Skocz do zawartości

[2000] MTB - Kross level czy coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie ;)

 

Z racji żę ostatnio dużo wyprzedaży to może znalazłbym coś dla siebie. Rower ogólnie na lasy tereny etc, rzadko bardzo szosa.

 

Przegladając allegro wypatrzyłem coś takiego :

 

http://allegro.pl/rower-kross-big-black-7-2-27-5-limitowana-edycja-i5901321019.html

 

or this :

 

http://allegro.pl/rower-mtb-kross-level-a6-2013-roz-22-deore-xt-i5865762560.html

 

 

Coś doradzicie proszę? Dziękuje za wszystkie odpowiedzi ;)

 

Pozdr ;)

 

 

Napisano

Ale nie dodałeś linka z jakim Trekiem chcesz porównać te Krossy. W każdym razie z tych dwóch co podałeś zdecydowanie lepiej wypada Level A6. Ma lepszy osprzęt. Tylko nie pamiętam jak się ma sprawa ramy z tego modelu. Pamiętam, że ramy z 2013 roku lubiły pękać. Na forum jest wątek. Musiałbys poszukać i poczytać.

 

 

Zauważyłem, że jeszcze podczas mojego składania zdań dodałeś Speca. Podałeś trzy rowery i trzy możliwe rozmiary koła w MTB. Jaki rozmiar koła wybrać nie będę Tobie doradzać. Jeżdżę na 650B i mi pasuję na 29" nie jeździłem. 

Napisano

Może dokładnie sprecyzuj wymagania : jakie koła , ile masz wzrostu i przekroku no i ile chcesz wydać , bo w tytule masz +/-2000 a po chwili linkujesz rower za 3000 ( niezły ten + :icon_wink: ).

Napisano

Sorry ;)

 

Rozmiar koła 27,5 bo jakieś takie bardziej zwrotne mi sie wydawało niz 29. Wzrostu mam 183 i ok 80 kg wagi. Przekroku nie znam ale od krocza do podłogi jest 80 cm. Co do budżetu to napisałem tak orientacyjnie. Ogólnie to chciałbym coś do 2 tys max. Jak bedzie coś ~2200 to wtedy bede myślał.

 

Dziękuje ;)

 

Może jeszcze taki romet:

 

http://allegro.pl/rower-gorski-mtb-romet-rambler-27-5-3-0-gratis-i5863514915.html

 

Widziałem ze był polecany tutaj na forum...

 

 

Napisano

Nikt nic nie napisze? :(

Poczytałem troche o Levelach w watku o pękajacych ramach i tam pisza ze ramy z 2013 i 2014 miały problem wiec ten chyba nie bardzo ( co wyzej wkleiłem ) Ostatecznie jeszcze zastanawiam sie nad Rometem tym wyzej, albo jakimś podobnym.

Napisano

Kross Level A6 odpada bez względu czy ramy pękały czy nie - 22" to zdecydowanie za dużo na 183 cm. Romet jest ok, w tej cenie jest w miarę dobrze wyposażony, amortyzator moim zdaniem jest przyzwoity, przy moich 70 kg bardzo ładnie się uginał, więc przy Twojej wadze na pewno nie będzie za twardy. Biorąc jeszcze pod uwagę punkty serwisowe Rometa to jest to dobra propozycja w tej cenie. Przy Twoim wzroście rama 19" będzie raczej odpowiednia. 

 

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

A co sądzicie o tym ?

 

http://allegro.pl/kross-level-a3-lepszy-od-hexagon-x9-deore-m-l-i5666861666.html

 

http://allegro.pl/mtb-gepida-ruga-650b-27-5-deore-przecena-23-i5920638534.html

 

http://allegro.pl/rower-mtb-27-5-kross-level-r4-wyprzedaz-i5904066122.html

 

Najbardziej korci mnie ta Gepida...Ktoś sie wypowie?

 

Niestety w dalszym ciągu nie kupiłem nic... Jeśli juz coś znajde to albo nigdzie nie ma, albo rozmiar nie taki.

 

Widziałem też żę przwija sie też ten rowwerek :

 

http://allegro.pl/rower-27-5-19-romet-rambler-3-0-mtb-2015r-w-wa-i5718998791.html

 

Dalsza rozbudowa ew wymiana czegoś jest możliwa w nim ? Czy bedzie sie to wiązało z wymiana również innych elementów?

 

Dzięki

Napisano

Ja odradze rometa bo mialem tydzień i przez ten czas udowodnił że nie warto wydawac ponad 3 tys na tą marke. Nowy rower miał niesymetrycznie ustawione tylne Koło co powodowało problemy z przerzutką a było spowodowane złą obróbką ramy w fabryce. Kase oddali ale niesmak pozostał.

Napisano

Od siebie dodam tylko tyle, że od razu skreśl z listy rower z mechanicznymi tarczówkami.

O Rometach nasłuchałem się też dużo negatywnych opinii. Może i kuszą cyferkami przy osprzęcie, ale podobno poskładane to jak do marketu.

Równie dobrze można kilka razy taniej kupić ładny rower w tesko czy innej kastoramie.

Sam jeżdżę na ramie Level A10 rocznik... 2009! i bardzo ją sobie chwalę.

Co prawda osprzęt dobieram sam, ale to już inna bajka.

Z ostatniego posta osobiście wybrałbym

http://allegro.pl/kross-level-a3-lepszy-od-hexagon-x9-deore-m-l-i5666861666.html

lub

http://allegro.pl/rower-mtb-27-5-kross-level-r4-wyprzedaz-i5904066122.html

Przy czym zdecydowanie bardziej w kierunku R4. Masz koła 27,5 jak chciałeś, niewiele, ale jednak lepszy amor, kaseta 9-rzędowa (choć proponowałbym poszukać 10, ale 9 na początek powinno wystarczyć), lepsze przerzutki,  lepsza korba, niby lepszy łańcuch, choć shimano to akurat moim zdaniem lepiej od razu wymienić na co najmniej KMC. Opony faniejsze ma A3, ale to tylko opona. Wersje performance Schwalbe można spokojnie dostać w cenie 60-70zł.

Ja na Smart Samach jeździłem do zajechania (z takimi rower kupiłem), bo nie są złe.

Ale tak, jak mówię: na początek to całkiem przyzwoity sprzęt.

Moim zdaniem warto dołożyć te 300pln, tym bardziej, że mieszczą się w Twoim budżecie.

O Rometach może poszukaj jeszcze opinii, tu już było powiedziane to, co miało być.

Marka Gepida? Nie słyszałem - nie wypowiem się.

Tyle ode mnie.

Pozdrawiam!

Napisano

Chyba wprowadzają nowe, własne marki na rynek :-) wszystkie zalatuje dziwnoscia.

Sprzedają bez podania geometrii.

Wynika że producent z Węgier...

Napisano

Węgry, Węgry. Ciężko mi coś o nich powiedzieć. Może to i dobry sprzęt, kto wie. Ale mimo wszystko jak bym miał wydać 1999pln na rower, o którym coś wiem albo na delikatnie słabszy eksperyment to dla mnie wybór jest oczywisty ;)

Na pewno łatwiej będzie wymienić pękniętą ramę (Kross daje jakąś tam gwarancję) w Polsce niż u Węgrów, mimo, że bratanki nasze, przyjaciele :)

Być może robią fajny sprzęt. Jeśli tak - jakość obroni się sama. Jeśli nie - wdupione 2k. Ja bym nie testował na sobie :P

Moja dziewczyna ma Corrateca. Kupiony w sklepie, na gwarancji. Odpadło uszko prowadzące linkę przerzutki to helmuty stwierdziły, że rower był niewłaściwie użytkowany i koniec dyskusji. Panowie w sklepie byli na tyle mili, że naprawili na własną rękę nieodpłatnie. Z polską firmą można powalczyć, choć nie słyszałem żeby robili jakieś problemy z wymianą ramy na gwarancji.

Z zagraniczną jest o tyle trudno, że nawet jak rozumieć język to ogarnąć ich prawo konsumenckie... :P

Moim zdaniem, jeżeli, scarlett00, wpadły Ci w oko Krossy to nie szukaj wynalazków.

 

A jeszcze padło pytanie o rozbudowę. Coś masz konkretnego na myśli?

Generalnie każdy rower można upgrade'ować :)

Kwestia zasobności portfela :P

Napisano

Postanowione zatem :) Bedzie Kross R4.

 

Dziękuje wszystkim uczestnikom wątku za uwagi.

 

P.S. Co do upgrejdowania to przy tym krosie raczej myśle ze nie bedize problemu np wymianą kiery, czy amora?

Napisano

 

 

amortyzator to droga zabawa i raczej mało opłacalna w rowerze za 2000

No nie. Trzeba kupić rower za 5000 na dobrym amorze żeby wymiana amora stała się opłacalna? To ja powinienem swój rower za 1800 oddać na złom zamiast wymieniać stopniowo części na lepsze? Chyba, że źle Cię zrozumiałem to mnie naprostuj :)

 

 

nie bedize problemu np wymianą kiery, czy amora?

Nie będzie :) Ograniczeniem jest Twoja fantazja i grubość portfela ;)

No, wiadomo jeszcze, że elementy muszą do siebie pasować więc trzeba zwracać uwagę na wymiary, ale to żadna czarna magia.

Zresztą zawsze można rzucić pytanie :)

Pozdrawiam!

Napisano

@@szczurozor, Chodzi mi o to, że przyzwoity amortyzator to jakieś 800-1000 zł, czyli połowa wartości roweru, a sam amortyzator to nie wszystko. Ogólnie miałem na myśli to, że można zmieniać stopniowo części, jeżeli ma się dobra bazę, albo zna się na temacie. A tak, ktoś wyda dużo pieniędzy, a wciąż będzie miał kiepskie np. koła. 

Napisano

No to prawda.
Wymiana amortyzatora i poprzestanie na tym rzeczywiście mija się nieco z celem.

Ale z drugiej strony co z tego, że sobie założę obręcze za 2000 jak będę skazany na amor za 450zł :P

Grzesiek pytał o dalszą rozbudowę, wymianę części a amortyzator (obok kierownicy) był tylko "na przykład".

Więc zrozumiałem to w ten sposób, że będzie sobie rower stopniowo ulepszał w miarę przypływu środka płatniczego :)

Mam rację, Grzegorzu?

Ogólnie: tak, rozbudowa i wymiana części jest jak najbardziej możliwa i dostępność w zasadzie bezproblemowa.

Napisano

Ja wohl!

 

Wiadomo ze kasa jest zawsze warunkiem który ma wpływ na wszystko. A co do samej rozbudowy zestawu. To nie jest to tak jak np z komputerami? Znowu posłuże się kierą, przy jej wymianie trzeba liczyć sie z wymianą mostka ? Wiecie pewnie o co chodzi że wymiana jednego elementu pociaga za sobą reszte...

Napisano
przy jej wymianie trzeba liczyć sie z wymianą mostka ?

Nie.

Akurat w tym modelu masz mostek/kierownicę 31,8mm. I o takiej średnicy musisz szukać kierownicy. Jest to wymiar jeden z dwóch standardowych więc nie będzie z tym kłopotu.

Amortyzator masz z rurą 1 i 1/8 cala. Też standard. Tylko pamiętaj o długości rury sterowej.

"Gorzej" rzecz się ma w przypadku wymiany napędu.

Tu trzeba zwrócić uwagę na dużo więcej czynników. Jeżeli będziesz chciał wymienić np. kasetę na 10-rzędową Do wymiany masz praktycznie cały napęd.

Tak-cały: korba, łańcuch i przerzutki. Obie. Jeżeli chcesz zostać przy 9-rzędowym to nie ma problemu. Ale pomału 9 odchodzi z MTB więc za kilka lat może być problem. Ale może to tylko marketing. Czas pokaże.

Napisano

@alagor96 łańcuch 10-rzędowy jest węższy od 9-rzędowego także niestety cały napęd się zmienia.

Przerabiam to właśnie u siebie i mi się z założonych 230zł na samą przerzutkę zrobiło lekko 1000 :P

Taka niespodzianka.

Co prawda ja zakładam grupę XT, z zasady bez używek stąd ta kwota, SLX można zrobić za jakieś 700-800 a Deore jeszcze taniej.

Kwestia co kto potrzebuje.

Napisano

@alagor96 łańcuch 10-rzędowy jest węższy od 9-rzędowego także niestety cały napęd się zmienia.

Mam korbę 8-rzędową i łańcuch 9rz. Nie mam najmniejszych problemów. Nie brakuje ludzi, którzy do takiej korby dołożyli napęd 10rz. Jakim cudem Tobie to nie zadziałało?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...