Skocz do zawartości

[1900-2200] Kross R4 czy R3 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Ostatnio byłem w sklepie z rowerami Kross'a i dostałem dobrą zniżkę na modele 2016. Zamierzam kupić Kross Level R3 albo R4. Czym one się różnią od siebie i którego polecacie wybrać, bo różnica w cenie to 300 zł ?

 

Napisano

Moim zdanie nie warto dopłacać amortyzatory mają te same (XCM) , jedyne różnice to tylna przerzutka (Deore a Alivio) , korba (w R3 chyba nawet lepiej bo XCM ma odkręcane zębatki które można wymienić pojedynczo - pasują od shimano) i hamulce (ani jedne ani drugie do rewelacyjnych nie należą). Myślę że te 300zł można lepiej spożytkować choćby wymieniają hamulce na lepsze (fabryczne jako nowe można jeszcze przyzwoicie sprzedać).

Napisano

amortyzatory są inne- r3 ma uginacz a r4 już namiastkę amortyzatora- xcr, r3 ma z przodu turney a r4 alivio, z tyłu alivio vs deore, więc w sumie wszystko o poziom wyżej jest w r4, jak dla mnie warto, chyba że autor tematu am zamiar odrazu po zakupie wymieniać niektóre rzeczy, to wtedy lepiej "gorszy" bo itak podzespoły będą wymienione ;)

 

w R3 chyba nawet lepiej bo XCM ma odkręcane zębatki które można wymienić

what? gdzie ty widzisz jakieś zębatki w amortyzatorze? XD różnica między xcm i xcr jest np. taka że xcm ma jeszcze plastikowe "ślizgi"- bardzo szybko się zużywają, a xcr ma już teflonowe, więc o wiele dłużej wytrzyma bez łapania luzów

@edit a to było o korbie, przepraszam, ale w każdym razie shimano też am odkręcane zębatki- i do shimano bez problemu się znajdzie zamienniki, a do suntour'a nie do końca wiadomo co pasuje.

Napisano

to ja nie wiem jaki r4 patrzę ;)link i najlepiej będzie jeśli autor tematu poda link do miejsca gdzie chce kupować, bo tak to każdy moze patrzeć na inny r4 i r3 ;) co do korby to rzeczywiście nie da się odkręcić blatów, ale  tak naprawdę pewnie zanim się one zużyją to kolega będzie miał już nowa korbę albo nawet rower, nie wiem jak oni te korby robią, ale coś nie chcą się zużywać ;)

Napisano

to ja nie wiem jaki r4 patrzę ;) link i najlepiej będzie jeśli autor tematu poda link do miejsca gdzie chce kupować, bo tak to każdy moze patrzeć na inny r4 i r3 ;) co do korby to rzeczywiście nie da się odkręcić blatów, ale tak naprawdę pewnie zanim się one zużyją to kolega będzie miał już nowa korbę albo nawet rower, nie wiem jak oni te korby robią, ale coś nie chcą się zużywać ;)

 

Każdy patrzy na to co chce zobaczyć - twój link dotyczy modelu z roku 2014 (dla informacji możesz to doczytać w pasku adresu) a autor tematu wyraźnie zaznaczył :

dostałem dobrą zniżkę na modele 2016

Napisano

piciu256 link jaki Ci mogę podać to strona Kross'a i tam masz rowery. Promocje mi dają w sklepie stacjonarnym, a nie internetowym. W sklepie pokazali mi na stronie Kross'a jakie są kolory ramy i zapytali który wybieram i wtedy doliczyli mi jeszcze zniżkę jaką mogą mi dać. I dlatego pytam który lepiej wybrać :)

 

Napisano

Różnią się korbą (R3 nie ma wymienialnych zębatek), hamulcami (Avidy w R4 raczej trochę lepsze) i przerzutką tylną (Alivio-Deore). Czy warto dopłacać - IMHO nie. Na początku sprzedałbym hamulce, nowe powinny szybko pójść, może 200 zł. Dołożysz 230 zł i masz SLX. Można kupić słabsze, ale te są pewniaki :) Drugą rzeczą to byłby ten nieszczęsny XCM, może też za 200 zł by poszedł jako nowy i mógłbyś dołożyć stówkę na nowego XCR na 32 mm goleniach lub 500 zł na powietrznego Raidona :) Po tych zabiegach rower powinien nie sprawiać żadnych problemów :)

Napisano

hamulce nie muszą być aż slx- deore m596 też są spoko, amortyzator w sumie ja mam teraz do sprzedania- 250/300zł za manitou skareb, niestety 80mm ale jednak powietrzny i z niezłym tłumieniem ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...