Skocz do zawartości

[szosa]triban 500


madmx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do zakupu tribana 500 z deca i mam kilka pytań do użytkowników tego roweru.

Będzie to moja 1-wsza szosa więc nie mam doświadczenia z szosówkami.

Nie szukam używki gdyż konkretnie chodzi mi o ten model na tyle co ja jeżdżę myślę, że spokojnie wystarczy.

Czy do tej szosy można założyć szersze opony?

Czy jest możliwość wymiany np kasety na większą ilość zębatek?

Czy podejdzie do niego inna przerzutka tylna któraś z shimano?

Czytałem trochę opinii, że w rowerze są nie zbyt dobre koła na co zwrócić uwagę jak będę odbierał rower? Rozumie, że szprychy nie mogą być luźne a mocno dokręcone? 

Przy moim wzroście 170cm i noga 80cm rama M tj 54 będzie odpowiednia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony powinny wejść pewnie do 700x28c slick bez problemu., a pewnie i 32c sie zmieści.

 

 Czy jest możliwość wymiany np kasety na większą ilość zębatek? Czy podejdzie do niego inna przerzutka tylna któraś z shimano?

Jeśli już rozważasz takie rzeczy na starcie, to może lepiej kup lepszy rower. Wymiana kasety na większa ilość zębów ciągnie za sobą wymianę co najmniej manetki, ew przerzutki, korby . Poczytaj  na forum o kompatybilnosci napedow. Wszystkiego sie tam dowiesz, wssystko jest jasno napisane.

Co do kól, to nie chodzi o to ze są słabo zlozone i krzywe w niektórych egzemplarzach w decathlonie, tylko o to, ze komponenty z jakich są składane te koła, nie są najlepsze.. Powiedzmy ze "dobre" kola szosowe kosztują od tysiąca PLN w górę. Jak porównasz to do ceny tego Tribana...to widać po samych cyferkach, że koła w tribanie to nie jest szczyt techniki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę na starcie nic wymieniać :) gdy bym chciał brał bym tego 540 za 2,2tys.

Na chwilę obecną krucho z gotówką a stary rower już jest kiepski ba nawet bardzo.

Myślę przyszłościowo tj, za rok? W następnym sezonie? Jak bardziej się wkręce?

Dużo też nie ważę 60kg więc też te koła nie będą tak cierpieć.

Sprawa tylko taka czy rozmiar 54 będzie odpowiedni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj rower i nie pytaj wiecej na forach bo dowiesz sie, ze za mniej niz 6 tys. dobrej szosy nie kupisz.

Kasete do 10 rzedow zalozysz, 11 rzedow juz niekoniecznie. Klamkomanetki to droga rzecz. Pozniej korba, kaseta, przerzutka tyl, przerzutka przod i lancuch. Jak zaczniesz wymieniac to 1000zl bedzie malo. Kola sa slabe dla scigantow robiacych po kilkanascie tys.km rocznie alendla ciebie moga byc ok jesli nie masz aspiracji do scigania sie. Podociagaj szprychy, regulacja piast bo pewnie za mocno beda skrecone i jazda. Im wiecej bedziesz jezdil a mniej czytal fora tym bedziesz bardziej zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko powolutku :) ja to jestem laik nie scigam się rekreacyjnie jeżdżę.

Wypady krótkie do 50km na wypad po 2-3 razy w tygodniu. Czasem w miesiącu zrobię ze 2-3 razy coś koło stowki na wypad.

Ja wiem, że są droższe lepsze ale sami przyznajcie czy jest sens na tyle co ja jeżdżę? Jak się bardziej wkrece to zawsze można rower albo sprzedać albo coś kombinować z wymianą podzespołów.

Wiem, że wymiana kasety wiąże się z wymianą koła no chyba, że na obecne można założyć wieksza oraz z wymianą przerzutki i klamki. Teraz obecnie mam rowerek co ma kasetę 7 rzedowa też jakiś cudowny nie jest stara rama i nie mogę narzekać ale pasuje mi coś pod szose zakupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczynalem od nowej szosy KS Cycling na Clarisie kupionej za 800zl. Stopniowo wymienialem naped i teraz mam najnowsza grupe 105. Moze kiedys zmienie rame i kola choc na razie nie mam takiej potrzeby. Plus stopniowej modernizacji napedu jes taki, ze po kilku tysiacach kilometrow wiesz jaka kaseta i jaka korba jest dla ciebie odpowiednia bo nie kazdemu przypasuje 50/34 i 11-32. Na moj teren i na moje mozliwosci kombinacja 46/36 i 11-23 okazala sie idealna a jak sil przybedzie to wymienie blat w korbie na cos wiekszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy moim wzroście 170cm i noga 80cm rama M tj 54 będzie odpowiednia?

 

Pomierz się i tutaj wpisz wyniki:

http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp#measures

Aczkolwiek myślę, że rozmiar 54 będzie za duży, lecz najlepiej, skoro kupujesz nowy rower to udać się do Deca i wypróbować różne rozmiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak wynik z kalkulatora który podałeś jest w załączniku wychodzi na to, że rozmiar 54 będzie ok tak?

Druga sprawa aktualnie mój obecny rower jest na kołach 28" trochę taka szosowa rama aczkolwiek nie szosa bo prosta kiera.

Rama w tym rowerze to górna rura 60 zaś pod siodłowa to 50 z tym, że mostek jest bardzo krótki jakieś 4cm bo jest wspólny z widelcem.

Jakoś nie czuję dyskomfortu podczas jazdy ale przy dłuższych jazdach około 100km czuć ból pleców delikatny.

post-188062-0-37365900-1452972114_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne wymiary ale ważę 85 kg. Przymierzam się do Triban 520. Czy ktoś wie ile ten rower kosztował w sezonie? Teraz kosztuje 2200 zł i nie wiem czy to jest cena posezonowa, czy od zawsze taka była. Pytam, bo jeśli okaże się, że Decathlon nie robi zniżek po za sezonem to lepiej może poczekać do wiosny na nowe propozycje szosówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem bo też początkowo interesowałem się 520 cena 2200 to cena taka jak była, bez zmian.

Ja jak bym kupował 520tke to w moim rozmiarze brał bym Ske bo ta już ma koła 28" zaś 500tka w rozmiarze S ma koła 26". Jutro jadę do deca przymierzyć się do Mki tej 500tki.

A i jeśli chodzi o nowe modele to z tego co wiem deca na ten rok nie wypuszcza żadnych nowych modeli. Czytałem to gdzieś w jakimś komentarzu któregoś właśnie z rowerów szosowych. Ktoś się pytał i jakiś spec z deca odpisał mu, że nowych nie będzie na ten rok bo co dwa lata są wypuszczane nowe.

Jak już to napisz do nich maila to będziesz na 100% pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno: wybierając rozmiar ramy, kierować się lepiej wzrostem, czy lepiej długością nogi? Mam 170 cm wzrostu, więc z obrazka wychodzi rama S. Ale długość mojej nogi to 82 cm, więc rama M. Jak wybrać? W między czasie doczytałem, że tribany 500 i 520 mają słabe koła. I ja przy wadze 85 kg chyba muszę wybrać 540, ten z mocnymi kołami.

 

post-193390-0-92578000-1453114336_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał kasę to bym brał taki na jaki mnie stać. A więc jak stać ciebie na 540 to bierz 540. Najlepiej podjechać do sklepu i się pomierzyc. Ja nigdy nie jeździłem na szosie więc w sumie nawet nie wiem jak się ustawi moje ciało do szosy.

Patrząc na te tabele brał bym S nawet w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem wczoraj w deca mierzylem się do mki powiem szczerze, że na klamkach czułem się lekko wyciągnięty ale to w końcu szosa więc... Co ciekawe jak tak mierzylem to sprzedawca zapytał się mnie o wzrost ja mu ze mam 170cm a on mi poleca Lke czaicie *Lke?? Sprawa druga, jak mierzylem się to oś kierownicy zakrywala mi oś suportu przedniego koła w każdym z chwytów. Więc chyba powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy waszym wzroście na pewno dla któregoś będzie pasował mój triban. Szosa po pieniądzach. 1800zł za niego chcę, a stał po 2200. Ja mam wzrost 175cm i nogę 80cm, 84kg, jak wam pasuje, to proszę kontakt na pw. Matematykę pozostawiam wam :D Sprzedaje tak jak stoi w sklepie. Mogę ew. pedały zmienione zostawić, serwis zrobiłem sobie sam po 200km, nie wiem jak gwarancja do końca działa w deca, ale przypuszczam, że przechodzi na klienta, także ten jeden serwis darmowy można zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupiłem tego tribana tylko mam pytanie co do przedniej przerzutki.

Czemu jak zarzucam łańcuch z większej zębatki na mniejszą są 3 kliknięcia a jak chce z mniejszej na większą są 4?

Dodam, że z górnej na środkową jak chce przełączyć to jakieś 2-3 sekundy łańcuch się ociera o przerzutke i wchodzi na tą środkową. A jak bym chciał ją ustawić by od razu zrzucal się łańcuch to przy najwyższej zebatce łańcuch ociera się o przerzutke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tribana 520, też mam 4 kliknięcia na te trzy zębatki, dodatkowe jest po to, by z środkowej móc operować całym tylnych biegów bez ocierania, albo inaczej mówiąc: z górnej na środkową żeby zejść rzeczywiscie trzeba zrobić głębsze wciśnięcie dżwigni pod którym kryją sie dwa kliknięcia.

 

Upewnij się że linki od przerzutek masz dobrze naciągnięte, w moim, pomimo że mialbyć wielce "gotowy do jazdy" były lużne po wyjściu ze sklepu.

 

Nie wiem czy piszę zrozumiale (pewnie nie), naciagnij linki, pojeździj torchę i wszystko stanie się jasne po jakimś czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pankracy Ty masz sory manetki a nie microshift więc za pewne jest inaczej. U mnie są 4 kliknięcia jak daje z mniejszej na większą a jak daje w dół jest 3 kliknięcia.

@przmor no na pewno jest najprościej przeczytać ale najtrudniej to ją znaleźć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...