetki Alivio , korby Acery jedyna różnica to przednia przerzutka Altus (Kross) i Alivio (Lazaro).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.