Skocz do zawartości

[szosa]triban 500


madmx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do zakupu tribana 500 z deca i mam kilka pytań do użytkowników tego roweru.

Będzie to moja 1-wsza szosa więc nie mam doświadczenia z szosówkami.

Nie szukam używki gdyż konkretnie chodzi mi o ten model na tyle co ja jeżdżę myślę, że spokojnie wystarczy.

Czy do tej szosy można założyć szersze opony?

Czy jest możliwość wymiany np kasety na większą ilość zębatek?

Czy podejdzie do niego inna przerzutka tylna któraś z shimano?

Czytałem trochę opinii, że w rowerze są nie zbyt dobre koła na co zwrócić uwagę jak będę odbierał rower? Rozumie, że szprychy nie mogą być luźne a mocno dokręcone? 

Przy moim wzroście 170cm i noga 80cm rama M tj 54 będzie odpowiednia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony powinny wejść pewnie do 700x28c slick bez problemu., a pewnie i 32c sie zmieści.

 

 Czy jest możliwość wymiany np kasety na większą ilość zębatek? Czy podejdzie do niego inna przerzutka tylna któraś z shimano?

Jeśli już rozważasz takie rzeczy na starcie, to może lepiej kup lepszy rower. Wymiana kasety na większa ilość zębów ciągnie za sobą wymianę co najmniej manetki, ew przerzutki, korby . Poczytaj  na forum o kompatybilnosci napedow. Wszystkiego sie tam dowiesz, wssystko jest jasno napisane.

Co do kól, to nie chodzi o to ze są słabo zlozone i krzywe w niektórych egzemplarzach w decathlonie, tylko o to, ze komponenty z jakich są składane te koła, nie są najlepsze.. Powiedzmy ze "dobre" kola szosowe kosztują od tysiąca PLN w górę. Jak porównasz to do ceny tego Tribana...to widać po samych cyferkach, że koła w tribanie to nie jest szczyt techniki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę na starcie nic wymieniać :) gdy bym chciał brał bym tego 540 za 2,2tys.

Na chwilę obecną krucho z gotówką a stary rower już jest kiepski ba nawet bardzo.

Myślę przyszłościowo tj, za rok? W następnym sezonie? Jak bardziej się wkręce?