ozzy009 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Witam Z nadchodzącym sezonem zamierzam pomodzić trochę swój sprzęt. Wpada nowy amortyzator (już zakupiony) nowe gumy i przede wszystkim napęd. I tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Obecnie na pokładzie jest przerzutka Shimano Acera + kaseta 8 rzędowa Shimano z łańcuchem. Napęd już swoje przeszedł, więc planuję zmianę. O ile w przypadku kasety wybór jest dość prosty, tak zupełnie nie wiem co zrobić z przerzutką. Acera do tej pory mnie nie zawiodła, lecz spróbowałbym czegoś innego.Temat jest mi kompletnie obcy, zupełnie nie wiem z czym się je Shimano Tourney, Altus, Deore czy Alivio. Druga sprawa to korba. Obecnie jest stockowe dla Author Solution disc 2k10 Shimano, jednak i przy okazji dłubania przy wkładzie suportu myślę o zmianie - korba zjeździła ze mną 6 sezonów i ok 30k km. Obecnie pracuje dość głośno mimo prawidłowego smarowania. Bardzo proszę o konstruktywne porady w temacie pozdrawiam P.S na cały zestaw chciałbym wydać ~500zl
przemokolarz Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisz ile chcesz mieć przełożeń, np: 1x10 czy tyle co masz teraz, ile zębów jest w blacie i czy masz manetki czy klamkomanetki. Naljepiej wstaw foto napędu, łatwiej będzie zdiagnozować pacjęta i dobrać osprzęt.
ozzy009 Napisano 25 Stycznia 2016 Autor Napisano 25 Stycznia 2016 Napisz ile chcesz mieć przełożeń, np: 1x10 czy tyle co masz teraz planuję pozostać przy tym co mam, czyli 3x8. Posiadam klamkomanetkiFoto mojego napędu http://zapodaj.net/a15a0b42ec299.jpg.html http://zapodaj.net/75935c3e83e27.jpg.html http://zapodaj.net/c66091870ada6.jpg.html http://zapodaj.net/bad075e32486d.jpg.html http://zapodaj.net/30f0b425d189b.jpg.html http://zapodaj.net/3accfc110d03d.jpg.html http://zapodaj.net/21672393f1c1d.jpg.html http://zapodaj.net/64338e830ba05.jpg.html ile zębów jest w blacie tzn?
alagor96 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 ile zębów jest w blacie tzn? To znaczy ile zębów ma największa przednia zębatka.
Mod Team Puklus Napisano 25 Stycznia 2016 Mod Team Napisano 25 Stycznia 2016 Poczytaj tutaj http://www.forumrowerowe.org/topic/122125-napedwymiana-napedu-w-kilku-zakresach-cenowych-od-6-do-10s-aktualizacja-240214/ , trochę stare, ale dla ciebie każda informacja tam zawarta jest aktualna, może poza cenami
przemokolarz Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Ilość zębów w blacie tj. w największej zębatce. Moja propozycja: primo po pierwsze niedrogo: kaseta http://allegro.pl/kaseta-shimano-alivio-cs-hg41-8rz-11-32-wawa-promo-i5936913620.html koszt około 42-45 zł tania i dobra bo dobra i tania, jeśli dbasz o łańcuch i nie dopuszczasz żeby nie był wyciągnięty to posłuży nawet kilka sezonów. łańcuch np. KMC, ale tu niech ktoś inny się wypowie, niższe modle Shimano mają opinię miękkich, szybko się wyciągają przez co "zjadają żeby" w kasecie i korbie, koszt około 40 zł korba http://allegro.pl/alivio-m431-44-32-22-175-octalink-bez-oslony-wklad-i5702002193.html koszt około 160zł bardzo popularna i niedroga koba z wymiennymi zębatkami, oś w systemie octalink w jakimś tam stopniu jest sztywniejsze niż kwadrat, musisz tylko wiedzieć jakiej szerokości masz suport, przerzutki zostawiasz te co masz i w kieszeni zostaje połowa budżetu możesz też wstawić korbę z łożyskami montowanymi "na zewnątrz" ramy https://www.google.pl/search?q=hollowtech&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjPkcyQ3MXKAhWCdA8KHdTBAU8Q_AUIBygB&biw=788&bih=739&dpr=1.28#tbm=isch&q=shimano+hollowtech+I jednak wymagają one nieco większej uwagi niż klasyczne zamknięte w suporcie. Uchodzą też za mniej trwałe, wymagające częstszego serwisu. Ale moim zdaniem warto zainwestować w ten system bo w widoczny sposób poprawia sztywność. Łatwiej też zdemontować taką korbę, choć to akurat drugorzędna sprawa. primo po drugie korba http://allegro.pl/shimano-deore-fc-m551-543-korba-175mm-48-36-26-i5918735991.html koszt to sądzę, że do 250 zł spokojnie znajdziesz przynajmniej Deore, Kasetę zostawiasz tą co wyżej, ewentualnie kupujesz lepszy łańcuch, np. nierdzewny z niklową powłoką. Przerzutek bym nie zmieniał bo znaczącej poprawy nie uświadczysz. Masz klamkomantetki które jakością i precyzją działania nie grzeszą więc szkoda kasy ładować w lepsze zmieniarki. Ewentualnie wstawić tylną zmieniarkę pod 9 rzędów działającą w systemie 1:2 http://wrower.pl/sprzet/przerzutka-tylna,3075.html , która powinna działać poprawnie. Przy drugiej opcji z wymianą korby, kasety, łańcucha i tylnej przerzutki powinieneś zmieścić się w budżecie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.