Skocz do zawartości

[Bębenek] SRAM problem z wykręceniem


nikonekt58

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam nie wiem czy dobre pod forum, ale mam problem z bębenkiem w piaście SRAM mth 306, najzwyklejsza piasta, ale tutaj imbus do bębenka jest bardziej schowany do piasty co nie jest wielkim problemem tak samo jak to że to jest na 12 a nie na 10 jak w shimano, no ale wszystko mam i chcę to odkręcić i jest problem czy ktoś wie w która to stronę się odkryć wydaje mi się, że normalnie w lewo ale nie wiem co jest normalnie ami rusz i nie kręce byle kluczem tylko dynamometrycznym bo ma najdłuższą rączkę ale nic, gdzieś słyszałem że trzeba miskę wykręcić ale chyba nie na początku przecież Bębenek powinien się wykręcić w całości.. Dzięki za odpowiedź f88c41e3c2b6a7a6606cfe06567d0ec4.jpg8b0a0c486333103e2d45385166667cf8.jpg026440033ea04aeebac4acc873ce31a5.jpg

Dobra już wszystko jasne, przy pomocy dwóch osób udało się odkręcić i teraz już wiem czemu tak mocno to siedziało a mianowicie c3cc9bc40fda051f87ced380106add29.jpg Bębenek nie ma wielowypustu tylko jest przykręcony a, dokręca sir w prawo to i przy pedałowaniu się mocno dokręcił, takich cud to jeszcze nie widziałem. A więc post dla tych co mają tą Piaste trzeba bardzo dużo siły do odkręcania tego i lepjej nie podchodzić z byle nasadkami bo się polamią, i odkręcamy normalnie w lewo, teraz już pozdrawiam

Napisano

Ponieważ chciałem go wyczyścić, i właśnie dostać się do środka bo ma już lekki luz i syf trze po ściankach

A i właśnie teraz jak odkręcić miskę tak jak w większości w prawo czy tu też jest coś na odwrót

Napisano

O ciekawe. Mam taką samą piastę i rok temu do serwisu poddałem się i rozebrałem bębenek bez odkręcania go od piasty. Może łatwiej byłoby podejść jak do wolnobiegu i zamocować klucz w imadle, a kręcić kołem?

 

Jak przyjdzie Ci do głowy kasować luz to niestety nie jest tak jak w Shimano, że masz podkładki różnej grubości, a ostania "listkowa" tylko masz 2 grube i 1 cienką :icon_confused: Ja usunąłem luz polerując je delikatnie, ale przyda się do tego dobra suwmiarka lub nawet mikrometr żeby nie robić na oko...

Napisano

Co do wykręcania jak z wolbobiegiem nie bardzo by to poszło my to odkrecilismy w sposób że 2 osoby trzymały dopłatę koło do ziemi i ściany a trzecia dosłownie wchodziła na klucz, bardzo karkołomne sposoby

Napisano

No właśnie ale też jest Bębenek na wielowypust i większość instrukcji że strony sram'a pokazuje minimalny model właśnie 406 nigdzie nie mogłem znaleźć jak wygląda właśnie sprawa w 306

A co polecacie do odkręcania bieżni bo nie mam tego super klucza co najwyżej próbowałem tak b285a05de682ccd683c12bfb91638556.jpg ale cholernie mocno się trzyma jak cały Bębenek w piaście

 

 

Nie idzie, pukałem stukalem grzałem, znalazłem jakiś płaskownik grupy naszlifowalem i nic ani rusz ja nwm wszystko ładnie wygląda roweru nigdy karcherem nie myje a tak mocno te śruby trzymają że szok

828c4adab59c33ea032cee2f3109e423.jpg

Napisano

Ja przyciąłem kawałek płaskownika i poszło (w miare łatwo) Tylko ja miałem bębenek przykręcony do piasty i miałem lepszy chwyt.

 

Lepiej by było gdybyś tez najpierw popuścił bieżnię, a później odkręcił bębenek.

Napisano

Może chociaż teraz Bębenek był w imadle na kluczu i się nie ruszał ale jest sukces po godzinie siedzenia w ciemnym warsztacie, pukania, grzania i meczenia wkońcu puścił zaraz zobaczę co jest w środku

 

Ok więc zestaw standardowy bieżnia 3 zapadki sprężynka, bębenek Zew no i wewnętrzny, uszczelka i dwie a nie trzy jednak podkładki jedna szersza druga mniejsza grubość mają minimalnie różne 74ee020bff24bc5367f237c73c5da38a.jpg9f4a831bec09fd967b122fbf3b35913c.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...