Skocz do zawartości

[ok. 1500zł] Rower na miasto do pracy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Poszukuję roweru w okolicach 1500 zł. Chętnie mniej, można wymęczyć więcej jak będzie warto.

Mam 181cm wzrostu, od kroku do ziemi 84cm, wychodzi mi że rama 21' powinna być ok (?).

 

Rower ma służyć głównie dojazdom do pracy. Czy zimno czy ciepło, trzeba śmigać (chyba ze pada, wtedy tramwaj albo auto). Poza tym sporadyczne wycieczki towarzyskie czy przejazdy po leśnych ścieżkach.

 

Estetycznie podobają mi się crossy, i chyba jakoś tam wpisują się w moje potrzeby. Zastanawiałem się czy by nie zakupić czegoś takiego, przyczepić to co potrzebne do poruszania się po drogach, a potem od czasu do czasu zakładać bagażnik, błotniki, gdy w dalszą drogę wypadłoby ruszać.

 

Ciekawą mnie też amortyzatory z blokadą - obecnie mam 10letniego marketowego "szpanera" - sprężyna z tyłu, amortyzatory z przodu, potężna, ciężka, przesadnie skomplikowana stalowa rama. Za każdym naciśnięciem pedału wszystko "amortyzuje" na potęgę, na prostej drodze. Chciałbym mieć możliwość usztywnienia w mieście a później, jeżeli trzeba, popuszczenia amortyzacji w lasku czy na polnych drogach.

 

To miałoby być coś co sprawdziłoby się w ruchu ulicznym, zwrotne, zrywne. 

 

Jeżeli ktoś by coś poradził, chociaż pchnął w odpowiednim kierunku, byłbym bardzo wdzięczny.

Napisano

Tylko, że Integrala w żadnym razie nie można nazwać "...zwrotne, zrywne..." Integral jest geometrią typowo trekkingową.

 

Swojego Integrala użytkuje w bardzo podobny sposób i drugi raz chyba już bym go nie kupił, ale owszem w jego cenie ciężko coś kupić równie atrakcyjnego. Szukałbym dzisiaj czegoś na sztywnym carbonowym widelcu, czegoś takiego jak cross, fit. Chyba raczej opartego o szosową korbę 50-34 (2x10) 

 

 

Napisano

 

 

Szukałbym dzisiaj czegoś na sztywnym carbonowym widelcu, czegoś takiego jak cross, fit. Chyba raczej opartego o szosową korbę 50-34 (2x10) 
 

 

To brzmi bardzo ciekawie. Podalbyś jakiś przykład, bym wiedział gdzie szperać?

Napisano

Niestety w tej cenie tylko coś używanego, możesz trafić.

Nie zrozum mnie źle swojego Lazaro nie oceniam bardzo krytycznie, mnie się podoba, ale to inny model od tego co podałeś, no i mój drugie tyle ma włożone w modernizację.

Napisano

A ile musiałbym dołożyć i do czego?

Lub za czym używanym się rozglądać?

 

Zakładałem że jakiś fitness byłby dobrą opcją, z tym że może jakieś grubsze koło - boję się potłuc koło na dziurach (ścieżka rowerowa do pracy w tragicznym stanie jest) czy przy skopanym podskoku na krawężnik. Jednak ruch w dużym mieście to nie spokojna równa szosa a lawirowanie między ludźmi, samochodami, dziurami i nagłymi końcami ścieżek rowerowych. Stąd też celowanie w crossa z widelcem którego dałoby się usztywnić.

Napisano

Zupełny śmieć? 

Jak przywalę kołem w wysoki krawężnik albo zjeżdżając z górki zaatakuje nie dziura w asfalcie, to jednak coś tam się ugnie, zamortyzuje cios który normalnie przeszedłby cały na koło i mnie. Więc jakieś zabezpieczenie jest. (a przy spokojnej jeździe ścieżką blokada włączona i stosunkowo mniej schodzi energii w amortyzator).

 

Jeżeli coś w tym myśleniu jest błędne, pisać, jestem amatorem jeżdżacym na 10+ letnim badziewiu z amortyzatorami dla szpanu  ;)

Napisano

Wszystko jest błędne przy tej półce cenowej.

Tak będzie się amortyzator zachowywał który sam w sobie kosztuje 1 tys. zł Nie ten w podanych przez ciebie linkach, czy w takiej grupie cenowej roweru.

Amortyzator tani, przy spokojnej jeździe nie będzie "wytracał" twojej energii bo ob jest zwyczajnie za mało czuły, owszem przy siłowym pokonywaniu podjazdów będziesz go uginał pedałując, ale nie przy "spokojnej" ścieżkowej jeździe. Pewnie, że coś tam pomoże przy dziurach, krawężnikach itp. 

Ja po prostu piszę z perspektywy miejskiej jazdy cało rocznej (deszcz, śnieg itp) eksploatacji amortyzatora SR więc wcale nie noname, Jak dla mnie jest on nie potrzebny. 

Napisano

4ymp3.jpg

 

Ok, ma to sens. Prostsza konstrukcja = mniej potencjalnych problemów. Teoretycznie nieco więcej można włożyć w inne podzespoły. Skoro będzie to głównie miasto i bardzo sporadyczna szosa, rzeczywiście chyba lepiej uderzyć w sztywny widelec.

 

Pytanie tylko co? Bo jednak 90% rowerów we wszelkich zestawieniach "jaki rower do 1500zł" i podobnych albo ma amortyzator z przodu, albo jest szosówką. 

Napisano

Szukać więc fitness/hybryda? Dociągać budżet do takiego Krossa Pulso?

 

Czy może kupować Lazaro (całkiem spoko wygląda, nie wiem co w tym przedziale cenowym byłoby lepsze) i traktować go jako bazę do modyfikacji, wymienić przedni widelec na sztywny jak trochę kasy przyjdzie itp?

Napisano

Tyle kasy za krossa to przegięcie, zobacz sobie gianta escape 2 ten nowszy model , Ja kupiłem za niecałe 1.5k w sklepie , szkoda kasy na wymiane widelca.

Napisano

 

 

Tyle kasy za krossa to przegięcie, zobacz sobie gianta escape 2 ten nowszy model

 

Kurcze, fajny. Szkoda że nie ma na allegro, łakomo patrzę na te raty 0%, wygodna sprawa ;)

 

A coś pokroju tego gianta escape, tylko może inny model, inny producent?

 

 

 

za niecałe 1300 sztywny spartacus cross na alivio 3x9.
 

Jedyne sztywne jakie widze w tej chwili spartacusy cross to te z taką bardzo niską górną ramą, trochę nie podchodzi taki styl ;)

Napisano

ogólnie to weź sobie przedzwoń do bfbike, tych co sprzedają lazaro i dogadaj się żeby Ci zamiast "balastu" założyli zwykły widelec z v1. Powinno wyjść taniej to raz, jak kupisz poza allegro to wysyłkę wynegocjujesz taniej.

 

Napisano

Ja mialem jeszcze niedawno fitnessa z karbonowym widelcem.

Niestety codzienne dojazdy do pracy 2x 15km przez cale miasto po ddr, asfalcie i chodnikach, krawężnikach i dziurach plus chęć żeby czasem poszaleć w lesie z kumplami spwodowały, ze wybrałem lekkiego mtb do którego mam dwa komplety opon

Napisano

 

 

Kross Seto byłby dobrym rozwiązaniem do twoich potrzeb , Rower KROSS Seto 2013    (mieści się w budżecie i jest rama 21" ; model 2013 praktycznie nie różni się od 2015) 

 

Ja bym chyba też wybrał tego SETO, po zajechaniu w rok napędu przeszedł bym na 2x10 np. na Tiagrę (szosową) i byłby fajny pomykacz na miasto.

 

Kurcze, podoba mi się ten Seto. Starszy model ale cena całkiem fajna, wizualnie spoko, oferta dobra. Widelec sztywny aluminiowy, pozycja bardziej dynamiczna. Tylko patrząc na podzespoły, czy ten Lazaro Integral V3 2016 nie ma lepszych nieco? Full Alivio, co tu an forum jest często polecane. Może faktycznie jak tam sugerowano wcześniej, dogadać się ze sprzedawcą na zamianę widelca?

 

 

 

Niestety codzienne dojazdy do pracy 2x 15km przez cale miasto po ddr, asfalcie i chodnikach, krawężnikach i dziurach

Tak źle było ze sztywnym widelcem?

Napisano

 

 

Tylko patrząc na podzespoły, czy ten Lazaro Integral V3 2016 nie ma lepszych nieco? Full Alivio, co tu an forum jest często polecane

Tylko to "full Alivio" zamyka się w przerzutkach i manetkach - korba jest już Acery http://allegro.pl/king-of-the-road-lazaro-integral-v3-full-alivio-i6031339739.html. Przewaga Lazaro zamyka się w napędzie 3x9 (Seto 2x8) reszta (poza przednią przerzutką) porównywalna z Krossem. Napęd to rzecz która się zużywa i prędzej czy później podlega (często na lepsze lub bardziej dostosowane do potrzeb) wymianie a baza czyli rama zostaje - ta baza w przypadku Seto wypada zdecydowanie lepiej niż w Lazaro.

Napisano

Kurcze, to gorzej. Twoim zdaniem jednak lepiej byle jaki amortyzator niz zaden na takie miejskie-nie-szosowe warunki ?

 

Jeszcze jedna myśl do głowy mi przyszła. Takq całkiem spoko firma zajmująca się składaniem rowerów zaoferowała mi zbudowanie pojazdu wg mojej specyfikacji. Oferują bazę jak na tych zdjęciachhttps://goo.gl/photos/HHggAUqEsDjSuERj7

Myslicie że ma to sens? Własnoręcznie dobrać podzespoły, stara bazę zaadaptować do swoich potrzeb? Czy nowsze technologie jednak deklasując takie zabytki?

Napisano

Tylko to "full Alivio" zamyka się w przerzutkach i manetkach ....

 

To chyba lepiej niż tylna przerzutka deore, z przodu tourney a manetki altus ?? :) , czyż nie ?

Napisano

@@Pablo59, a co ma to wspólnego z omawianym Krossem Seto i Lazaro Integral :icon_question: Oba mają tylne przerzutki i manetki Alivio , korby Acery jedyna różnica to przednia przerzutka Altus (Kross) i Alivio (Lazaro).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...